Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
suattapi olla tyhmienkysymysten threadin puollelle, mutta itse olen sitä mieltä että 10x19 et 20 255/35 rengastuksella ei voi mennä B6 quattroon ilman mankelointia? vai voiko?
Viimeksi muokannut Ahistaa; 19.2.2012, 18:24.
Perustelu: korjaus
suattapi olla tyhmienkysymysten threadin puollelle, mutta itse olen sitä mieltä että 10x19 et 20 255/35 rengastuksella ei voi mennä B6 quattroon ilman mankelointia? vai voiko?
Epäilen kyllä vahvasti että ei mene koska 9,5x18 ET30 255/35 kumilla on siinä ja siinä.. Tosin koittamallahan se selviää varmaks.. :)
itse olen sitä mieltä että 10x19 et 20 255/35 rengastuksella ei voi mennä B6 quattroon ilman mankelointia?
255/30 vois toimia jos mahtuis, 35-sarjainen menee pullaksi tuossa kokoluokassa ja on noin 3cm suurempi halkaisijaltaan kun alkuperäinen rengas. Autosikin nousisi tuolla rengastuksella, ei hyvä.
Tuohon käyttis C4:een ois mahdollista laittaa borbet a- vanteet 16x7.5"-koossa. Rengastuksena on tällähetkellä 215/55 muistaakseni, et:stä en ole varma. Sopiiko vai annanko suosiolla olla toisen auton alla?
Tuota kyselin aikaisemmin ja nyt ovat vanteiden speksit selvinneet: 16x7.5" ja et20 :D
Meneekö C4-koppaseen quattroon? Rengastuksella pystyy pelaamaan, kun kesäksi etsittävät renkaat.
Mulla on urSsissa "RS4 old" replicat, 225/40r18 ja alkuperäinen (lue. loppu) alusta. Ei ota kiinni mihinkään.
Vanteet ovat ET45, mutta ufojen takia edessä 10mm lätyt, koska puolat ottaisivat muuten levyyn kiinni.
ET35 olisi se parempi vaihtoehto, jää aika sisään nuo ET45 muutenkin.
Edit: Tuosta kuvasta näkee miten "istuu" lättyjen kanssa.
Attached Files
Viimeksi muokannut terroristiristo; 21.2.2012, 22:02.
Perustelu: Kuva lisätty.
Taitaa olla aika kintaalla. Itellä on ET45 joka kulmas, ja en äkkiä kyllä 40 laittais. Ottaa jo kyllä kaareen kiinni.Tuolla omalla on ET45 ottanu kerran motarin heitossa kiinni, kun oli 5 aikuista ja 3 matkalaukkua, eli ihan täys kuorma. Muuten ei ota koskaan kiinni (ambiente sport-alusta). Vakio ET oli musitaakseni 57.
Lainaus:
- etuvanteet 8,5x19" 5x112 et50
- takavanteet 9,5x19" 5x112 et40
- keskireikä 57,1mm
Taitaa olla aika kintaalla. Itellä on ET45 joka kulmas, ja en äkkiä kyllä 40 laittais. Ottaa jo kyllä kaareen kiinni.Tuolla omalla on ET45 ottanu kerran motarin heitossa kiinni, kun oli 5 aikuista ja 3 matkalaukkua, eli ihan täys kuorma. Muuten ei ota koskaan kiinni (ambiente sport-alusta). Vakio ET oli musitaakseni 57.
9,5x19" ET40 lienee takana ilman kaaritöitä jo tekemätön paikka olettaen, että autoa halutaan madaltaakin. 9x19" ET41 menee taakse vielä juuri ja juuri 215/35 renkaalla. Paljonko Rammon vanteilla on leveyttä?
Sain aika hyvän tarjouksen CH-R:istä ja värinä titaani vois olla soppelein. Pitäsköhän ne riipasta?
Sopiiko kysyä mistä sait hyvän tarjouksen?
Tuommoiset lähti tänään tilaukseen. VMR V718, värinä gunmetal ja kokoa 9.5x19.
Tilasitko suoraan valmistajalta vai joltain jälleenmyyjältä? Paljonko tuli postituskuluja?
Ei ole helppoa, kun vanteen hinta tuplaantuu postikuluista, tullista ja ALVista :)
Tilasitko suoraan valmistajalta vai joltain jälleenmyyjältä? Paljonko tuli postituskuluja?
Ei ole helppoa, kun vanteen hinta tuplaantuu postikuluista, tullista ja ALVista :)
Suoraan valmistajalta tilasin. Toimituskulut olivat 439 dollaria kotiovelle ja FedExillä tulivat. Yhteensä kaikkine kuluineen hinnaksi tuli hiukka vajaa 1500€.
Joo hylkäsin ajatukset 19" ku joutuis kumminkin jotain kaaria jostain suunnasta muokata kun madallan kumminkin autoa, laitetetaan 18" ja pistetään vähän enemmän sitte vaikka tonttiin.
19" sinänsä ei ole mikään ongelma edes madallettuna, mutta 9,5" leveä vanne pienellä ET:llä on. Laitat noita etuvanteita (8,5x19" ET50) eikä ole ongelmia. Vähän voi laittaa jopa spaceria väliin...
Iskin silmäni noihin Hollow Spoke vanteisiin ja haaveilu niiden hankkimisesta kesäksi alkoi heti. Ainoa 'mutt'a tuli vain vastaan, kun en löytänyt niitä mistään 18-tuumaisina? Onko todellakin niin, että niitä ei valmisteta tuon kokoisina?
Jos jollakin on tiedossa hyviä kuvia ko. vanteista B7 avantin alla, niin linkkiä kiitos =)
Iskin silmäni noihin Hollow Spoke vanteisiin ja haaveilu niiden hankkimisesta kesäksi alkoi heti. Ainoa 'mutt'a tuli vain vastaan, kun en löytänyt niitä mistään 18-tuumaisina? Onko todellakin niin, että niitä ei valmisteta tuon kokoisina?
Hittolainen. Itseäni epäilyttää tuo 19", että kuinka kovaksi kivireeksi ne tekevät auton s-line alustalla (-20mm). Aiemmat, kun ovat kuitenkin 17" (225/45). Ajo on kuitenkin 90% matka-ajoa.
Itseäni epäilyttää tuo 19", että kuinka kovaksi kivireeksi ne tekevät auton s-line alustalla (-20mm). Aiemmat, kun ovat kuitenkin 17" (225/45). Ajo on kuitenkin 90% matka-ajoa.
Ilmeisesti b7:kaan ajattelet. Itsellä tuollainen 19" b8:ssa, ja on vielä tiukemmallakin alustalla ihan ok. Mutta pitkälti mieltymys kysymys. Matka-ajohan on helpompi kuin taajamat ja kaikki hidasteet ja "kaivonkannet".
Toki matka-ajo on helpompi noin ajateltuna, mutta tarkoitin lähinnä ajomukavuutta. Ajamisen tulee pysyä miellyttävänä, eikä mennä siihen, että saa kirota joka kolausta ja jatkuvaa tärinää.
Voi olla, että olen hakuteillä tuon suhteen, että paljonko renkaan paksuudella on merkitystä tuohon (tulisi vaihtumaan 45 -> 40(?)), koska ei ole koskaan ollut yli 17" vanteita.
Jatama, mun appiukon A6ssa on ollut pari kesää 235/35-19" täysin vakioalustalla. Ajotuntuma on lähes sama kuin 16" pullilla. Itse en löydä mitään kolinoita tai tärinöitä kun autoa käytetään vakioalustalla mukaanlukien -20mm tehdasvieterit.
Nuo tärinät ja kolinat saadaan esille huonolla madallussarjalla tai halvoilla kiinarenkailla.
Hittolainen. Itseäni epäilyttää tuo 19", että kuinka kovaksi kivireeksi ne tekevät auton s-line alustalla (-20mm). Aiemmat, kun ovat kuitenkin 17" (225/45). Ajo on kuitenkin 90% matka-ajoa.
Jos RS5-replicat kelpaa, niin Rundolla ois tarjolla WH16. Kohtuullisessa määrin samannäköinen, värejäkin löytyy ainakin mattamusta, ja normaali hopea. Koot 15 - 18"...
Mutta ei siis ihan Hollow Spoke, vaan pikkusen sinne päin...
Itellä oli b5:ssa 235/35 r19 kumit ostaessa ja olivat halpaa kiina kuraa. Tehtaan sportti alustalla oli hyvä ajettava, en huomannu eroa 17 tai 18 tuuman kumeihin, paitsi että ne 19"oli tosi äänekkäät johtuen renkaasta muuten.
Comment