Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Molyrasvaa pultteihin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Molyrasvaa pultteihin?

    Kuuluu kategoriaan "nastat vai kitkat".
    "Millä voitelen pyöränpultit, vai voitelenko ollenkaan": Itse käytän kuparitahnaa. Spraypullosta suihkittuna on siistiäkin.
    Tästähän voisi saada keskustelun aikaiseksi.

    #2
    Minä laitan myös kuparitahnaa. Tuotako on myös sprayna? Pitääpä etsiä jos sillä olisi kivempi roiskia :) Muutenkin tuota kuparitahnaa on hyvä laittaa "joka" paikkaan missä vähänkin on epäilys että saako osaa mahdollisesti enää auki. Esim pakosarjan mutterit, jarrusatuloiden ilmausnipat ym.

    Tuota moskakkostahan laitetaan tietääkseni vetoniveliin jos oikein muistan.

    Comment


    • #3
      Minä olen käsittänyt että se musta rasva olisi hyvää sellaiseen käyttöön jossa tulee iskuja ja suuria hetkellisiä kuormituksia. Ei karkaa niin helposti voideltavalta pinnalta kuin normaali kirkas litium rasva. Toki taitaa se musta mönjä toimia siinä lisäliukasteenakin.

      Pyöränpullteihin välttänee kirkaskin rasva, mutta kuparitahna on oivallinen aine. Ne suihkutettavat molyrasvat lienee ensisijaisesti ajateltu ketjuihin yms. käyttöihin.

      Comment


        #4
        Mutta minä käytän pyörän pulteissa TERVAA spraynä, johan toimii ja tuoksuukin hyvälle;-))

        Comment


          #5
          Tervaa käyttävät myös raskaan kaluston muttereissa, ei jämähdä.

          Comment


          • #6
            Kupari on jalompaa kuin alumiini, korrosio lisääntyy aluvanteissa. Peltivanteelle oivaa mönjää. Terva on kova sana.

            Comment


            • #7
              Alutahna ajaa täsmälleen saman asian kuin kuparinenkin, jos korroosio vaivaa. Ikinä nähnyt spray tervaa, mistä tuota oikein voi lunastaa itselleen?

              Comment


                #8
                Ainakin Sisun kuorkkihuollo tuota myyvät.

                Comment


                  #9
                  Biltemasta omani hain, hinta taisi olla 6 ?:a.

                  Comment


                    #10
                    Kannattaa ostaa venetervaa rautakaupasta, on halvempaa ja kestää paremmin kuin ohut spray-terva.

                    Comment

                    Working...
                    X