Onko täällä joku Tampereelta joka pystyy kyseisen säätötyön tehdä? Mites Autokorjaamot?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ilma-alustan tuunaaminen -adaptive air suspension
Collapse
X
-
Me laitettiin A64F:ään eilen säädettävät tangot vakioiden tilalle. Aluksi meni reippaasti liian matalaksi ja auto laittoi alustan vikatilaan kokoajan.
Säädeltiin pikku hiljaa tankoja pidemmksi niin vikaa ei enää tullut.
Kunnes alejin kotiin päin niin johan oli auto taas JACK modessa ja vikatilassa.
Tänään säädettiin koneella alustaa vakioarvoista alemmas ja saatiin jo kohta jossa vikaa ei tullut enää.
Mutta taas kotiin ajaessa alusta meni vikatilaan. Koneella on nyt haettu melkein maksimit 30mm, pitää ilmeisesti ihan hieman nostaa vielä ylemmäs koneella.
Ajatus oli että jos nyt nostetaan koneella vielä 10mm autoa ja sitten aletaan säätää tangoilla taas alaspäin.
Mites muilla?
Ootteko miten matalalle päässyt tangoilla? Kun alustalla pääsisi mukavan alas, vaikka niin että dynamic olisi vain parkkiasento, mutta sitten auto alkaa väkisin menemään vikatilaan.
Oletteko käyttänyt yhdistelmää säätötangot + vagcom madallus ?
Comment
-
Antin ongelma selvisi eilen illalla kun aikamme koodailtiin ja pähkäiltiin. Herja tuli loppujaan siitä, että yhden kulman arvot olivat selvästi muista poikkeavat, eli ilmeisesti yksi säätötanko on nyt muita lyhyempi tai pidempi.
Koodaus tehdasarvoihin, ja siitä -30mm tuntuu nyt toimivan ilman herjoja. Tankoineen Antilla on nyt luokkaa 60mm madallettu 4F.
Comment
-
Vieras
Mittaatko Antti kaaresta napaan mitan edestä ja takaa. Auto käynnissä, Auto ja Dynamic asennossa.
Auto meinaan nousee hieman kun vedät parkkiin ja sammutat auton/ laitat ovet lukkoon.
Itsellä on vedetty nyt VCDS:llä maksimit edessä ja takana 5mm vajaa, jotta ei näytä perä roikkuvan ( kaari kun on eri korkeudella).
Ei tule vikatiloja missään tilanteessa. Voishan se olla matalampikin mutta omaan makuun on nyt kiva vielä ajaa Dynamic asennossa.
Comment
-
Vieras
-
Missä asennossa puercolla auto on tuossa kuvassa? Dynamicilla, comfortilla vai liftillä? :P
Tangot ilmeisesti vain kaupasta käypäset päät ja kierretankoa väliin? Huolehdittava, että kaikki on tarkasti saman mittaisia, ettei tuota vikatilaa tule, vai tuleeko se jokatapauksessa, jos koittaa laskea liian alas?
Comment
-
Mitenkäs tuo 17mm madallus vcds:llä tehdään A6 4G?
Edit: Tuollaisen ohjeen löysin http://www.audizine.com/forum/showth...-AAS-with-VCDS . Onko joku kyseisellä ohjeella tehnyt? Jäi hieman epäselväksi täytyy auto olla käynnissä kyseisen ohjelmoinnin aikana?Viimeksi muokannut ramp; 10.9.2016, 21:47.
Comment
-
Kimmo, muistaakseni tuo ei ole mahdollista ainakaan perus vag com yms. leluilla.
Rami, muistelisin noilla ohjeilla tehneeni itse ainakin. Ja hatara muistikuva, että auto olisi pitänyt ollä käynnissä, koska nurkat säätyivät suoraan syöttöarvon syötön jälkeen, eli kompuran pitää pyöriä.
Comment
-
Mitä vikakoodia on herjannut madalluksen jälkeen? Mulla valittaa venttiiliyksikön mekaanista vikaa, vaihdettu takuuseen kolmesti ja se kompuran kyljessä oleva venttiilikin vaihdettu kerran. Autoa adaptoitu normaalitasoon, ylemmäs ja alemmas. Aina tulee koodi takaisin. Mites se madallus onnistuu koodauksen kautta 4F allroadissa?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiEn muista koodia ulkoa. Mene alustan "coding"-kohtaan ja jos sinulla on tarpeeksi uusi VCDS, se antaa ohjeen. Johonkin kohtaan piti laittaa 55 tai 5. Ohjeessa lukee mitä ne arvot tarkoittaa. Se koodi on jotain "100355" tyylinen.
Comment
-
Ne numeroiden selitykset näkyy VCDS:ssä, se antaa ohjeen niistä. Tietty VCDS pitää olla tarpeeksi uusi. Goolella löytyi tämä:
http://www.audiworld.com/forums/a8-s...tment-2840525/
"[Select]
[34 - Level Control]
[Coding - 10]
Stock code is: 0015510 Ride height can be adjusted by changing those 5's. The first one is for the front and the second one for the rear. 4 - 0 will set lower ride for 5 - 25 mm (5 mm per digit). 6 - 9 will set higher ride for 5 - 20 mm. This will change all MMI settings for the same amount. Make your choice than:
[Do It]"
Comment
-
Yritin tänään säätää 4f allroadia suoraan kun joku on tuunannut tuota alemmaksi. Vcds wikin mukaan vakio arvo alustalle on 388mm edessä ja 380mm takana. Jos mittaan korkeudeksi 370mm ja haluan ylemmäksi 5mm niin laitanko adaptaatiokanaviin 365mm vai 383mm? Ei millään suostu tasaamaan tuota autoa kun yritin sitä tehdä... eli pitääkö laittaa se madallus/korotus suhteessa todellliseen mitattuun arvoon vai tuohon tehdasarvoon?
Comment
-
Vieras
Autoa ei periaatteessa saa ilman mittaamista täysin vaateriin. Vaatii yleensä muutamaan säädön ja parin päivän päästä on taas kaarimitat pielessä, kun toleranssi taitaa olla +-5mm ja renkaiden alla olevan pinnan tasaisuus vaikuttaa jo tuon verran helposti.
Comment
-
Ensin tehdasarvoihin ja niistä lähdet säätämään. Jos haluat madaltaa, lisäät tehdasarvoon sen verran mitä haluat madallusta ja aina joutuu tekemään kaikki neljä nurkkaa. Lopuksi kun taso on oikea voi hieroa kulmakorkeudet kohdilleen, mutta kannattaa muistaa tuo toleranssi.
Comment
Comment