oisko pääkaupunkiseudulla joku joka saisi madallettua A6:en alustaa, ennen boksin hommausta?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ilma-alustan tuunaaminen -adaptive air suspension
Collapse
X
-
tuolta löytyy vinkkejä koodailuun: http://forums.ross-tech.com/showthre...-Vagcom-Tweaks
postauksessa #2 on myös tuon alustan säätämiseen (lowering aas with vcds)
jotka tepsii ainakin 2013 a6 4g c7
hommasin itelle vcds & kaapelin jolla sai koodattua alustan ja kaikkea muutakin "tarpeellista" :)
Comment
-
-
Jep, tuon olen aikaisemmin löytänytkin ja tänään oli rohkeutta testata. Homma meni aika lailla niinkuin tuossa ohjeessa on kuvailtu. Muutaman kohdan kanssa saa olla tarkkana, jotka on ohjeessakin kerrottu. Varsinainen "työhän" alkaa vasta kohdasta 4 eteenpäin. Kohdat 1-3 viittaa vain tietenkin siihen, että pitää kirjoittaa paperille ylös OBD11:n antamat lähtöarvot, koska kohdassa 8. nuo arvot tuhotaan.
edit: nälkä kasvaa tietenkin syödessä, nyt heitin vain maltillisen 10mm madalluksen lähtöarvoista. Ohjeessa puhutaan, että 17mm olisi maksimi, että ei vaikuta esim. adaptive cruisen toimintaan. Onko joku madaltanut yli tuosta 17mm:stä niin että ACC vielä myös toimii, vai pitääkö sitäkin kalibroida jotenkin?
Comment
-
Ohjekirjan mukaan, kun Q7 2011 ajaa >120km/h yli 30s niin pitäisi laskea ala-asentoon(Automatic tai Comfort asetus päällä). Mikähän syynä, kun ei laske, ainakaan näytön mukaan? Pitääkö toi alin asento jotenkin "tarkastaa" pajalla(jotta ei raavi mihinkään kiinni) ja kertoa aivoille, että tarkastus on tehty, esim. perusasennon säädön jälkeen?
VCDS löytyy ja 20/10mm olen laskenut sillä.
Comment
-
-
Ei ole tietoa, pointti oli siinä että jos joku toiminto on automaattinen niin miksi siitä pitäisi kertoa kuljettajalle.
Kaivoin SSP362 jossa kerrotaan Q7:n alustasta, näyttäisi siltä että Dynamicistä mennään alaspäin vasta 160km/h nopeudessa (SSP362 jostain vuodelta 2006/2007?).
Comment
-
Oikeassa olet. Olis pitäny lukea ohjekirja paremmin. Olis sitten pitänykkin "kaahata" yli 20s 160km/h, jolloin puottaa vasta Q7n alimpaan tasoon - S-line paketilla näyttää olevan jo vakiona alhaalla. Olisikohan tuo S-lineksi huijaaminen mahdollista? Meinaan, ettei VCDS:llä perustason huijauksen lisäksi automaattinen lasku alas 160vauhdissa rouhisi sisälokareita tms. mäkeen...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja fumer Näytä viestiOnkohan tuossa mun systeemissä sitten jotain vikaa, koska esim. loivaan ylämäkeen pysäköitäessä perä on aina ylempänä kun etupää. Tasaisellä näyttäisi aina olevan suorassa.
Comment
-
Mistä mahtaa johtua, ettei A7 C7 anna huijata ilma-alustan arvoja kunnolla? Eteen saan lisättyä originaaliarvoon 17mm, taakse 16mm. Jenkkifoorumeilla on laskettu jopa 40-50mm pelkällä VCDS:llä.
Anturien säätötangoilla tietty saa, eivätkä ole kalliita, mutta mieluummin laittais VCDS:llä.
EDIT: Mittaristossa lukee offroad, mitähän se tarkoittaa? Nää ilmajouset on mulle uus tuttavuus.Viimeksi muokannut Fromi; 3.8.2019, 00:02.
Comment
-
Madalluksen jälkeen alkoi A6 C7 herjaamaan ajon aikana vikakoodia C104807 Level control system sensor mechanical malfunction. Onko tuo ihan normaali vikakoodi, jos jokin kulman arvo on liian iso (alusta liian matala)? Eli korjaantuu, jos nostan ylemmäs? Koodi häviää, kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen, mutta tulee taas kun lähtee ajamaan.
Comment
-
Joo oli kohtuu tasaisella pinnalla (autotalli). Navasta kaareen joka nurkka n. 375 Auto tilassa. Ongelmana on oikea etunurkka, kun en meinaa saada sitä samalla tasalle muiden kanssa. Siellä adaptaatioarvo pitää olla luokkaa 408, kun muualla se on 389-393. Voihan se tuosta suuresta erostakin johtua, että heittää faulttia. Tankissa ei kyllä ihan 50% ole löpöä. Pitää tutkia OBD11:stä, jos sieltä saisi nuo absolute height valuet jotenkin pihalle. Paljonkohan offsetti saa olla muihin arvoihin maksimissaan?
Comment
-
Ei välttämättä ole tässä yksilössä aiheellista, mutta iäkkäämmissä laitteissa kannattaa tarkistaa ne asema-anturin linkkitangot. Voi olla meinaan kohtuudella jumahtaneet. Tällöin anturille tuleva liiketieto saattaa tulla hieman suuremmin harppauksin ja pieni korkeuden muutos ei välttämättä jossain kulmassa anturin mukaan muutu lainkaan.
Comment
-
Absolute height valueita loggailin ja oikea etu näyttäuisi olevan n. sentin pielessä muihin arvoihin. Saattaa kyllä olla, että pitäisi herkistellä niitä linkkitankoja. Onko siihen olemassa jokin ohje vai WD40 vain ruiskimaan ja heiluttelemaan varsia?
Sitten vielä semmone juttu, että jos jättää auton käyntiin, nousee sieltä pois ja laittaa oven kiinni, niin perä laskee ~5mm. Jos sammuttaa auton ja nousee pois, perä ei laske. Kuuluuko sen noin toimiakkin?
edit2: Lähinnä sitä haen takaa, että jos madallusta tekee pelkästään siten, että autossa on virrat päällä niin tuleeko ~5mm korkeusero verrattuna siihen, jos tekee auton ollessa käynnissä koko toimenpiteen ajan?Viimeksi muokannut fumer; 6.8.2019, 20:25.
Comment
-
Irroitin korkeusanturin tangon, puhdistin ja öljysin kupin. Kuuluuko sen anturin varren olla ihan löysä ja tunnoton, kun sitä kääntelee? Laitoin tangon takaisin, mutta korkeudessa ei ainakaan mitään merkittävää muutosta tapahtunut, eli ei tainnut olla tanko jumissa, vai pitääkö kalibrointi adaptaatio tehdä uudelleen?
Comment
-
Tein korkeuden kalibroinnin uudelleen ja sain nurkat lähes samalle korkeudelle. Ainut vaan nyt mitä mietin, on se, että absolute height valueita logittaessa tuo oikea etukulma olisi noin 10mm korkeammalla kuin muut. Mutta mitalla mitattuna navan keskeltä kaareen mitat ovat samat. Voisko tuossa nyt olla jokin anturi vika tai vielä jotain häikkää siinä korkeusanturin tangossa? Voisi kyllä suosiolla kokeilla noita madaltavia tankojakin.
Comment
Comment