Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Millaiset vanteet/renkaat autooni? -yleisthread

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alkuperäinen kirjoittaja ArttuL Näytä viesti
    Moroo!
    Tietääkö porukka täällä, että meneekö B7 koppaseen semmoinen setti, kun eteen 8.5" leviät vanteet ja taakse 9.5" leviät? Renkaiksi ois tarkotus laittaa jokaseen 235/35/19 vai oisko parempi 245/35/19? Vanteet oli ET 35.
    Tuolta löytyy juttua mun autosta, jossa tuo vannesetuppi ja 235 leveet renkaat. Mulla takaa sisälokarin huovat leikattu, että ei hankaa. Camber säädetty -2.2. Ja ihan millipelinä menee kuorman kanssa, että ottaako kiinni. Mulla madallettu jonkinverran.
    Itse en millään saisi mahtumaan 245 leveetä rengasta. Tiedä sitten paljoko on eroa autoissa, kun lukee mitä muut mahduttaneet. Mulla ei ole mankeloitu kaaria.
    Attached Files

    Comment


      skige-llä linglongit, jotka on aika isot kokomerkintään nähden. Kun mennään millisäätöihin kannattaa katsoa rengaskohtaiset erot erikseen.

      Comment


        Tuo vain huomautuksena että saattaapi olla että menee, saattaapi olla että ei mene. :D Ainakaan 245 levee linglong ei mene :D
        Mutta on sinne kaareen mulla tehty niin paljon tilaa, että ei se rengas nyt niin paljon isompi ole :D

        Comment


          Itsellä on siis 225/40R18 linglongit, ja ne ei edes veny mitenkään 8.5" leveälle vanteelle. Arvaan että samankokoisessa Nangkangissa on 3-4 cm kapeampi kulutuspinta, ja sopisi yhtäkkiä helpostikin. Eli nimelliskoko on vain nimelliskoko.

          Comment


          • Tuli tilattua B8 Avanttiin 9x19" ET33 vanteet ja niihin 255/35 19" renkaat. Nyt tarkemmin nettiä tutkiessa olisi ehkä pitänyt kuitenkin ottaa kapeammat 245/35 renkaat. Vai mitä olette mieltä, tuleeko tuolla rengastuksella ongelmia H&R:n -35mm jousilla madalletussa B8 avantissa?

            Comment


              Tuskin tulee ongelmia... Mulla on 19*9,5" ET 35 vanteet, tosin 245/35 renkailla. Paketissa odottaa Eibacin pro-kit asennusta ja silmämääräisesti katsottuna ei tule mitään ongelmia. Tuo sinun vanne jää kuitenkin 4-5mm sisemmäksi kuin minun. Pitäisi mennä kaiken järjen mukaan tuolla 255 renkaalla.

              Comment


              • Pitäs mennä, kun -45 vietereillä jää 245 renkaalla kaariin tilaa. :) jos ei muuten niin camberia säätelee hiukan nii ainaki mahtuu.
                Osittain OT, mutta oli yks päivä kontissa +200 kg tasotesäkkejä niin ei raapinu siltikään normitöyssyissä ja perä putos about 1,5-2cm nykykorkeudesta. :)
                Viimeksi muokannut Tomppis; 30.5.2014, 18:22.

                Comment


                • Ok, kiitoksia kokemuksista. Netistä kaivamalla löysin, että joillakin on näissä ongelmitta 20x9" ET29 + 245/30 20" settejä, joka on aikalailla renkaan sopimisen puolesta sama mitä tuo oma mainitsemani. Taidanpa siis laittaa nuo 255:t alle ja kokeilla miten ne sinne istuu, jos tuntuu raapivan kiinni niin vaihdetaan kapeammat alle.

                  9x19" ET33 + 255/35 19"
                  http://www.motor-talk.de/bilder/wer-...205176133.html

                  http://www.motor-talk.de/bilder/wer-...205176130.html
                  Samat alkuperäiset C6 RS6 vanteet ovat itsellä tilattuna.

                  Camberia on nyt n. -1.5 joka kulmassa, kuinkahan paljon näihin tohtisi laittaa, jos tarvetta olisi?

                  Comment


                    Nuo peelerssit on kyllä komeat vanteet, pitkään mietin itsekin noiden hankkimista. Tuntui vaan, että noita on aika monella (tai lähinnä replicoita), niin halusin jotain vähän erilaista :)

                    Tuohon camber asiaan en osaa sanoa, mutta kyllä muistelen lukeneeni, että ainakin -2 on porukka käyttänyt. Eri asia on sitten mitenkä tuo alkaa vaikuttaa renkaan kulumiseen. B7:ssa mulla oli n. -1.6 luokkaa camberit ja ainakin minun ajoilla se oli rengassarja/kesä vauhtia kulutus.

                    Comment


                    • 245/35r19 Misukan PS2 pyöräytettiin alle. Ensivaikutelma 2mm Hankookien jälkeen kyllä hyvä. Mukavan pehmonen ja hiljanen rengas. Ootellaan vähän että kuluu, kun 20-30km kerkesin vasta ajella. Eli merkkirenkaiden puolesta voi tuota suositella!

                      Comment


                      • Mites tota Ittellä tommonen B8 A4 ja siinä tehtaan se sport alusta -20mm niin mahtuuko siellä pyöriin 255/40-19 kumi? Nyt 255/35-19...

                        Varmaan ois löytyny etsimällä, mut oon reissussa ja vähä kiire ny.

                        Comment


                        • Nyt on alla 19x9" ET33 255/35 setti ja kyllähän ne vaan takaa ottaa kiinni sisälokariin jos takapenkillä kyytiläisiä. Suuremmissa töyssyissä ottaa kiinni takaa sisälokariin myös ilman matkustajia. Ei voi mitään, äsken lähti tilaus 245/35 renkaista, niillä ei pitäisi olla mitään hätää, niin pienestä se renkaan osuminen sisälokariin on.

                          Kohta tulee siis myydään osastolle pari kilometria ajetut 255/35 19 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 renkaat ;)

                          Comment


                          • Zäbä, ei mahdu pyörimään. Kokeillu en oo mutta mutulla voin 98% varmuudella sanoa että ei..

                            Comment


                            • 19x11 ET30 Audi A4 B8

                              Onko mitään mahiksia saada tuollaista uppoamaan taakse? Tarvii älyvenytetyn kumin, mutta millä spekseillä sais istuu?

                              Comment


                                Kyllä se menee. Renkaaksi laittaisin 265/30. Oikean ET:n löytäminen ja sen ettei osu kaareen tai tukivarsiin on hankalampi juttu, mutta netin syövereitä tutkimalla löytyy kyllä tietoa.

                                Tuossa on Japen Beekasissa kyseinen vannes sovitettu taakse. Rankaat taisivat olla juurikin 265/30(?). ET:tä en tiedä, mutta eiköhän häneltä saa infoa. :)

                                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=119864

                                Comment


                                • Oma mielipide on, ettei mitään järkeä lähteä sovittamaan 11" vannetta näihin. Sanoisin, että ET30:llä puhdas mahdottomuus saada millään rengaskoolla toimimaan madallettuna (ja kuka nyt tuollasta vannetta lähtisi vakioalustan kanssa edes laittamaan), ellei muokkaa kaaria. Itse olen juuri todennut, että 255/35 19 + 9x19" ET33 setupissa ottaa takaa renkaat kiinni sisäloksuun madalletun alustan kanssa. Tuo 11" ET30 tulee aika härskisti jo kaaresta ulos. Mutta korjatkaa jos olen väärässä :)

                                  Tässä tuo kyseinen 11" leveä vanne ehdotetulla rangastuksella vs. tuo minun mainitsemani setuppi:http://tinyurl.com/l3z6bqt

                                  Comment


                                  • Rengaspuolella ollut nyt n. 5000km alla GT Radial UHP1 245/40R18 ja olen huomannut, että rengasäänet kasvavat selvästi kun keli lämpenee kahden kympin nurkille tai siitä yli. Ilmeisesti johtuu kumiseoksesta, vai onko muilla vastaavia kokemuksia eri tai saman merkin renkaista? Muuten tuo UHP on selvästi parempi ajaa kuin saman valmistajan Champiro 228, vesikelillä jopa loistava.

                                    Comment


                                      Rengaspaineet nousee?

                                      Comment


                                      • Kyllähän ne paineet lämpimällä nousee, mutta en huomannut vastaavaa eroa kun nostin paineita hiljattain.

                                        Comment


                                          UrAllroad vanteet

                                          Katsastus mies ei tykännyt spacereista A6 C5 Allroadin alla niin ajattelin vaihtaa saman tien vannesetin tuohon itselleni. Onko kenelläkään kokemusta millä et/leveys setupilla sais renkaat sopivan lähelle kaarta sekä antaa malli ehdoituksia. vanteet ovat tällä hetkellä huonot barzetan 18x8 et 42 ja spacerit on 20mm.
                                          Vanteet saisivat olla maltilliset 18 tuumaiset kuitenkin kun renkaatkin ovat vielä käyttökuntoiset nokian zg2 245/45/18. Ja kuva nyky kuosista. Jos on myydä 18 tuumaisia pienellä et:llä olevia vanteita jkl alueella niin saa tarjota privalla
                                          Attached Files

                                          Comment


                                          • Eikös ne spacerit voisi liimata sikalla vanteisiin kiinni, kitata sen kolon umpeen ja maalata vielä päältä niin tulee täysin huomaamaton kokonaisuus. Varmasti tulee halvemmaksi kuin renkaiden / vanteiden puljaus.

                                            Comment


                                              Ei viitsi tuommoiseen ryhtyä. Nuo ollut kuitenkin väliaikaiset vanteet alusta asti ja luulisi tuohon löytyvän sopivat ilman spaceriakin. Ja tosiaan ei mahdu nuo nykyiset pyörimään ilman spaceria. Ottaa iskarin tolppaan kiinni.

                                              Comment


                                                Tuommoiset sain nopeasti hankittua koossa 18x8,5" ja et 20
                                                et saisi olla vielä reilusti pienempi jotta hyvin istuisi. Saa nähä tuleeko spacerit laitettua vielä noihinkin.
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                  Ei millään jaksaisi selailla 26 sivua läpi, mutta onko mielipiteitä mitä hopeaan mk1 TT:seen?
                                                  Nyt alla audin orkkis 17", jotka ajattelin jättää talvikumeille.
                                                  Eli kesäksi olisi tarkoitus saada 17-18" sarjaa alle sopivalla "opiskelijabudjetilla".

                                                  Comment


                                                  • Mistä saa edukkaasti (kilotavarana tms...) ylipitkiä pultteja Audin (Audin OEM pultin kannalla ja kierteellä) vanteisiin?

                                                    Comment


                                                      http://stores.ebay.de/Alurad-Shop-Gb...=p4634.c0.m322

                                                      Comment


                                                        Jarski, mikä tahansa max 8.5 -leveä vanne jonka ET alkaa kakkosella, sopii hyvin. Mulla on ysipuolaiset RS4-vanteet (8.5 ja ET 20) ja näyttää hyvältä. Alkuperäinen ET on 25 ja Allroad on aika herkkä sen muutoksille - alkaa uraherkkyys vaivata.

                                                        Mulla on ylimääräisenä alkuperäiset 18x7.5 ET25 -vanteet (V8-mallista), ne toimii hyvin ja voihan sitä spaceria sovitella katsurin jälkeen.

                                                        Juttelin muuten Hartmannin kanssa (USA) ja he suostuivat järjestelyyn laskujen kanssa tullien optimoimiseksi. Kimppaa voisi miettiä. Heillä on hyvä valikoima erilaisia ET-lukemia, myös Allroadille jolle on vaikea löytää sopivaa. http://hartmannwheels.com/audi-wheels

                                                        Comment


                                                          Sopiiko kapeakoriseen C5 quattroon takarenkaaksi 255/35/18 9,5" leveällä vanteella? Millä et:llä?

                                                          Comment


                                                          • Mitenkäs aluvanteissä määräytyy toi kantavuus? Vanteen koon perusteella vai miten? Tässä tarvitsisi ruveta katselemaan uusia kesä sekä talvi vanteita. Olen netistä vanteita katsellut niin en ainakaan ole nähnyt kantavuusluokkia tai osannut katsoa.

                                                            Ilmeisesti oma a5 3. Tdi quotron lantavuusindeksi on 127 luokkaa...

                                                            Comment


                                                              Vanteen kantavuus määrittyy sen mukaan, mille kantavuudelle valmistaja sen tekee ja testaa. On vain yleisemmin pakettiautojen ongelma tuo kantavuuden riittämättämyys. 99% niitä ei mainita edes henkilöauton vanteiden yhteydessä jos vanne ilmoitetaan sopivaksi.
                                                              Helpoin tapa selvittää sopivuus omaan autoon, on katsoa valmistajan sivulta sopiiko kyseinen vanne omaan autoon ja lukea sen abe tai tüv todistus. Renkaiden kantavuus lukema löytyy sitten rekisteriotteesta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X