Jees. Näillä mennään.. täytyy kattoo vcds koodauksesta pystyykö sitä muuttamaan kuten a8:ssa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ilma-alustan tuunaaminen -adaptive air suspension
Collapse
X
-
Tää ei oikein etene, tai no normikorkeudessa on nyt tasassa ja auto kulkee suoraan, mun aikana puoltanut koko ajan oikealle. Säätötilassa apparin puoli on vajaa sentin ylempänä. Jos laitan tosiarvot, hakee suoraan vakioarvoihin. Jos laitan mitattuihin arvoihin niin oikea puoli on yli sentin ylempänä.. alkaa usko loppua.. kuvassa näkyy tilanne 20mm laskettuna muistaakseni, taitaa tuo vasen etuanturi olla sökönä.
Edit. Se kyllä ihmetyttää kun teen sen perussäädön niin oikea puoli jää yli sentin ylemmäs. Esim oikea takanurkka nousee 400cm ja ohjainlaite ei hyväksy yli 410 arvoa.. minkä ihmeen takia se nostaa sen noin ylös ennen arvojen syöttöä, vasemmalle puolelle eroa 2cm..Viimeksi muokannut tarzi90; 27.3.2017, 20:51.
Comment
-
Madalluksen jälkeen ei tosiaan todelliseen mitattuun mittaan voi enää luottaa muuten kuin niiltä osin onko auto vaakassa vai ei. Madallushan tehdään uskottelemalla autolla, että alusta on korkeampi kuin mitä se todellisuudessa on. Maksimimadallus on yleensä ollut 29mm eli tehdasarvo + 29.
Comment
-
Juu mutta kun ei laske vaikka mitä teen. Tai kuskin puoli kyllä laskee 20mm mut appari ei. Kokeilin myös sillein että tein pari uusintakierrosta ja kerroin että vasen puoli ok, oikea liian ylhäällä. Aina vaan sama juttu. Yli sentti heittoa..sekin ihmetyttää miks nostaa melkein tappiin sen oikean takakulman kalibroinnin yhteydessä..Viimeksi muokannut tarzi90; 27.3.2017, 21:57.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja laurifa Näytä viestiKuinka madalletaan C7 korista kutosta. Siellähän on vain kaksi asentoa normaali ja yläasento. Vai saako noille kaikille drive-select moodeille muutettua halutun korkeuden? Olisko jollain ohjeisiin likkiä. C6 löytyy kyllä ohjeita.
Comment
-
Mutta niitä kahta korkeusasentoako saa vaan muutettua "normaali ja rise", vai voiko Drive-selectin joka moodille antaa oman korkeuden? Eikö A6 Allroadis ja A7 ole 5 eri asentoa alustalla ja A6 on vain kaksi. Jos saisi vaan muutettua invidiual moodia alemmas, niin pysyykö silloin comfort moodissa auto vakiokorkeudessa?
Comment
-
Moi. Käytin audin huollossa ja samalla reippaat korjaamokaverit vaihtoivat kuluneet jarrupalat uusiin. Autossa tosiaan tuo ilma-alusta jota ei etupäätä nostaessa oltu lukittu ns. tunkkaus modeen. Tulema: alustan korkeus muuttui normaalista, malliin offroud eikä esim. Dynamic mode laske autoa.Eli alustan kalibrointia vailla. Löytyykö pk-seudulta apuja kalibrointiin. Korvausta vastaan, luonnollisesti.
Comment
-
A7 ilmaongelma alustassa. Apuwa
Terve. Nyt on köyhällä hätä. Laitoin 20" kesävalssit alle ja ajattelin josko saisi alustaa alemmas vcds laitteella.
No vein auton tutulle ja auto ei hyväksy koodeja.
Sitten se nollautui ja meni vikatilaan.
Ei saa palautettua ja Audi kattelee kuin Q7 konsanaan korkealla ja ei voi säätää auton asetuksia.
Oisko kellään jelppiä tähän että saisi auton edes takaisin
Normaaliksi säädettäväksi ??
Saako alustaa puijattua yhtään alemmas ?
Comment
-
Nyt alkaa järki loppuun allroadin kanssa.. korkeusanturit eteen uusittu ja varret herkistetty. Edelleen tiputtaa kuskin puolen sentin alemmaksi. Kun teen vagcomilla perussäätöä ja auto nousee siihen säätökorkeuteen, on se jo siinä vaiheessa lähes 2cm vinossa.. takana oikealla korkeutta kaareen 405cm ja 410cm on maksimi minkä hyväksyy.. miksi helkkarissa se nostaa sen noin vinoon? Tangotkin (ta technix) löytyy mutta näinköhän niilläkään toimii.. millä perusteella tuo pysäyttää kun alkaa tekeen sitä perussäätöä ja ollaan säätötilassa? Onko venttiilit tietyn määrän auki vai lukeeko se korkeutta noilla antureilla, periaatteessa niiden korkeusarvot nollataan security acces koodilla.. kompura ylikuumenee herkästi, varmaan sekin kohta lojahtaa..
Comment
-
Anturieiden ja sitä kautta auton arvioitua korkeutta lukee, paineesta ei välitä ohjainlaitteella.
Laita alkuperäiset tangot kiinni säädä auto suoraan, sit huijaus tangot ja moottori käynnissä auto renkaista nostettuna säädät korkeuden tangoilla.
Tähän lopputulokseen oon tullut kun yks etusuoja on nyt paskana talvirenkaan sitä syötyä.
Comment
-
Kannattaa sitten muistaa, että tuo "rajattomasti" on aika häilyvä käsite. Muutaman olen noita vanhempia 4F-sukupolven laitteita koodannut ja madaltanut tangoilla luokkaan -60mm ja tuolla madalluksella pussit ovat jo niin tyhjät, että auto on melko hirveä ajaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ÄssäB7 Näytä viestiElikkä kysymys ilma-alusteisen A7 madalluksesta kuinka hoituu. Pystyykö koneella säätämään ja kuinka paljon? Jokin boxi ohjaamaan? KW myy ainakin ilmajousituksen säätöyksikköä missä oli -40mm madallus. Mites Japen A6 on toteutettu?
https://www.active-sound.eu/en/audi/...air-suspension
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viestiEikö kukaan ole noita säätöbokseja hommannut ?
Comment
-
Mulla vielä lisänä siinä se ilmojen poisto eli tippuu niin alas kuin mahdollista vakiohiluilla. Ei se maahan asti mene mut suht alas nyt kuitenkin.
Comment
Comment