Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 -84 typ85 10vt quattro jarrut ja alusta päivitys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80 -84 typ85 10vt quattro jarrut ja alusta päivitys

    Jep eli projekti hörähti ensimmäisen kerran tulille, niin mietin että ennen kevättä olisi ehkä parannettava vielä jarruja..koetin hakua, mutta ei..

    Minkä auton etujarrut käyvät pienellä sepittämisellä otsikon autoon? Tarkoitus lisätä jarrutehoa..

    Entäpä alusta, mistä jämäkämpiä iskareita/jousia?

    #2
    Jarrut pyörineet itselläkin mielessä, nähtävästi budjettiratkaisu olisi 200:sen G60 2 mäntäiset jarrut hyvillä levyillä ja paloilla. Levyt nähtävästi kutoskoneisesta sämpyläkorista 280mm, käykö 200 satulankannakeraudat coupen nilkkaan ?

    Comment


    • #3
      Pitäisiköhän ostaa kokeeksi tuollaiset satulat. Mietin myös 3 koppaisen gti/g60 golffin satuloita ja s2(ilmeisesti samat kuin 200) satuloita

      Entäpä alusta: tekeekö weitecin 35mm madaltavalla alustasarjalla mitään? Mukana tulee iskaritkin. Hinta houkuttelee..
      Paras ratkaisu olisi tietty konin keltaiset iskarit ja jotkut jouset, mutta hintaa tulee puolet lisää..

      Comment


        #4
        Jeps vanhemmissa 200 on yksimäntäiset girlingit? jotka samat kun itseasiassa kai ainakin uudemmissa satasissa (vm. 89 2.0e), (ja mk2 gti golffeissa?) satulan kannarauta on vaan erikokoiselle levylle sopiva. Kuulin melkovarmaa huhua että pitäis käydä aika pitkälle noi kannakeraudat ristiin eessuntaas, pitää tässä lähiaikoina testata. btw parit yksimäntäiset typ44 satulat ylimääräisenä..

        Comment


        • #5
          7a koneisessa t89 ysikympissä on g60 satulat ja 276 levyt. 280 todennäköisesti vielä nippanappa mahtuu. Ainakin lötköstä ja t89 nuo g60 käy ristiin, miksei siis t81/85 myös. Nuo ibiza/leon mikälie seat brembot on myös oiva vaihtoehto pikkukoppaan, mutta vaatii sitten adapterin ja vähän isommat vanteet.

          Comment


          • #6
            Kiitos tiedosta, tilasin tuollaiset g60 satulat ja levyt/palat.

            Vielä alustasta:

            -Spaxilta saisi 35mm madaltavaa ja 30% jäykempää iskaria englannista koko sarja 290€, (suomessa 468€). kokemuksia kellään? Spaxilta saa myös säädettävää iskaria eteen, muttei taakse.

            Avon tarjoaa myös säädettävää iskaria eteen (96£ kpl), ja kun kysyin saako heiltä säädettävää taakse, tarjosivat että sama iskari eteen ja taakse (?). Onko noin? Houkuttelisi kun punnan kurssi on nyt ihan jees..

            Konilta ja bilsteiniltä saa myös iskareita, hinta vain on se ~600€ kierros.. ja siihen jouset päälle..

            Comment


              #7
              Onko porukalla kokemuksia korkeussäädettävistä alustoista?

              Tolppa-aihioiksi olisi hommattuna typ89 kaksosaiset. KW ja H&R näkyy tarjoavan valmiita säädettäviä, mutta noille tarvii varmaankin lähetellä omat tolpat muutettaviksi? Onko noilla KW ja HR eroa pintakovuudessa tms? Muita vaihtoehtoja? Hintaahan noilla on tonnin päälle...

              Comment


              • #8
                Saab 9000:n jarrut menee levyn puolesta suoraan typ85:n nilkkaan ja satulaa joutuu tuomaan adapterilla noin pari senttiä ulommas. Suoralla 50mm x 110mm laattaraudan palasella satulan offset-heitto on noin millin. Kokona siis 280x25mm ja yksimäntäisillä satuloilla. Itse ostin levyineen ja paloineen koko setin 60e:lla. Budjettiratkaisu, palailen asiaan kun on ajokokemuksia.
                Viimeksi muokannut ExPReS; 19.9.2010, 19:01. Perustelu: Tarkennusta

                Comment


                • #9
                  Saab 900s -95 jarruja kokeilin t85 tolppaan. Menee melkein heittämällä. Satulan kiinnitys on 2mm paksummilla pulteilla, mutta jako on sama. Ei tarvitse adapterilla siirtää mihinkään suuntaan. Levyyn joutuu tekemään uuden pulttijaon. On 284x24mm ja samat jarrut löytynee 2.5 ja turbo vectrasta ja calibrasta.

                  Comment


                  • #10
                    Tässä oma väsäys. A4:n 288 levy uudella jaolla ja S2 satulat lattarauta adapterilla, ja mahtuu vielä 15" vanne päälle.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Minkä kokoisia pääsylintereitä typ85:ssa on ollut?

                      Comment


                      • #12
                        22.2 , 23.8 , 25.4mm

                        Comment


                        • #13
                          Villillä veikkauksella siis 9000:n levy ja 900:n satula tuottaa sopivan sekoituksen jos haluaa helpon asennuksen.

                          Comment


                          • #14
                            Tuossa tuo oma testaus eli 900:n jarrut t85 tolpassa.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              Miten nä pikkukoppaisten jarrut oikein menee?
                              Löysin nettietkasta maininnan että G60-satuloiden yhteydessä olisi 276*25 mm levy 4*108 jaolla , ja sitten samankokoinen levy mutta 5*112 jaolla NG ja ABC-koneilla varustetuissa. Kuulin myös väittämän että V6-koneisissa quattroissa olisi automaattisesti isommat jarrut kahdella männällä, eli G60. No itselläni ainakin 4*108 jako ja 280*22 levy ja ATE 57 (yksimäntäinen) satula.
                              Netissä myös sanottiin että G60:sta olisi käytetty vuoteen 1995 asti S4/s6 malleissa- itse olin kuvitellut että niissä on Ufot ja sitten uudemmissa HP2 (joka ei kai ole sama kuin g60?)
                              Kai nyt kaikki netissä löydetty on ehdoton totuus mutta osaako joku vääntää rautalangasta noi vaihtoehdot. Itse hylkäsin ajatuksen HP2 (tai C5 312*22 mm levyjen) osalta koska haluan pysyä 15" vanteissa ja noilla isommilla levyillä on ilmeisesti tapauskohtaista (ja harvinaista) että 15" sopii.

                              Comment


                              • #16
                                Omassa typ85:ssa tuntuu jarrutehostin olevan tehoton. Joko on vaan tehoton alunperin tai sitten väsynyt matkalla. Mikä tehostin tuonne nyt kannattaisi laittaa? Lötkön tehostimesta ollut juttua, mutta onko muita "helppoja" vaihtoehtoja?

                                Comment


                                • #17
                                  Kyllä sinne lähes mikä tahansa alipainetehostin istuu, jos vaan samalta näyttää.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Onko tehostimen teho suoraan verrannollinen ton hökötyksen kokoon? Ajattelin ensin että olisin ottanut jarruhilppeet Golfista, kun ovat paremmassa kunnossa, mutta tuo Audin tehostaja on halkaisijaltaan n. 50mm isompi. Muuten toi Golfin menis varmaan suoraan paikalleen ja säästäis samalla tilaakin konehuoneessa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kyllä vaan, teho on suhteessa halkaisijaan. Jos tarkkoja ollaan niin säädösten puolesta sitä ei saa pienentää. Toinen asia sitten että huomaako sitä kukaan.

                                      Rapee on kuitenkin useamman satakiloa golfia painavampi niin itse en kyllä tehostinta lähtisi pienentämään.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Joo kyllähän se halkaisija vaikuttaa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ok, eli kunnostetaan tuo.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Hae rompparilta parempikuntoinen, ei montaa kymppiä maksa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mulla pitäs olla ainakin yks tehostaja jouten.

                                              Comment


                                              • #24
                                                22.2 , 23.8 , 25.4mm
                                                Mistä tuon koon näkee?

                                                Omassa on tuollainen, että minkä kokoinen tuo mahtaa olla?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  vain urkissa käytetty 2 isompaa,eli tuo pienin jos on alkuperäinen

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ok, eli kai se on tuo pienin.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Onnistuiskohan tuo soveltaa typ 43:sta toi 23,8mm sylkkä?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Käy se, mutta on aika pitkä.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja Teemu M
                                                          Onko tehostimen teho suoraan verrannollinen ton hökötyksen kokoon?
                                                          Ulkomuistista heitettynä menis tehostimen välityssuhde eli tehostuskerroin jotakuinkin näin: 7" = 2.2 / 8" = 3.5 / 9" = 4

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oma budjettiversio jarrupäivityksestä: Volvo V70 mk1 302mm etulevyt ja satulat nelimäntäiset 240 Volvosta. 16" vanne menee heittämällä, ja 15" peltikin mahdollisesti spacerillä tai muuten sopivan muotoisella keskiöllä. Vaatii adapterin ja satulaa joutuu inan levittämään jos ei halua levyjä sorvata kapeammiksi. Taakse sitten perus urs4/v8 satulat ja levyt.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X