Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Miten pienentää jarru- ja kaasupolkimen korkeuseroa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Miten pienentää jarru- ja kaasupolkimen korkeuseroa?

    Edellisessä autossa molemmat polkimet olivat lähes samalla korkeudella jolloin tavaksi muodostui vaihtaa alaspäin jarrutuksen aikana pienellä kaasun annostelulla.

    A3:ssa tämä ei kuitenkaan tunnu onnistuvan: jalkatila on 30% pienempi ja polkimien korkeusero on suurempi. Mitä asialle on tehtävissä? Eikös tunausosa-valmistajat myy jotain poljinpinta sarjoja?

  • #2
    Ns "välikaasua" tarvittiin aikoinaan, kun kävin autokoulun, vanhenpiin vaihdelaatikoihin. Eiköhän audin laatikko toimi hyvin ilmankin. "Minkä joskus oppii- siitä on vaikea päästä eroon":)

    Comment


      #3
      En tiedä onko noissa uudemmissa rinkeleissä säädettävä vaarnaruuvi siellä poljinhässäkän yhteydessä, mutta ainakin type81/85:ssa pystyy jarrupolkimen ja kytkinpolkimen korkeuseroon joissakin rajoin vaikuttamaan - näitä ruuveja passaamalla.

      Niille on kyllä ohjearvotkin. Äkkiseltään ei tule mieleen muita haittavaikutuksia kuin polkimien yhteydessä olevien sähkö- ja pneumatiikkakytkimien toiminta.

      Comment


        #4
        Aivan, polkimen varsia en ala muuttelemaan, täytyy katsoa niitä poljinpinta sarjoja joskus.

        Comment


          #5
          Amatöörinäkin, Ahvenistolla kaipaili mutkiin tultaessa jarrun ja kaasun yhtäaikaista käyttömahdollisuutta ("heel and toe downshift").

          Noh, onpa kai niitä vielä tärkeämpiäkin asioita opeteltavana :)

          Comment

          Working...
          X