Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Jää tolla ETllä vähän sisälle, mutta ei pahasti. Itellä tällä hetkellä 8,0" ET 37 takana ja sais tulla ainaki sentin ulos ennen ku alkas olee kaarella.
Mites mahtuu/istuuko hyvin?
Auto on a4 b8 avant q orkkis sporttialustalla.
245/35/19 joka nurkkaan ja vanteet 8.5x19 et 35?
Edessä tulee aika tarkasti kaaren tasalle vanne, ei yhtään ulos. Takana jää sisään jonkun verran, siellä kaaren tasalle saisi 9,5" et 35. Rengaskoko on toimiva, itsellä sama. 8,5" noilla ei tule yhtään venyä.
Tänää tuli ostettuu Keskin KT7 hyper black 17" x 9" ET35 ni noi varmaa mahtuu hyvi pyörimää 215/45-17" renkail. 2 vantees on nyt 215/45 renkaat ja 2 vantees 225/50 renkaat ni noi tarvii vaihtaa 215/45 enne ku laitan auton alle.
Älä laita kumpiakaan. Laita jotain hillitympää, ei oikeen passaa ko. Autoon tommoset viritykset.
Sitten omia huolia, aiemmin puhuin noista Giasomen hommaamisesta. Saatavuus haluamillani spekseillä oli puhdas nolla, joten uus malli haussa. Onko mitään OEMia mikä porukan mielestä passais tähän? Saa olma replicaa mutta mielellään vaan WSPn kuvastosta. Sitten vapaat kädet muihin tarvikemerkkeihin. Speksit siis rajoitetaan 8"-9"18", max ET 40..
Hienosti noi mersun vanteet tuohon sopisi, kun kaverilla on s2:ssa tuollaiset, mutta nyt kun päätin, että tuossa omassakin vaihtuu väri hopeasta siniseen niin ei oikein viitti siihen vielä samanlaisia vanteitakin laittaa.
[VINK]Tomppis: Mulla ois sulle OEM flat fivesit 18x8.5" mutta ET ei satu kriteereihin vaan on 45 :D ja tarvittaessa ois viime syksynä laitetut 225/40 nastatki jos talvivanteiksi halajat :)[/VINK]
Talvivanteiksi tulossa joo, talven ajetut kitkat löytyy omasta takaa. Siks ehdottomat speksit on 8"-9"x18" koska noi on 225 leveät.. :) eikä oo varaa ostaa uusia renkaita jos vanteet vaihtuu. Tai sitte jos joltain Oulun alueelta(+40km) löytyy 15mm keskittävät limput nii voisin harkita pois hakua..
Kertokaas miten nuo bentleyn 19 et41 9 levee vanne istuisi tuohon b5 farkku quattroon? Renkaat jotka ovat päällä niin on 225/35. Rupesin miettimään kun audi on niin hyvässä kuosissa niin laittaisi sen alle nuo kun säädettävä alustakin on jo odottamassa asennusta.
Onkos joku joskus hipelöinnyt niitä 'kuuluisia' Citikan C5 15" alupellivanteita ?
Mitä ne painaa ? Kun tuo jousittamattoman massan lasku kiehtoo niin tommoset olis 'kiva' editoida 5 x 112 sopiviksi ja talvikäyttöön.
Tontsa: ei niitä virallisesti ole puntarissa käytetty mutta oikeasti kevyet ne on. Jos eRa-sierra olis tossa vieressä tallissa voisin ne kävästä punnitsemassa, mutta kun se siirty laajasaloon.
Kai niistä jostain löytyy speksiä netistä?
No olis kiva jos punnitsisit, toisaalta se rengas jättää jonkin verran pelivaraa itse vanteen painolle, oma talvisetti keveni melkein 2 kiloa rengasta vaihtamalla ( muutaman vuoden vanha Gislaved Frost 205/60/16/ painoluokka 96 vs. uusi C. IceContact 195/60/16 painoluokka 89).
Kaveri lupas käydä vaa'an kanssa tallilla ja punnita mitä painaa yksi vanne-rengaskompo 205/50 R15 Hankook Ventus RS-2(melko hyvin kulutettu). Imoittelen kunhan saadaan mittauksia aikaiseksi.
Btw milläs meinasit ne editoida 5x112:ksi, spacereilla vai millä?
No jos tuohon hommaan ryhtyy ja kun en ketku-ratkaisuista tykkää (spacer vois olla ok koska noissa olis hyvinkin se 15-20 mm. varaa) niin ammattimiehen käsiin ne kait ois vietävä ( keskireikä oikean kokoiseksi/ uudet reiät, vaatinee aluhitsausta ?). Voi tosin lykätä vähän tyyriiksi mutta kun huomannut että se mitä on siinä pyöränpulttien ja tien välissä on se mikä eniten vaikuttaa siihen (omanmakuiseen) ajotuntumaan niin joka euroa en kyllä laskisi.
Toinen ongelma lienee se että mahtuuko moinen 15" (tämä ainoa koko alumiinisena?) autoni jarrujen päälle ? 16" aluvanne jättää jo tilaa, jos noissa ns. oikeanlainen muotoilu voisi jopa mennä ....... ja saisin 'ihannoimani' 195/65/15 talvirenkaat alleni B-) . Noilla ratkaisuilla vanne-/rengaskombinaation paino voisi alkaa 13.xx (= n. -3kg. nykyisestä talvisetupista)
Noilla jaonmuutosspacereilla ( + tuplapultitus ja nekin pidempiä) tulee äkkiä 'turpiin' jo yli puolen kilon verran ? Nyt talvisetti 195 ja et 35, luulenpa että se et 18 olisi vielä alle menevä myös 195 renkaistuksella.
Jos jollain on hyllyssä vastaavia 15-20 mm. jaonmuutosspacereitä pultteineen niin olisin kiinnostunut painosta.
Se paino on miltei ainoa tätä projektintynkää eteenpäin vievä voima ( sillä mulla on jo nyt tavoittelemani 195-rengas alla) , siksi olen 'allerginen' jokaiselle lisägrammalle.
Comment