Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

CAC alumiiniset jarrusatulat

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• CAC alumiiniset jarrusatulat

Ostin Custom Auto Craftista tuollaiset alumiiniset takajarrusatulat C4 A-kutoseen. Ajattelin että laitan parit kuvat tähän jos jotakuta muutakin kiinnostaa, näitähän joutuu kuitenkin säännöllisesti restauroimaan 90-luvun Audeissa. Mielestäni asiallinen setti, alumiininen satula, ilmeisesti teräksinen kannake, uudet liukutapit kumeineen sekä uudet jarrupalat 116,50e /puoli. Satula + kannake ilman paloja painaa tasan 2kg henkilövaakani mukaan. Satulat tulivat periaatteessa asennusvalmiina, mutta otan kuitenkin nuo kannakeraudat irti ja korvaan ilmeisesti kiinanpojan laittamat vaseliinit kuparitahnalla jotta tulee satuloitten pitkäikäisyys maksimoitua.

E: joku kuitenkin kysyy, niin CAC löytyy täältä. Puljun omistaja vastaa erittäin nopeasti sähköpostiin ja asiakaspalvelusta muutenkin annan taas kerran 10 pistettä.
    Attached Files

Varmaan kokeilemisen arvoinen setti. Jossain toisessa ketjussa oli puhetta noista jarrurasvoista ja mielestäni kävi ilmi/selväksi, että kuparitahna ei ole oikeaa tavaraa liukuihin. Se ei ole kumiystävällistä ja liian tahmeaa sinne. Silikonipohjainen tavara taas oli sitä oikeaa liukutappeihin. Kuparitahna on hyvää palojen taakse, jos siellä ei ole kumia valmiiksi liimattu estämään kitinää.

Comment

Punainen "rubber grease" taitaa olla sitä oikeaa tavaraa liukuihin, itse olen aina sitä sutaissut hieman myös männän kylkeen suojakumin allekkin.

Comment

Ihan tavallinen "musta" vaseliini minun mielestä paras aine liukuihin. Kun niissä ei kuitenkaan ole sitä kumia kuin suojakumeissa.

Comment

Harmi kun noita ei saa ässään, jossa on paksummat takalevyt. Vai onko niissä itse satuloissa eroa, vai vaan kiinnikkeessä tms?

Comment

On satulassa eroa, ne samat millit leveydessä mitä levyn paksuudessakin.

Comment

Kuparitahna tosiaan aivan liian tahmaista tavaraa liukuihin. Muutenkin sinne olisi hyvä laittaa myös pakkasessa jollain tapaa notkeana pysyvää rasvaa. Itse olen käyttänyt laakerivaseliinia liu'uissa ja se mielestäni toiminut kohtuu hyvin.

Comment

Ihan hyvä pointti, en tullutkaan ajatelleeksi tuon kuparitahnan kylmäviskositeettia. Nyt täytynee sitten jostain metsästää jotain sopivampaa, viikonlopun aikana olisi tarkoitus ruuvata alle että pääsee sitten Tahkolla koeponnistamaan. :)

Comment

esim. atella ja crc:llä oma rasvansa liukuihin, moponetissä n. 7-8? pikku tuubi.

Comment

Joo kävin ostamassa crc:n keraamirasvaa, se on kuulemma hyvää. Käyttöalue oli -40...+1100 tms. Vajaa kympin makso tuubi mikä riittänee vuosiksi.

Comment

Tilasinpa emännän s2 coupeen tuollaiset samanlaiset alusatulat. Olin jo aiemmin vaihtanut autoon takalevyt ja -palat, joten niiden ollessa hyväkuntoiset ajattelin että vaihdan vain satulat. Nyt kävikin niin, että TRW/lucas tms palan muoto on hieman erilainen mitä noissa mukana tulevat palat ovat. Eli se korvake missä on pidätinjousi kiinni, on korkeampi. Tämä aiheuttaa sen, ettei ulompi pala sovikaan paikalleen. Noissa alusatuloissa tuo aukotus johon jousikorvakkeen pitäisi upota, loppuu ikäänkuin kesken. Täytyy reklamoida CAC-ukolle asiasta. Selvisin toki ongelmasta vinguttamalla aukkoa isommaksi, ihan lain kirjaimen mukaista se ei taida olla mutta eipä tuon pitäisi satulan lujuuteen merkittävästi vaikuttaa.

Comment

C5 korisen A6:n takapalat pitäisi olla samat kuin näissä mukana tulleet.
                        Mitat on samat ja muoto kuvan perusteella. En ole vertaillut kädessä niitä vielä.
                        Ainakin oheisen linkin mittojen mukaan on saman kokoset ja muotoset palat kuin mitä satuloiden mukana tuli.
                        http://seekpart24.com/trw/brake-pad-...-brake-gdb1330

Normi A6/C4 TDIq palat ei sovi kuvan perusteella. Ovat eri korkuiset.
                        A6/C4 2.8v6:ssa näyttäisi taas olevan sama pala kuin CAC satuloissa.
                        Attached Files

Comment

Working...
                        X