Yleensä on ruukattu käyttää 18 tuuman vanteessa profiilia 40, mutta se tuo A6 koppa kylläkin sen verta kookas, että varmaan tuo 45 on ihan passeli. Nii ja jos on niitä miehiä, että pitää olla kumiakin siinä vanteen ympärillä, niin siinäkin tapauksessa tuo 45. :) Jos ei halua kanttareita varoa niin tarkasti, niin 235 tai tuo 245 on kyllä 8 tuuman vanteelle sopiva. Ittellä tällä hetkellä 8 tuuman vanteessa 225/40 kumi, niin kumi on kyllä justiin vanteen reunan tasan. Juu nelivetoon on suositus, että joka kulmassa on sama vierintäkehä, mikä tulee kun laitat joka kulmaan saman levyset kumit.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Millaiset vanteet/renkaat autooni? -yleisthread
Collapse
X
-
Kiitos vinkeistä Aki! En mä kumimiehiä ole alkuunkaan :)
Enemmän haen tässä ajomukavuutta ja rahaakaan ei viitsi polttaa kamalasti kun melkein joka kesä pitää renkaat näillä kilsoilla uusia. Lisäksi nuo leveemmät on niin pirun uraherkkiä loppuvaiheessaan, että menee ajomukavuus ja nautinto hukkaan! Tuolla reifenversandilla tosin esim 235 ja 245 hankookit on
saman hintasia. 3eeroa hintaeroa...
Comment
-
Autoon on tulossa ilmeisesti 20" vanteet. Eteen tulisi vissiin 9" leveet ja taakse 10,5". Eteen on offsetit (ET) tarjolla 25 ja 32. Taakse taas 30 ja 42? Kummat sitä valitsis eteen ja taakse? Entä renkaat? Millä profiililla suosittelisitte? Autossa on S-line alusta niin iskarien, kuin jousien osalta ja idea ei ole tehdä niiden osalta muutoksia (ei madaltavia jousia tai erillistä uutta säädettävää alustaa).
Comment
-
Onkos kellään tietoa siitä että jos vanteessa ilmotetaan leveydeksi 9,5" nii onko se tasan 24 cm levee vaiko sitten 24,13 cm leveä? Helpottais ET:n laskemista millasta lättyä vanteen väliin laittaa kun 9,5" vanteen ET on tiedossa millä saa sen taittumaan kaareen osumatta peltiin... Jos olis 9,5" leveä vanne nii pystyis mittaamaan, nyt pystyy vain kertomaan 9,5x2,54:llä joka on siis tuo 24,13.
Comment
-
Vähän riippuu valmistajasta ja vannemallista tuo.
Vanteen ilmoitettu leveys kun mitataan asennuspinnasta - LINKKIVINKKI.
9.5" leveän vanteen kokonaisleveys on siis mallista ja materiaalista riippuen siis useimmiten noin 10.5" eli yli 265 mm.
Käyttäjällä Samuliisa on B7:ssa 18x10.5 vanteet joka on ehkä levein etunen k.o. korissa suomessa. Hän osannee neuvoa ofsettien kanssa... jossain 30 hollilla ne on.
Comment
-
Tuossa b6:ssa oli 10x18, nykysessä b7:ssa on tosiaan 10,5x18 ja aika hyvin ne mahtuu alle, edessä kääntyy sisään sitä mukaa kun madaltaa mutta takana on pientä säätämistä vielä kun en saa toiselle puolelle tarpeeksi camberia.. Ja renkaathan oli 225/40 näissä :)
Edit: Minäpä laittelen pientä juttua tuonne näyteikkunan puolelle jahka saan takapään balanssiin ja kuvat otettua :)Viimeksi muokannut Samuliisa; 25.7.2013, 08:16.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja TMK-83Eetu, onko tuosta Samun B7:sta jossain kuvia?? Olisi mukava saada hiukan osviittaa että minkä levyistä sitä rupeaa tilailemaan. :)Alkuperäinen kirjoittaja GoustiLaitakko samuli B7:sta kuvia niin nähdään sopivuus? :)
Comment
-
menee ne kun madaltaa vaan tarppeksi :D
18x10 menee vakiokaariin ihan heittämällä -
ex-B6 18x10 et35 225/40 kumi
madallettuna VS. tontitettuna
Comment
-
-
Niin eli jopa vakio alustallakin jos saa iskarit joustamaan pohjaan renkaan pitäisi kääntyä kaareen mikäli siis camberit on kohdillaan. -1,5 asteeen camberithan kuitenkin vakio alustassa taittuu enemmän kuin jos on madalletussa -1,5 astetta? Näin itse olen ainakin tuon camberin ymmärtänyt.
Olen myös saattanu ymmärtää väärin tuon vs kuvan jos sillä oli tarkoitus näyttää kuinka se rengas taittuu kaareen auton madaltuessa. Vaikka siis ainoa muutos on se että alusta on ruuvattu alas. Samalla tavallahan se iskari ja rengas käyttäytyy joustaessakin. Onhan se alustan joustaminen omalla tavallaan auton madallusta hetkellisesti :D
Ps. Jos jokin tuossa meni päin honkia niin saa korjata ja oikeastaan pitää korjata ennenkuin opin kantapäänkautta :)
Comment
-
Henri tavallaan toi sun järkeily menee ihan oikein. Madallettaessa alustan geometria muuttuu hieman eritavalla kuin tavallisessa sisäänjoustossa, mutta yksinkertaistaen menee noin.
Tosin näissä kun ei ole edessä cambersäätöä on etucamberin kasvattamiseksi ainoa tapa madaltaa autoa.
Eri autot vielä käyttäytyvät madallus- ja camber-asioissa eritavoin. Esim. mk V/VI golf ja vastaavasti a3 kehittävät plussacamberia madallettaessa reilusti.
Comment
-
Noinkohan Noi --> http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1611708
mahtus b6 farkun alle mitä madallettu aika reilusti? Taakse varmasti menee mutta meneekö eteen?
Comment
Comment