Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilma-alustan tuunaaminen -adaptive air suspension

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • oisko pääkaupunkiseudulla joku joka saisi madallettua A6:en alustaa, ennen boksin hommausta?

    Comment


      tuolta löytyy vinkkejä koodailuun: http://forums.ross-tech.com/showthre...-Vagcom-Tweaks

      postauksessa #2 on myös tuon alustan säätämiseen (lowering aas with vcds)
      jotka tepsii ainakin 2013 a6 4g c7

      hommasin itelle vcds & kaapelin jolla sai koodattua alustan ja kaikkea muutakin "tarpeellista" :)

      Comment


      • Saako automaattista tasonsäätöä jotenkin rukattua niin, että jos pysäköi esim. ylämäkeen, niin perä ei nousisi idioottimaisen näköisesti korkealle?

        Comment


          Ei kai mikään tasonsäätö autoa vatupassiin säädä, vaan ainoastaan pitää korkeuden säädetyssä kuormasta riippumatta.

          Comment


          • Onkohan tuossa mun systeemissä sitten jotain vikaa, koska esim. loivaan ylämäkeen pysäköitäessä perä on aina ylempänä kun etupää. Tasaisellä näyttäisi aina olevan suorassa.

            Comment


              Ja käsijarru päällä? ;)

              Comment


              • A6 4G -12 ilma-alustan madallus. Löydin VCDS:lle tehdyn ohjeen madalluksen tekemiselle, mutta olisiko ohjetta kuinka homma toimisi OBDeleven PRO:lla? Varmaan aika lailla saman kaavan mukaan menee, mutta ihan hands-on ohjeet olisi kivat.

                Comment


                  Lähin asiaa sivuava juttu: http://forum.obdeleven.com/thread/15...air-suspension

                  Comment




                  • Jep, tuon olen aikaisemmin löytänytkin ja tänään oli rohkeutta testata. Homma meni aika lailla niinkuin tuossa ohjeessa on kuvailtu. Muutaman kohdan kanssa saa olla tarkkana, jotka on ohjeessakin kerrottu. Varsinainen "työhän" alkaa vasta kohdasta 4 eteenpäin. Kohdat 1-3 viittaa vain tietenkin siihen, että pitää kirjoittaa paperille ylös OBD11:n antamat lähtöarvot, koska kohdassa 8. nuo arvot tuhotaan.

                    edit: nälkä kasvaa tietenkin syödessä, nyt heitin vain maltillisen 10mm madalluksen lähtöarvoista. Ohjeessa puhutaan, että 17mm olisi maksimi, että ei vaikuta esim. adaptive cruisen toimintaan. Onko joku madaltanut yli tuosta 17mm:stä niin että ACC vielä myös toimii, vai pitääkö sitäkin kalibroida jotenkin?
                    Viimeksi muokannut Killeri; 28.6.2019, 23:42. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                    Comment


                      Ohjekirjan mukaan, kun Q7 2011 ajaa >120km/h yli 30s niin pitäisi laskea ala-asentoon(Automatic tai Comfort asetus päällä). Mikähän syynä, kun ei laske, ainakaan näytön mukaan? Pitääkö toi alin asento jotenkin "tarkastaa" pajalla(jotta ei raavi mihinkään kiinni) ja kertoa aivoille, että tarkastus on tehty, esim. perusasennon säädön jälkeen?

                      VCDS löytyy ja 20/10mm olen laskenut sillä.

                      Comment


                        En Q7 tapausta tiedä mutta toiminto D3 A8:ssa on "Automatic Motorway Lowering" joten jos toiminto on automaattinen, niin eikai sitä tarvitse kuljettajalle indikoida/näyttää mitenkään?

                        Comment




                          Näkyykös A8 ilmajousinäytöllä dynämic tilassa niistä palkeista, että on alimmassa asennossa? Q7 näyttää olevan toiseksi alemmassa ja alin taso ei ole koskaan "päällä". Siksi ihmettelen...
                          Viimeksi muokannut Killeri; 26.7.2019, 15:17. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                          Comment


                            Ei ole tietoa, pointti oli siinä että jos joku toiminto on automaattinen niin miksi siitä pitäisi kertoa kuljettajalle.

                            Kaivoin SSP362 jossa kerrotaan Q7:n alustasta, näyttäisi siltä että Dynamicistä mennään alaspäin vasta 160km/h nopeudessa (SSP362 jostain vuodelta 2006/2007?).

                            Click image for larger version

Name:	Q7 motorway.JPG
Views:	2240
Size:	59,0 Kt
ID:	1857523

                            Comment


                              Oikeassa olet. Olis pitäny lukea ohjekirja paremmin. Olis sitten pitänykkin "kaahata" yli 20s 160km/h, jolloin puottaa vasta Q7n alimpaan tasoon - S-line paketilla näyttää olevan jo vakiona alhaalla. Olisikohan tuo S-lineksi huijaaminen mahdollista? Meinaan, ettei VCDS:llä perustason huijauksen lisäksi automaattinen lasku alas 160vauhdissa rouhisi sisälokareita tms. mäkeen...
                              Click image for larger version

Name:	Ilmat.png
Views:	2158
Size:	1,10 Mt
ID:	1857695

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja fumer Näytä viesti
                                Onkohan tuossa mun systeemissä sitten jotain vikaa, koska esim. loivaan ylämäkeen pysäköitäessä perä on aina ylempänä kun etupää. Tasaisellä näyttäisi aina olevan suorassa.
                                Kyllä mulla vastaava auto tekee tuota sivuttais- ja pitkittäissuunnassa, eli vetää "passiin".

                                Comment


                                • Mistä mahtaa johtua, ettei A7 C7 anna huijata ilma-alustan arvoja kunnolla? Eteen saan lisättyä originaaliarvoon 17mm, taakse 16mm. Jenkkifoorumeilla on laskettu jopa 40-50mm pelkällä VCDS:llä.

                                  Anturien säätötangoilla tietty saa, eivätkä ole kalliita, mutta mieluummin laittais VCDS:llä.

                                  EDIT: Mittaristossa lukee offroad, mitähän se tarkoittaa? Nää ilmajouset on mulle uus tuttavuus.
                                  Viimeksi muokannut Fromi; 3.8.2019, 00:02.

                                  Comment


                                  • Madalluksen jälkeen alkoi A6 C7 herjaamaan ajon aikana vikakoodia C104807 Level control system sensor mechanical malfunction. Onko tuo ihan normaali vikakoodi, jos jokin kulman arvo on liian iso (alusta liian matala)? Eli korjaantuu, jos nostan ylemmäs? Koodi häviää, kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen, mutta tulee taas kun lähtee ajamaan.

                                    Comment


                                      Kannattaa logata ne absolute height valuet. Näkee mitä arvoja tulee.

                                      Mechanical malfunction voisi kuvitella tulevan, jos jokin kulma antaa arvoja ok, mutta on iso offset muihin nähden. Tai sitten antaa ok arvon, mutta se ei muutu normaalisti.

                                      Comment


                                      • Oliko auto tasaisella pinnalla säädettäessä? Etäisyys navan keskeltä kaareen lähes sama? Oliko myös auto aiaälgä suhteellisen tyhjä? Polttoainetta tarvis kuulemma olla 50% tai enemmän, jotta paino yms. tulee huomioitua oikein.

                                        Comment


                                        • Joo oli kohtuu tasaisella pinnalla (autotalli). Navasta kaareen joka nurkka n. 375 Auto tilassa. Ongelmana on oikea etunurkka, kun en meinaa saada sitä samalla tasalle muiden kanssa. Siellä adaptaatioarvo pitää olla luokkaa 408, kun muualla se on 389-393. Voihan se tuosta suuresta erostakin johtua, että heittää faulttia. Tankissa ei kyllä ihan 50% ole löpöä. Pitää tutkia OBD11:stä, jos sieltä saisi nuo absolute height valuet jotenkin pihalle. Paljonkohan offsetti saa olla muihin arvoihin maksimissaan?

                                          Comment


                                            Ei välttämättä ole tässä yksilössä aiheellista, mutta iäkkäämmissä laitteissa kannattaa tarkistaa ne asema-anturin linkkitangot. Voi olla meinaan kohtuudella jumahtaneet. Tällöin anturille tuleva liiketieto saattaa tulla hieman suuremmin harppauksin ja pieni korkeuden muutos ei välttämättä jossain kulmassa anturin mukaan muutu lainkaan.

                                            Comment


                                            • Absolute height valueita loggailin ja oikea etu näyttäuisi olevan n. sentin pielessä muihin arvoihin. Saattaa kyllä olla, että pitäisi herkistellä niitä linkkitankoja. Onko siihen olemassa jokin ohje vai WD40 vain ruiskimaan ja heiluttelemaan varsia?

                                              Sitten vielä semmone juttu, että jos jättää auton käyntiin, nousee sieltä pois ja laittaa oven kiinni, niin perä laskee ~5mm. Jos sammuttaa auton ja nousee pois, perä ei laske. Kuuluuko sen noin toimiakkin?

                                              edit2: Lähinnä sitä haen takaa, että jos madallusta tekee pelkästään siten, että autossa on virrat päällä niin tuleeko ~5mm korkeusero verrattuna siihen, jos tekee auton ollessa käynnissä koko toimenpiteen ajan?
                                              Viimeksi muokannut fumer; 6.8.2019, 20:25.

                                              Comment


                                                Auton pitää olla käynnissä kokoajan ja ovet kiinni.

                                                Comment


                                                  Herkistelyyn varmasti WD40 pelaa ihan hyvin. Jos on kovasti jumissa, niin kannattaa käyttää tanko irti sieltä pallopäästä molemmin puolin ja puhdistaa kunnolla. Lopuksi joku kiinteämpi voiteluaine tangon kuppiin.

                                                  Comment


                                                  • Itse en saanut edes laskettua tarpeeksi 20” vanteille että näyttäis hyvältä. Teen ensviikolla uudet tangot säätimiin ja nappaan sentin vielä niillä alaspäin.

                                                    Comment


                                                    • Millaiset tangot teit? Miten ne saa oikean pituisiksi heti kerralla? Meinaan vaan sitä, että jos on vain tunkki käytössä, niin ei huvita montaa kertaa poistaa renkaita ja säätää...

                                                      Comment



                                                        Tuollaset kuulanivelet päihin ja kierretankoa väliin. M6 passelia kokoa. Saa aika monesta marketista. Tangon mitassa tais nyrkkisääntönä päteä 10mm = 25mm alustassa.

                                                        Comment


                                                        • Irroitin korkeusanturin tangon, puhdistin ja öljysin kupin. Kuuluuko sen anturin varren olla ihan löysä ja tunnoton, kun sitä kääntelee? Laitoin tangon takaisin, mutta korkeudessa ei ainakaan mitään merkittävää muutosta tapahtunut, eli ei tainnut olla tanko jumissa, vai pitääkö kalibrointi adaptaatio tehdä uudelleen?

                                                          Comment


                                                            Kyllä se anturin varren pitää liikkua aivan kevyesti.

                                                            Comment


                                                            • Tein korkeuden kalibroinnin uudelleen ja sain nurkat lähes samalle korkeudelle. Ainut vaan nyt mitä mietin, on se, että absolute height valueita logittaessa tuo oikea etukulma olisi noin 10mm korkeammalla kuin muut. Mutta mitalla mitattuna navan keskeltä kaareen mitat ovat samat. Voisko tuossa nyt olla jokin anturi vika tai vielä jotain häikkää siinä korkeusanturin tangossa? Voisi kyllä suosiolla kokeilla noita madaltavia tankojakin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X