Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uudet jouset säädettävään alustasarjaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Uudet jouset säädettävään alustasarjaan

    Eli ongelmana on se, että rupeaa olemaan nykyisessä alustassa takajouset niin kuolleentuneet, että takapää alkaa olemaan liian alhaalla.
    Onkohan mahdollista jostain hankkia vain pelkät uudet jouset vai onko tälläinen "vaihdetaan vain kulunut osa" ajattelu pelkästään toiveajattelua kun on valmiista säädettävästä alustasarjasta kyse?
    Viimeksi muokannut tumu; 11.1.2010, 19:37. Perustelu: kirjoitusvirheet

  • #2
    Itse itselleni vastaten. Saahan noita.

    Seuraavana kysyttäköön, että mikähän olis oikeasti laadukas alusta sarja Audi A3:seen. Nyt on Variante 1 ja FK Königsport kokeiltu ja molempien kesto aika näyttää olevan noin vuosi / 20 tkm reilummalla madalluksella..

    Comment


      #3
      Aika kummallisen vähän ovat kestäneet. Itsellä on FK:n alusta alla jo neljättä vuotta ilman ongelmia.

      Comment


      • #4
        Tätä on tosiaan itsekin ihmetellyt. Viimeisin alusta on FK:n, katsastettu viime keväänä ja silloin oli vanteen keskeltä kaareen 340 mm takana. Nyt on 315 mm tuo arvo, ja aika toivoton ajettava enää noin matalana talvella.
        Kokeillaan tekohengittää uusilla jousilla.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja tumu Näytä viesti
          Itse itselleni vastaten. Saahan noita.

          Seuraavana kysyttäköön, että mikähän olis oikeasti laadukas alusta sarja Audi A3:seen. Nyt on Variante 1 ja FK Königsport kokeiltu ja molempien kesto aika näyttää olevan noin vuosi / 20 tkm reilummalla madalluksella..
          no huhhuh! Itse ajattelin myös ton kw1:n laittaa (tappiin asti) mut jos kestävyys on ollu 20tkm ja sen jälkeen kaput niin omilla ajomäärillä se olis n.4kk! Hiukan parempia kokemuksia oon kyl Kw:sta kuullut.

          Comment


          • #6
            Pistäisin itse tuon KW:n ehkä maanantai kappaleen piikkiin. Tosin valmistajan takuupolitiikka oli omalla kohdallani niin syvältä (luetaan, ei takuuta), että en tuon valmistajan suuntaan käänny missään asioissa enää.

            Tämä nyt alla oleva FK sen sijaan on mielenkiintoisempi, kun tosiaan on tasaiseen vajonnut perästä alaspäin ja on nyt jo lähes ajokelvoton. Ajattelin ihmetellä, josko jouset olisivat vaan parhaat päivänsä nähnyt ja kokeilla saako tuota elvytettyä pelkillä jousilla. Jos ei niin sitten on varmaan vaimentimet vaihdettava ja sitten palaakin jo hermo rahanmenoon laatutavarassa...

            Comment


            • #7
              Näissä alustahommissa jos missä pätee sanonta: 'köyhän ei kannata ostaa halpaa.' Kokeiltu on ;)

              Comment


              • #8
                joo kyl se näin on! :)

                Comment


                • #9
                  Ite oon ton sanonnan oppinut niin, että "köyhällä ei oo varaa ostaa halpaa".

                  Ja sitten kun se "ei halpa" hajoo niin tulee kalliiksi...

                  Comment


                  • #10
                    Mulla on autossa säädettävä alusta, mut se on liian matala!
                    Saakohan jostain ostaa pidempiä jousia?

                    Comment


                    • #11
                      Säädettävän alustan korkeutta ei säädetä jousella, vaan niillä liikutettavilla lautasilla. Jousi valitaan jäykkyyden mukaan. Tietenkin jos on nykyiset jo niin finaalissa että sen takia laskenut, niin homma hoituu uusimalla jouset.

                      Comment


                      • #12
                        Eikä tarvii olla kun pari kuukautta ajettu "uusi" coilover sarja niin jouset pohjaa... ja takana alapään puslat lähtee käsin irti. mahtavaa. Nyt koetellaan siiten takuu palvelua ja josko saisi laadukkaampaa sarjaa tilalle. Onneksi tuli tilattua edes suomesta.

                        Tässä kans miettinyt että "köyhälllä ei näköjään oo varaa ostaa halpaa"

                        Comment


                        • #13
                          Vastataanpa tännekin. Eli vanhat jouset olivat pahasti kuolleentuneet 9 kk ja alle 20 tkm aikana. Vanha jousi oli 2-3 cm lyhyempi kuin uudet jouset. Jouset olivat myös fyysisesti aivan kierot, eli 2 ylimmäistä kierrettä olivat ikäänkuin romahtaneet alempien päälle.
                          Että sellasta laatua tällä kertaa.
                          Takuu tosin toimi hienosti, eli Slamitin ja FK:n asiakaspalvelu oli kyllä ensiluokkaista. Pitää toivoa, että kyseessä oli maanantai kappaleet, kun ei näitä joka hetki viittis olla vaihtamassa.

                          Comment


                            #14
                            MIkä sarja jumppakuutiolla?

                            Comment


                              #15
                              Kysympä teiltä kellä noita fk säädettäviä on ollu, että ootteko tilaillu niihin uusia osia. jousia tia pumppuja. itellä tarve uusille pumpuille ja nyt tarvis tietää että tarviiko pumppu irrottaa sen tyypin toteamiseksi vai näkeekö tuon jotenkin siitä tolpan kupeesta? ei ainakaan kuukkeli tienny mitään kun tolpan kupeesta sen numerosarjan heitin, jouset kyllä löytyi.

                              Comment

                              Working...
                              X