Onko Fromi jo väkerrellyt tangot?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ilma-alustan tuunaaminen -adaptive air suspension
Collapse
X
-
Menee vähän yksinjutteluksi, mutta tilasin Ebaysta Zinramin Koppel Stangenit https://www.fahrzeugtechnik-zinram.d...hrwerk-Airmati
Saapi nähdä miten tuo pikalukitus pelaa, mutta ei ainakaan ruostu palloista, eikä ollut pahan hintainen settikään.
Comment
-
Noniin, koppel stangenit tuli ja laitoin ongelmalliseen oikeaan etukulmaan kokeeksi tangon paikoilleen. Ongelmahan oli, että kaikki muut nurkat paitsi tuo oli jiirissä (potilas ~20mm korkeemmalla kuin muut). Ruuvasin ohjeen mukaan (~10mm lyhempi tanko vastaa ~50mm madallusta) tangon 4mm lyhyemmäksi ja pukkasin paikoilleen. No vi****han se meni, vikakoodia kojestauluun tuli koeajolla xenonien korkeussäädöstä, adaptiivisesta cruisesta ymsp. joka asiaan vissiin kuuluu. No, kiesi talliin ja uusi adaptaatio OBD11:llä (VCDS) korkeuksille. Pieni testilenkki ja kaikki vaikuttais olevan ok. Aamulla selviää työmatkalla, että tuleeko tauluun taas vikakoodeja... Alkaa vi*****maan tuo yksi nurkka. Mahtaisko siellä anturi olla sökö tai jotain. Mutta nyt ainakin joka nurkka on samalla korkeudella.
Comment
-
Tietääkö joku tuosta reference levelistä? Löysin juttua Audizinelta asiasta, jossa joku sanoo, että jos on lowering linksit, niin ei saisi enää säätää VCDS:llä korkeutta... Tai ainakin pitäisi jättää tuo start up to reference level väliin: https://www.audizine.com/forum/showt...1#post11522008
Comment
-
Hei!
Tuli ongelma erään Audi A8 4E:n kanssa.
Autoon oli tarkoitus muokata ilma-alustaa hieman matalammalle. Ekaksi autoon tehtiin kalibrointi, mittauksineen joka onnistui. Tämän jälkeen pidettiin hieman taukoa, jonka jälkeen oli tarkoitus tehdä sama toimenpide sillä erotuksella, että muutetaan arvot, jotta auto madaltuisi. Homma onnistui, mutta viimeinen vaihe ei onnistu. Valittaa, että tarvitaan security code. Tämän olen siis syöttänyt, ennen tämän toimenpiteen aloitusta (31564)
Tarkistin vikakoodit ja sieltä löytyi tämä; http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01437
Ikään kuin tämä kiertää nyt noidankehää tämä homma.. Mikä avuksi?
Ohjeet toimenpiteelle: https://www.stemei.de/pages/coding/a...eferlegung.php
Comment
-
Omien kokemuksien mukaan, D3 kanssa, se moduli on tosi kranttu tuolle Security loginille. Eli jos se ei mene kerrasta oikein niin täytyy käyttää ja antaa olla virrat pois tovin. Ja sama juttu, joskus siellä pystyi tekemään vain yhden taskin heti loginin jälkeen ja sitten piti olla virrat pois. Ja vikakoodejahan ei saa olla päällä kun näitä koodauksia tekee.
Comment
-
Joo, tässä juurikin sen ensimmäisen ja toisen yrittämän välillä odoteltiin n. 10min, sama sen 2. yrittämän useiden epäonnistumisten välillä odoteltiin n. 10min.
Tuo vikakoodi mitä se neuvoo, ikäänkuin tekemään saman jutun uudestaan, mutta silti se aina kaatui siihen security codeen :(
Täytyy kokeilla jonkin ajan kuluttua uudestaan. Jos nämä on taas niitä henkimaailman juttuja ;)
Comment
-
Itsekkin madaltelin d3 a8, niin siinäkin oem kalibraatio onnistui, mutta madallus tökki. Yritin tiputtaa madalluksen yhteydessä liikaa, se tais antaa vain 5mm kerrallaan muuttaa sitä korkeutta, ja omassa q7 antoi muuttaa sen 25mm kerralla. Eli jos a8 madaltaa 15mm se pitää tehdä kolmessa osassa. Muuten antoi sen vikakoodin, että ei ole oppinut korkeutta.
Comment
-
Homma saatu tehtyä. Jäätiin madalluksessa siihen n. -15mm, kun yritti siihen -20mm niin tuli heti mittaristoon ilmajousituksen vikavalo. Homma onnistui jakamalla tuon -15mm kolmeen eri osaan -5mm/säätökerta. Omistaja mietti, millähän onnistuisi mahdollisesti lisämadallus vai onko ihan mahdoton paikka ilman kahta touhutonnia :D
Kiitti kaikille vihjeistä, millä saatiin onnistumaan :)
Comment
-
Tuskastuin etsiessä selkeää informaatio settiä A6 4G ilma-alustan madalluksesta, joten ajattelin tehdä aiheen tänne........
Tavoitteena kerätä tähän mahdollisimman paljon selkeää informaatiota operaatiosta ja eri mahdollisuuksista.
Tietämäni tavat madaltaa vakio ilmoilla olevaa koppaa:
Madalluslinkit
VCDS ohjelmointi
Alustan ohjausboksi
Madalluslinkit:
Linkeillä ilmeisesti mahdollisuus madaltaa ilman ohjelmaan puuttumista? Auto siis luulee olevansa korkeammalla kuin oikeasti on.
Olisiko linkkien kanssa suotavaa käyttää myös VCDS madallusta vai selviääkö ilmankin?
Max tiputus joka turvallista linkeillä (Tietääkö joku)?
Kuinka linkeillä madallus vaikuttaa pussien paineisiin, iskarien toimintaan jne?
VCDS ohjelmointi:
Mahdollista madaltaa 17-20mm vakio säätötangoilla (turvallisesti, ilman vikakoodeja)?
Alustan ohjausboksi(t):
Kuinkas nämä sitten toimii?
VCDS ohjelmointi ilmeisesti edullisin ratkaisu madaltamiseen jos 17-20mm riittää (n.50-100€). Seuraavana linkit (n.100€). Ja kalleimpana mutta ilmeisesti monipuolisimpana ratkaisuna tuo ohjausboksi.
Itselle tulossa linkit postissa piakkoin ja olisi tarkoitus ruuvata niillä alaspäin jos ei mitään huomattavia lisävaatimuksia linkeillä madaltamiseen tule vastaan.
Comment
-
Heipähei !
Potilaana audi a6 4f. Sai uudet kesävanteet tuolta tallin perukoilta vihdoin alle ja nyt auto näyttää liian traktorilta.
Olisko lähialueella halukasta koodailemaan tota ilma-alustaa ? Itse saisin vcds lainaan, mutta sen kanssa kun en juuri ole pelaillut, niin jos joku kun asiasta jotain ymmärtää olisi halukas tuota katsomaan jonkinlaista korvausta vastaan.
Lohja, Somero? Tai jostain tästä lähimaastosta?
Comment
-
Tervehdys!
Kyseessä A6 c7 tehtaan ilma-alustalla joka madallettu vcds:n ja madalluslinkkien avulla.
Alusta toimii hienosti ku käyttää dynamic-comfort jne asetuksia, mutta kun alustan nostaa aivan ylös "raise" ja siitä laskee takaisin matalalle niin lyö vikailmoituksen tauluun. Vikakoodi C1032F1 / Level control pressure sensor - residual pressure for Lowering rear axle too low.
onko tämä korjattavissa jotenkin vai johtuuko vain liiallisesta madaltamisesta?
Comment
-
Ei ole tullut tuollaista vastaan, joten vähän menee arvailuksi. Joko linkit on jumissa tai väljät, tai sitten takana ollaan rajoilla säätöalueen kanssa. Pieni lisäsäätö saattaa auttaa ja ne linkkien nivelet lie hyvä kopeloida myös.
Comment
-
-
On. https://electronicworks.de tekemä moduuli uudelleen brändättynä. Toiminut omassa 4G:ssä mainiosti, jos nyt ehkä wi-fi ei se näppärin tapa ole kytkeytyä moduuliin. Eipä sitä kyllä useasti tarvitse tehdäkään. Kerran nosti auton maksimikorkeuteen, mutta sekin tokeni käyttämällä moduuli virrattomana. Sillloin taisin lähestyä Ak:ta asian tiimoilta ja neuvoivat ottamaan Electronicworksiin yhteyttä, jossa bugi olikin jo tiedossa ja uudessa firmiksessä korjattu.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja janhe Näytä viestiOn. https://electronicworks.de tekemä moduuli uudelleen brändättynä. Toiminut omassa 4G:ssä mainiosti, jos nyt ehkä wi-fi ei se näppärin tapa ole kytkeytyä moduuliin. Eipä sitä kyllä useasti tarvitse tehdäkään. Kerran nosti auton maksimikorkeuteen, mutta sekin tokeni käyttämällä moduuli virrattomana. Sillloin taisin lähestyä Ak:ta asian tiimoilta ja neuvoivat ottamaan Electronicworksiin yhteyttä, jossa bugi olikin jo tiedossa ja uudessa firmiksessä korjattu.
Joku USB piuha tuli mukana.
Miten tuohon boksiin käytännössä kytkeydytään, jotta saa arvot syytettyä sisään.?
Tyhmä kysymys, mutta kiitollinen neuvoista ?
Comment
-
Nonni, ASC boksi on asennettu. On kyllä kätevä vekotin.
Ainoa ongelma oli yhteyden saaminen boksiin.
Hetken vikaa etsiessä selvisi että ei toimi uusimmilla androideilla.
Voi tosin olla että päivittämällä purkin tuo homma korjaantuis, mutta mulla on pari vanhempaa puhelinta kaapissa lojumassa niin nappasin yhden autokäyttöön. Siinäpä lojukoon autossa ni saa tarpeen tullen säädellä korkeuksia.
Joka ajomodille on kyllä oma korkeutensa, että tuskin tulee ihan heti tarvetta uusille säädöille.
Comment
Comment