Juup, mulla oli vastaava ongelma. Kokeilin kahta erillaista muovista soviterengasta ja kolmannet teetätin alumiinista ja kas kummaa tärinät loppui. Audin navan keskittävä pinta on niin kapea, että jos vanteen pulttikehä ei ole just kehällään, niin tuo muovinen soviterengas antaa periksi ja tuloksena on pystyheittoa ja sitäkautta täristystä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Millaiset vanteet/renkaat autooni? -yleisthread
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja 4ntti Näytä viestiUudet vanteet on. Käytin tuossa etuvanteita irti ja kävin koeajulla niin tuntu vähän häviävän tuo ratin täristys. Kokeilla sama vielä takana. Myydäänkö noita alumiinisinä missään vai pitääkö itsekin jossain teetättää?
Comment
-
anttip
Sattuisiko joku tunnistamaan kuvan vanteen? Suunnitelmissa olisi vaihtaa vähän toisen näköisiin ja kokoisiin ja myydä nuo pois mutta niiden arvo on itselleni arvoitus. Vanteet oli autossa alla kun sen muutama viikko sitten hankin, joten niiden alkuperästä ei ole tietoa. Vanteet on tosi hyvässä kunnossa joten eivät liene muutamaa vuotta vanhemmat.
Tämä on muuten eka postaukseni foorumille, morjesta vaan :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja anttip Näytä viestiSattuisiko joku tunnistamaan kuvan vanteen? Suunnitelmissa olisi vaihtaa vähän toisen näköisiin ja kokoisiin ja myydä nuo pois mutta niiden arvo on itselleni arvoitus. Vanteet oli autossa alla kun sen muutama viikko sitten hankin, joten niiden alkuperästä ei ole tietoa. Vanteet on tosi hyvässä kunnossa joten eivät liene muutamaa vuotta vanhemmat.
Tämä on muuten eka postaukseni foorumille, morjesta vaan :)
Itsellä TT:ssä talvivanteina saksantuontina tulleet vastaavat (värinä antrasiitti), niissä valmistajana SAT Autosport, malli SAT10.
Laita Googleen "Audi Nuvolari black wheels" ja eiköhän vastaavia löydy, omasi valmistaja löytyy varmaan vain vanteen merkintöjä tutkimalla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Antti5 Näytä viestiMiten on mahtuuko 245/30 20 rengastus pyörimään etuveto A6 C5 etuvetoseen. Vanteet on taitaa olla 8,5" ja ET tais olla 35. kantavuus nuissa renkaissa pitäs riittää kun on LI 90. Autossa on tuo 30mm sportti alusta.
Comment
-
kumit a6
Autokaupassa tuli mukana 18" audin vanteet joissa päällä pirellin 245/40 gummit. Pintaa on pari milliä jäljellä, ja siitä kai johtuu että saa oikeasti ajaa autoa eli korjailla koko ajan kun on niin pirun vaeltavat.
Katselin tuossa rengas-onlinea ja vaihtoehtojahan olis hurjasti n.200e hintaluokassa. Lienee jo "ok" rengas tuolla rahalla. Eri autossa olen joskus käyttänyt hankookeja ja ne oli mielestäni hinta/laatu suhteelta hyvät - hiljaisetkin, mutta tämän kokoluokan renkaista ei ole mitään kokemusta.
Onko suosituksia (kokemuksen kautta) tuohon minun profiilin (A6 4F -05) autoon?
Comment
-
Onko kokemuksia tuosta Reifenversand.com:sta? Kokeilin tehdä ostoa siihen saakka että luottokorttitietoja kysellään jotta näkisin mitä kuljetuskustannukset on. No siihen tuli 23,5€ joka on saman verran kuin lähettäisin itellalla pienen paketin Kuusamosta Tampereelle. Kuitenkin kuljetusehdoissa lukee seuraavasti:
Die Versandkosten erfolgt ab 100,- Euro frei Haus, unter 100,- Euro müssen wir Ihnen einen Frachtkostenanteil von 7,70 Euro berechnen innerhalb Deutschland ohne Inseln.
Die Versandkosten in diese Länder sind gewichtsabhängig (1 Reifen entspricht ca. 7 KG, 1 Kpl. Rad entspricht ca 14 KG).
Die Versandkosten werden Ihnen im Warenkorb angezeigt
Vaikka sivuilla on valittavissa englannin kieli, ei se käännä tuota sivua ja vaikka pari autoa olen tuosta maasta hakenut, ei kieli ole tarttunut. Google kääntäjä on lauantai-illan huumassa kun heittää seuraavaa:
Kuljetuksen hinta on alkaen 100, - € ilmaista house, alle 100, - € meidän on laskea toimituskulut osuus 7,70 euroa Saksassa ilman saarilla.
Postikulut Näiden maat ovat riippuvaisia ??painosta (vastaa 7 kg 1 rengas, 1 vastaa cpl pyörän n. 14 kg).
Postikulut näkyy ostoskorissa
ELI, ihmetys siis tuosta että käännöksen mukaan postikulut on alkaen sata euroa. Kokemuksia myyjästä?
Comment
-
Katselin tuolta Camskill:istä gummeja koossa 225/40/18 8" levyiselle valssille ja Continental 5:sia ei tuossa koossa ole kuin yhtä versiota 225/40R18 92Y XL (MO) FR TL CONTINENTAL SPORTCONTACT 5 (Mercedes).
[LEFT]
Kaippa nämä ihan käyvät kumit on audin vanteille vaikka ovat ns. mersun kumit ?
Ja miksiköhän noita SC5:ia ei oo ns tavallisina versioina..[/LEFT]
Comment
-
Mikä tuo kuvan vanne on mielestänne... ROC, NUE Concave, NUE Super Concave? Osaako joku sanoa mitä nämä Rotiformin vanteet mahtaa maksaa 19-tuumaisina? Rotiformin sivuilla kun on joka vanteessa "Prices From £700.00". Pari kertaa mailiakin heille laittanut, mutta ei vastausta. Loistavaa asiakaspalvelua. Löytyykö jostain replikoita tai hyvin samankaltaisia toisilta valmistajilta?
http://www.rotiformuk.com/rotiform-car.php?car=43
Comment
-
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jeremiah Näytä viestiOsaako joku sanoa mitä nämä Rotiformin vanteet mahtaa maksaa 19-tuumaisina?
http://www.rotiformuk.com/rotiform-car.php?car=43
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JAP3 Näytä viesti3-os koottavat Rotiform vanteet 19" koossa 1550usd kappale. 19" forged 1200usd kappale. Kaikki koottavat vanteet tulee aina suoraan jenkeistä.
Comment
-
A3 Sportback -09 1.4TFSI
Eli kyseessä otsikon mukainen auto, ilman mitään tehtaan sporttialustaa.
Tarkoituksena oli tilata tuohon nuo H&R:n "low version" jouset, jotka tiputtaa sen 40-45 mm. Tämän jälkeen ajattelin heittää 18 tuumasta vannetta alle kesäksi, niin kysynkin, että minkä levyistä vannetta ja millä ET-luvulla sinne sopii alle pyörimään ilman mitään modauksia? 8-8,5 tuumasta leveyttä itse ajattelin, ja sitten rengaskooksi 225 mutta ajatukset menee uusiksi jos joku sopii paremmin vaan gurujen mielestä! :)
Onko tuo madallus sit liikaa, että pitäiskö olla pienempi? Ja tosiaan, tarkoituksena on saada nuo pyörät sinne alle sillä lailla, että sopisivat alle pyörimään ja että juuri tuo ulkolaita tulisi tuohon kaaren ulkoreunan tasalle, kun alkuperäiset ovat siellä jossain kaukana perällä..Eli siis millä koolla ja ET:llä sen saisi sopimaan ja silleen että näyttäs vielä hyvältä.
Kiitoksii!
Comment
-
Tarkoituksena oli tilata tuohon nuo H&R:n "low version" jouset, jotka tiputtaa sen 40-45 mm.Onko tuo madallus sit liikaa, että pitäiskö olla pienempi?
Comment
-
Eli kyseessä otsikon mukainen auto, ilman mitään tehtaan sporttialustaa.
Tarkoituksena oli tilata tuohon nuo H&R:n "low version" jouset, jotka tiputtaa sen 40-45 mm. Tämän jälkeen ajattelin heittää 18 tuumasta vannetta alle kesäksi, niin kysynkin, että minkä levyistä vannetta ja millä ET-luvulla sinne sopii alle pyörimään ilman mitään modauksia? 8-8,5 tuumasta leveyttä itse ajattelin, ja sitten rengaskooksi 225 mutta ajatukset menee uusiksi jos joku sopii paremmin vaan gurujen mielestä! :)
Onko tuo madallus sit liikaa, että pitäiskö olla pienempi? Ja tosiaan, tarkoituksena on saada nuo pyörät sinne alle sillä lailla, että sopisivat alle pyörimään ja että juuri tuo ulkolaita tulisi tuohon kaaren ulkoreunan tasalle, kun alkuperäiset ovat siellä jossain kaukana perällä..Eli siis millä koolla ja ET:llä sen saisi sopimaan ja silleen että näyttäs vielä hyvältä.
Kiitoksii!
Comment
-
Kiitoksia vastauksista!
Onko sit perusteita miksi noi iskarit vaihtaa? Meneekö liian jäykäksi alusta? :)
Ja onko ehdotuksia mitä iskareita/coileja kannattais harkita?
edit: Ja edullisia..Hinta/laatu suhde hyvä siis :) Tekeekö noilla JOM:n sarjoilla esim. mitään?
edit2: Ja tosiaan, onko nuo minkälaisia ajettavuudeltaan verrattuna tuohon vakioon, onko kellään kokemuksia?Viimeksi muokannut s01144; 16.5.2012, 09:27.
Comment
-
Tuskin menee noilla madalluksilla vielä liian jäykäksi. Vaikka eri auto onkin kyseessä nii H&R low version ei jäykentänyt autoa ollenkaan huonoon suuntaan. Tosin itellä on jo tehtaalta pari senttiä matalampi auto kun esim a4.
Edullisista alustasarjoista tulee yleensä aika paljon vaan ongelmia. Osta ennemmin pelkät jouset jos ei ole varaa kunnon settiin.
Comment
Comment