Pahkiksella on ainakin selkeästi ylikokorenkaat, ei varmasti mahdu.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Millaiset vanteet/renkaat autooni? -yleisthread
Collapse
X
-
Laitoin viikko sitten omaan sportbackiin joka nurkkaan 275/30-20 kumet 20x10,5 et30 vanteilla. Autoa on laskettu aika reilusti. Tulee takana aikalailla kaarelle, epäilen että 295 kumella takana raapii jo aika reippaasti kaariin. Oma paketti on mielestäni aikalailla maksimi, jos ei halua alkaa sisälokereita ja kaaria rässäileen.
Comment
-
-
Ovatko Linglong renkaat kuinka äänekkäät? Toki äänekkyys riippuu kuulijan korvasta. Mutta se kertoo jo paljon, kuluvatko renkaat, vai ovatko niin kovaa kumiseosta että ovat "ikuiset"? Kyseisiä renkaita ostaneet ja niillä ajaneet, ovatko renkaat olleet pääsääntöisesti pyöreitä? Eli onnistuuko painotus helposti?
Comment
-
Linglongien paras puoli tähän mennessä on ollut se ettei niistä ole omalla kohdalla löytynyt mitään pahaa sanottavaa.
Eli melutaso ei ole huomattavasti muuttunut edellisistä renkaista (4F A6 ja Corrado). Audissa toinen sarja Linglongeja alla ja Corradossa eka. Audissa ennen linglongeja oli jotkut Continetalit ja Corradossa sekakierros Hankookia/Falkenia.
Kulumisen suhteen ei myöskään mitään erityistä mainittavaa. 4F alla edellinen satsi kesti kolme kesää aj noiden 3. vuoden aikan kilometreja tuli n. 45tkm/vuosi. Melkolailla samassa tahdissa kuluvait myös talvirenkaina Nokian R:t. Tarkemmin en ole pistänyt ylös mikä on ollut kesä ja talvirenkaiden kilometrien suhde. Eli mielestäni kuluu "normaalisti". (En ole havainnut näissä vastaavaa renkaan pinnan kovettumista, kuin aiemmin Nexenissä/Nankankissa oli säilytyksen aikana.)
Tasapainotukset on omissa yksilöissä mennyt ihan kohtuullisilla painoilla, ja lopputulos on ollut tärinätön.
Eli kokonaisuutena hinta/laatu ollut kohdillaan. Varmasti lisäsijoituksella löytää hiljaisemman/pitävämmän/vierivämmän/kevyemmän/kestävämmän/... renkaan, mutta suoranaisesti en näistä mitään valitettavaa ole löytänyt. Vastaavaa palautetta olen kuullut myös Landsaileista. Eli ainut erityisen hyvä asia näissä renkaissa on hinta + se ettei näissä varsinaisesti ole mitään huonoakaan.
Eniten negatiivista kommenttia olen Linglongeista kuullut liittyen renkaan leveyteen. Greenmaxin kuvio on todella pyöreäolkainen ja vaikuttaa, että Linglong mitaa renkaan leveyden kulutuspinnan reunasta reunaan eikä renkaan kyljestä toiseen kylkeen. Näinollen esim. 205 leveä Linglong oli käytännössä yhtä leveä kuin 225 leveä Hankook/Falken. Eli jos tarkoitus on korvata millintarkasti kaarelle tuotu rengas samankokoisella Linglongilla, niin luultavasti tila loppuu.
Comment
-
Selvän peli. Joo, tuon Linglong:n leveyden ihmettelyyn ja siitä aiheutuviin mahdollisiin "ongelmiin" on tullut törmättyä käyttökokemuksia luettaessa. Kaiken kaikkiaan kyseinen rengas vaikuttaisi kokeilemisen arvoiselta. Vai pitäiskö sanoa, kiinarengas jota ei kannata / tarvitse vältellä viimeiseen asti, jos halpiskumeja halajaa. Ei ainoastaan näiden mielipiteiden pohjalta, vaan sen kokonaiskuvan myötä jonka renkaasta on saanut lukeman / kuulopuheiden kautta.
Comment
-
Jos siis et33een laitat spacerit B7aan, niin taitaa tulla ulos melkoisesti. Mulla oli aikoinaan 8" leveät et33lla B7ssa niin ne oli juuri passelit sellaisenaan. Renkaan leveys oli 235. Taakse ehkä olisi voinut muutaman millin pistää ulospäin max 10mm. Mutta ei missään nimessä 25mm.
Noilla luvuilla se olisi takana et8 ja edessä et18.
Comment
-
Kysytään viisaammilta mahtaako 8x18 et33 vanteet sopia nätisti etuvetoisen A4 B7 alle jos taakse laittaisi 25mm ja eteen 15mm spacerit. Menee pää pyörrälle mietiskellessä ET lukua ja spacerin vaikutusta siihen.
Comment
-
Ajatuksena oli hyödyntää edellisestä autosta ylimääräisiksi jääneitä BBS RS 803 vanteita 18x8 et 33 5x100 jako. Pulttijaon muutos spacerit olisi tuonne väliin tarvinnut saada mahduttaa. Taitaa olla mahdoton tehtävä jos ei edes noi 15mm mahdu. Täytynee laittaa vanteet kiertoon.
Comment
-
Saahan sitä mallailtua laittamalla sen vanteen ja navan väliin 25mm paksun mutterin/prikan ja sitten ruuvaamalla yhden (pidemmän) pultin sen verran kiinni että se pyörä pysyy/roikkuu siinä navassa jotenkuten. Keskitettyä sitä ei tietenkään saa mutta ei tarvitsekaan. Yksi tunkki pitää sitä nurkkaa ilmassa ja toisella tunkilla voi sitten tunkata tukivarresta sitä pakettia kohti kaarta jos epäilyttää sopivuus
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja makelja Näytä viestiJos siis et33een laitat spacerit B7aan, niin taitaa tulla ulos melkoisesti. Mulla oli aikoinaan 8" leveät et33lla B7ssa niin ne oli juuri passelit sellaisenaan. Renkaan leveys oli 235. Taakse ehkä olisi voinut muutaman millin pistää ulospäin max 10mm. Mutta ei missään nimessä 25mm.
Noilla luvuilla se olisi takana et8 ja edessä et18.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Peerless Näytä viestiKenelläkään OZ-vanteita Audissaan? Kuvia?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja X6-M Näytä viestiEikö b8:n vakiokoko ole 245? 8.5" Et29 on kaaren sisällä. Eli 8" Et35 mahtunee kyllä.
Comment
-
Audi A6 C5 kuinka leveä vanne sopisi alle?
mietiskelin kun olen katsonut audi r8 alkuperäisvanteita ja tuli vastaan 18x10,5 tuumaset vanteet vastaan ja vanteen ET on 55mm. Sopiskohan se spacerien kanssa alle? ja bc racingin säädettävä alusta on autossa, että autoa saa säädettyä.
Comment
-
Comment