Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 Etujarrutpalat kuluu epätasaisesti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 Etujarrutpalat kuluu epätasaisesti

    Elikkäs profiilin kulkineessa sellanen ongelma, että molemmista etujarruista nuo sisemmät palat ovat huomattavasti enemmän kuluneet kuin ulkopuolelta. Antaa kabiiniinkin jarrupalojen kulumisvaroituksen, (O) mittariston näyttöön, vaikka ulkopuolelta palat vielä hyvässä iskussa.

    Edellinen omistaja kertoi, että on herkistellyt ja vaihdellut paloja, mutta ei näköjään ole tuottanut tulosta. Onko kyseessä jokin tyyppivika, ja onko tässä enään muuta vaihtoehtoa kuin ostaa uudet satulat?

    #2
    Paljonko siitä edellisestä palojen vaihdosta on?

    Kyllähän tuo satulamalli on sellainen, että sisältä kuluttaa enemmän. Itsellä sama juttu ja palat jo tulossa. Nämä kesti melkein 60 tkm.

    Comment


    • #3
      En kyllä tiedä koska on viimeksi vaihdettu, ei tullut puheeksi. Mutta ilmeisesti en siis ole ainoa jolla näin käy.
      Noh, tarvii vaihtaa ne palat, ja kattoo kauanko kestää, ja sitten miettiä mahdollisia jatkotoimenpiteitä..

      Comment


      • #4
        Onkohan semmoisessa kuullussa teoriassa mitään perää, että jos auto on sellaisessa rauhallisessa ajossa ("naapurin papalla...") ja ravakat jarrutukset ovat harvassa, niin välillä olisi hyvä painaa jarrupoljinta oikein tosissaan pohjaan? Olisi positiivista vaikutusta jarrujen liikkuvuuteen ja sitä kautta myös tuohon palojen epätasaiseen kulumiseen.

        Comment


          #5
          Kyllähän jarrut käytöstä tykkää.

          Ongelman ydin on tuossa vain yhdellä puolella olevassa männässä.

          Comment


            #6
            Onkohan semmoisessa kuullussa teoriassa mitään perää, että jos auto on sellaisessa rauhallisessa ajossa ("naapurin papalla...") ja ravakat jarrutukset ovat harvassa, niin välillä olisi hyvä painaa jarrupoljinta oikein tosissaan pohjaan?
            Enemmän kuin suotavaa tuo ajoittanen reipas polkasu, olen nimittäin herkistellyt parilta vanhalta papalta jarruja, savun hälvettyä, kun ei ole yksinkertaisesti tarpeeksi poljettu sitä jarrua. Männät ollut jumittuneena ulos (ei siis palautunut yhtään) ja palat hankas vasten levyjä koko ajan.

            Comment


            • #7
              No tuo käytön puute voisi kyllä olla osatekijä, melko rauhallista ajoa on autolla tähän asti harrastettu, ollut yhdellä ja samalla vanhemmalla miehellä uudesta pitäen, lähestulkoon pelkkää matkaa ajettu.. Vaihtoi kuulemma diisselin pois kun sukulaiset muuttivat lähemmäs --> ei tule tarpeeksi kilsoja! :D

              Täytyykin tehdä muutamat oikein kunnon "perse penkistä" jarrutukset, nyt kun on hyvät liukkaat kelitkin!

              Comment


                #8
                Ongelman ydin on tuossa vain yhdellä puolella olevassa männässä.
                Juuri näin. Palojen toispuoleisesta kulumisesta pääset eroon, kun hankit tilalle sellaiset jarrusatulat joissa männät satulan molemmin puolin.

                Ongelmaa voi vähentää herkistelemällä jarrut kunnolla, mutta ei se kokonaan tätä "vikaa" poista.

                Comment


                  #9
                  Tänään tuli laitettua uudet palat ja myös levyt (180tkm kesti). Levyt olikin sisäpuolelta pahasti uraiset ja kokonaispaksuus minimirajan alla juuri ja juuri. Ulkopuolisista paloista vasta kolmannes kulunut.

                  Homma vei puolitoistatuntia aikaa.

                  Comment

                  Working...
                  X