Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jousien vaihto a4:seen!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jousien vaihto a4:seen!

    Tuli hommattua Eibachin sportline (edestä 45-50mm ja takaa 35-40mm madaltavat) jouset avanttiini, nyt vaan pitäs saada ne alle mahdollisimman pian!!
    Eli kysymys kuuluu, onko minkälainen homma vaihtaa ite (autonosturi löytyy omasta takaa) , onko jotain mitä kannattaa huomioida vaihdettaessa....neuvoja ja vinkkejä kaivataan!!! Eteen vaihdan samalla ne yläpään laakerit...

    #2
    älä suotta vaihda yläpäänlaakereita, kun siella ei sellasia ole. :)

    Comment


    • #3
      Noinko meinaat...?

      Comment


      • #4
        Olin jostain keskustelusta lukevinani että joku nimeenomaan kehotti vaihtamaan ne samalla juuri A4:seen...mutta jos siellä ei oikeasti ole sellaisia (itse ei hajuakaan) niin vaikeehan niitä on tosiaan vaihtaa!!
        Onks siellä jotain suojakumeja tai yms...??
        Ja niitä vinkkejä jos tulee mieleen jousien vaihtoo ajatellen, saa laittaa!!!

        Comment


          #5
          Muisti teki tepposet... siellä on kuitenkin laakerit, mikä on aika hassu juttu koska iskarihan ei oikeastaan pyöri mihinkään suuntaan.

          Comment


            #6
            Nooh, onhan S2:ssakin takatolpissa samat laakerit kuin edessä, ja ne ei ainakaan käänny mihinkään :-)

            Comment


              #7
              Jousipuristimet on aika ehdottomat kun meinaa jousia vaihtaa. Muuten pärjää perus työkäluilla. Ainakin kun tuohon omaan vanhukseen vaihdettiin.

              Comment


              • #8
                vaihdoin avanttiini Eibachin jouset ympäriinsä, ei paha homma, takapäässä joutuu vähän verhoiluja purkaan, meni jotain kolmisen tuntia koko hommassa..........ja sit nelipyörä laserointiin..... työn iloa =))

                Comment


                • #9
                  Kiitos kiitos, onko nuo takakontin verhoilut paha purkaa, jotain niksejä kenties siihen??

                  Comment


                  • #10
                    no niin no, olikohan se näin, takapenkit kumoon, selkänojan ja oven välissä oleva pehmuste lähti yläpäästä irti lievää "väkivaltaa" käyttämällä, se on sellaisen "metalli klipsin" takana, sit turvavyön aukon suoja pois, kontin verhon kiinnikkeet irti, ja takaa sivuverhoilun yläosassa yksi ruuvi irti, ja sit lievästi verhoilun yläreunasta vetämällä saa sen verran rakoa, että takaiskarin yläpään irti kahdella mutterilla....... näin muistaakseni se oli vajaa vetosessa =)

                    Comment


                    • #11
                      Ei siellä yläpäässä mitään laakeria ole. Sellanen valettu kuppi mut ei siinä tosiaan mitään laakeria ole, niin aika turhaa niitä on ruveta vaihtamaan. Mitä sillä laakerilla tosiaan tekisi, kun ei se tolppa käänny. Aika simppeli homma vaihtaa koko alusta kun tietää mitä tekee ja alla olevat linkistä saa siihen pätevät ohjeet. Tuolla siis guattroon, mutta etupää on samanlainen vajaavetoisessa. Takapään ohjeet tulikin tossa ylempänä.

                      http://www.audiworld.com/tech/wheel28.shtml

                      Comment


                      • #12
                        Noniin, sain vihdosta viimein vaihdettua jouset, ensikertalaiselle paljon uutta ja ihmeellistä!

                        Enivei, kiitoksia Samille linkistä, oli kuvista todella hyötyä!
                        niin ja Juhalle purkuohjeista takakonttiin, tosin "räjäytin" koko kontin ylös-alas, ihan mielenkiinnosta!
                        Tässä nyt neljä päivää ajellu jouset asennettuina ja ei voi kun suositella muillekin, ei ole mun mielestä mitenkään "pintakova" tms....ja tyytyväinen auton ulkonäköön, putosi juuri sopivasti!

                        Comment

                        Working...
                        X