Tuli vaihdettua menopeliä ja nyt alla A4 Avant mallia B7. Olen ennättänyt pari kertaa käymään tankilla ja tuntuu olevan taitolaji tuon auton tankkaus. En ole saanut kertaakaan tankkia vielä "täyteen" kun tankkauspistooli alkaa naksutteleen siihen malliin, että tankki olisi muka täysi. Onko tämä kyseisen auton ominaisuus? Onko kokemuksia pääseekö tuosta naksuttelusta eroon millään tapaa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B7 Avant tankkauksesta
Collapse
X
-
Naksutteleeko tankkauksen aikana vai ihan vasta lopussa? Itse ihmettelin joskus muutamalla asemalla kun katkoi koko ajan tankatessa, mutta muutaman kerran harjoitelleena, tajusin että pistoolia ei kannata työntää ihan pohjaan asti. Eli ei työnnä pistoolia ihan pohjaa, tällöin ei mitään ongelmia. Tämäkin ihan asema/pistooli kohtaista.
-
Ainakin tuo mun dieseliavantti ottaa liemet ihan mukisematta vastaan jopa myös rekoille tarkoitetuista suurtehopumpuistakin. Lopussa naksuttelee joskus enempi, joskus vähempi, riippuu kuinka vaahtoavaa tavara on. Tiedä häntä sitten, onko bensa- ja dieselimalleissa erilaiset tankit tai täyttöputket?
Comment
-
Ei sitten kannata ainakaan bensapelejä naksutella täyteen. Voi mennä kamaa hiilikanisteriin ja se on sitten isompi ongelma kuin pari litraa vajaa tankki.
Tosiaan kannattaa laittaa vain pistoolin eka kolmannes täyttöaukkoon, muuten pätkäisee tankkauksen poikki koko ajan. Sitten kun naksahtaa ekan kerran niin pistooli takaisin mittariin kiinni.
Comment
-
Sen pistoolin kun työntää sisään ja pudottaa makaamaan tankkausaukkoa vasten, niin menee kerralla tarpeeksi täyteen asti. Se pistoolin putken pikku pykäläkin asettuu "suunnitellusti". Diesel-Avensiksen tankkaus kylkeä sotkematta vaatii puolestaan jo erikoisempia liikeratoja. Jos se nyt ketään kiinnostaa.
Comment
-
Sen pistoolin kun työntää sisään ja pudottaa makaamaan tankkausaukkoa vasten, niin menee kerralla tarpeeksi täyteen asti.
Comment
-
Siinä tankkauspistoolin suuaukon yläpuolella on pieni reikä, josta se haistelee "vastapaineen" ja jos se on tukossa tai luminen, niin sitten mittari kuvittelee jo tankin olevan täynnä (en kyllä ymmärrä mihin sitä pistoolia yritetään työntää kun sinne lunta menee...?). Omassani saattaa mittarista riippuen mennä jopa 10l vielä "naksuttelemalla" ennenkuin on tankki täynnä.
Comment
Comment