Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ44 quattro ja 7x15"vanteet, mutta mikä offset sopii?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Typ44 quattro ja 7x15"vanteet, mutta mikä offset sopii?

    Ostin 200tq projektiini kolmiosaiset BBS RS vanteet otsikossa mainitussa koossa joiden ET-luku on 37. Ilmeisesti tällä offsetilla tulee takapäässä ongelmia sopivuuden kannalta, ja mielellään en takakaaria alkaisi muokkaamaan, vaikkei se vielä myöhäistä olekkaan. Myöskään taka camber-kulmilla en ala pelaamaan, joten ajattelin käyttää vanteiden keskustat koneistamolla, jossa kiinnityspinnasta ajettaisiin max 4mm tavaraa vähemmäksi, pultinreiän kartion pohjalta mitattuna kiinnityspinnan vahvuudeksi jäisi tällöin 7mm (riittävä?), jolloin offsetiksi muodostuisi 41. Sopiiko vieläkään? Rengaskoko tulee olemaan 195/65-205/60.

    #2
    Minäpä katon iltasella että mitä tuossa omassa lötkössä on tiloja jäljellä ja millä offsetillä nuo vanteet nyt sitten olikaan. Helpottanee sun iterointi tilan tarpeesta. Alla on myös 205/60 kumit.

    Comment


    • #3
      Omassa kaksivetoisessa on kesärenkailla 7,5JX15H2 ET35 osanumerolla 441 601 025 H. Takana raapii kovalla kuormalla lokareita rengaskoolla 225/50. 205/60 mahtuu kevyesti.
      Talvirenkailla 185/65 vanne 6JX15H2 ET45 osanumerolla 447 601 025 D ei myöskään tuota ongelmia.
      BBS -vanteissa ratkaisee nyt siis vanneleveys -kynä ja paperia handuun ja laskemaan.

      Comment


        #4
        No niin, 7J*15 ET 42 on vanteiden strategiset mitat.
        Kyllähän tuo takarenkula irvistää ylhäältä päin katsottuna ulos korista kuormaamattomana (kun katsoo siten että näkee just kumin ylä- ja alapuolen reunan eli katsoo suht renkaan sivun suuntaisesti). Tosin tulee kyllä sen verran vähän että taittunee sisäänjoustossa lokarin sisälle. Uskomme siis Jaria että kyllä se siellä mahtuu pyörimään :-)

        Comment


        • #5
          Kiitokset vastanneille. Etuvetoisen offset ymmärtääkseni on jo alkujaan hieman ulospäin levittävämpi mitä quattrossa. Kyseiset vanteet onkin olleet etuveto 200:n alla aikanaan ilman ongelmia, mutta quattroon niitä ei ilmeisesti niin vain laitetakkaan. Mitä mieltä arvon raati on vanteen kiinnityspinnan koneistuksesta, eli riittääkö n.7mm vahvuus pultin kartion(pallon) pohjalta napaan? Keskiöhän on noissa taottua alumiinia/kevytmetalliseosta joten ilmeisesti jonkin verran lujempaa verrattuna "tavalliseen". Tuon alle ei oikeastaan enään voi mennä sillä edessä jarrusatula tulee tielle, takana tosin olisi varaa ottaa satulan puolesta enemmänkin. Kattoo nyt miten into riittä noiden modifiointiin vai laittaako markkinoille.

          Comment

          Working...
          X