Pyöräkotelosta aloittaisin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ilma-alustan tuunaaminen -adaptive air suspension
Collapse
X
-
Vieras
-
Tutkin juuri anturin johdotuksen kaaren sisältä. Ei ainakaan mitään hinkkaumaa tai muuta silmin huomattavaa vauriota.
Tuonne vasemman lampun johtosarjaanhan tuo anturin johto yhdistyy.
Kun nollaa vikakoodin vcds:llä, palaa se heti takaisin. Mittaristosta sammuu alustan keltainen valo myös vikakoodin poistuessa mutta syttyy heti uudelleen, kuten valon korkeudensäädön häiriömerkki infonäyttöönkin.
Mitähän seuraavaksi?
Kiitos vaan neuvoista tähän asti.
Comment
-
Vieras
Jostain se on poikki. Meneekö kasissa anturin johto kumisessa sukassa? Johto saattaa olla poikki sen sisältä, vaikka ulos ei näy mitään.
Comment
-
Tänään tutkin johtoja ja niiden eheyttä pidemmälle eli kuorin pidemmältä matkaa ja näyttivät ehjiltä. Liitoskin anturiin kunnossa.
En tiedä onko apua mutta tällaiset koodit antoi valot:
2 Faults Found
01539 - Headlights Not Adjusted
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON
Freeze Frame
Fault Status: 11100101
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 180
Mileage: 274312 km
Time Indication: 0
Date: 2015.04.22
Time: 17:07:59
01310 - Level Control System Control Module (J197)
013 - Check DTC Memory - MIL ON
Freeze Frame
Fault Status: 11101101
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 180
Mileage: 274312 km
Time Indication: 0
Date: 2015.04.22
Time: 17:08:00
Comment
-
Auto oli korjaamolla ruokatunnilla tutkittavana.Sekä taakse, että eteen vasemmanpuoleisille antureille ei mene luultavasti tarpeeksi virtaa. Olisko tuo 5v normijännite sinne mutta mittarin mukaan vain 3,6v tulee. Ulos jännitettä pikaisella mittauksella ei tule antureilta ollenkaan. Tarkistan vielä diagnoosit. Olisko ohjainboksissa vika? Vai tuleeko jotain muuta jollain mieleen?
Comment
-
Mulla oli ihmeteltävä yksi kasi joka antoi takapäästä vikakoodia sekä oikea takakulma oli alhaalla. Koodeja en muista mutta lopputulema kyseisen auton kohdalla oli viallinen anturi oikealla edessä.
Jos yhtään oikein muistan niin olin selvittävinä että ilmeisesti sitä kautta menee ohjausvirta muille antureille tms mielenkiintoista. Toki, saattaa olla ihan väärä muistikuva.
Comment
-
Voi olla turha neuvo koska perustuu vain Ur-Allroadin kokemuksiin. Mutta mullakin boksi sekoili eikä ottanut mittoja vastaan. Asiaan auttoi puolen tunnin akun irrotus. Arvot palasivat tehdasarvoihin.
Lisäksi omat uudet arvot vaativat joillakin kerroilla parikin peräkkäistä syöttäkertaa, välissä piti modulista poistua ja palata takaisin.
Comment
-
Akkua käytin irti jo kerran pidemmän aikaa mutta se ei auttanut. Kuten tuossa viimeisessä laittamassani kuvassa näkyy, ei ota turvakoodia vastaan vaan antaa kuvassa näkyvän herjan. MMI asetuksissa ei voi muuttaa muuta kuin towing moodiin. Kaikki muut asetukset pimeinä eli eivät ole valittavina.
Varmaan aika lailla sama systeemi allroadissakin.
Saa ehdottaa mitä voisi VCD:llä kokeilla niin kokeilen kyllä...
Comment
-
Jos yhtään oikein muistan niin olin selvittävinä että ilmeisesti sitä kautta menee ohjausvirta muille antureille tms mielenkiintoista. Toki, saattaa olla ihan väärä muistikuva.
Comment
-
Touaregissa näyttäisi olevan ihan alustan koodauksessa mahdollisuus asettaa ajokorkeus +/-20mm suunnilleen 5mm portailla, erikseen eteen ja taakse. Onko sama ominaisuus myös q7 ja vaikuttaako tuo koodaus normiajokorkeuden lisäksi sport, lastaus ja offroad asetuksiin? Tämä siis näyttäisi onnistuvan ihan ilman väärien arvojen syöttöä vain koodausta muuttamalla.Viimeksi muokannut LauriJT; 13.5.2015, 19:54.
Comment
-
Viak näyttäs löytyneen pitkän ihmettelyn ja kokeilujen jälkeen.
Vasen taka-anturi on rikki. V<asemmalle taakse mennee virta varmaan samasta poisteestä, mutta eri pinneistä. Kun taka-anturi rikki, sekoittaa se etupäänkin toiminnan ja virtaa ei mene mihinkään. Mitattiin piuhat ja kokeiltiin toisella boksilla mutta vika saatiin selville kun vaihdettiin antureiden paikkoja ja huomattiin, että virtaa yhtä äkkiäö tuleekin.
Nyt on ylimääräisenä eteen oikealle anturi ja ehjä ilma-alustan boksi :)
Comment
-
Hmmph. . Ajattelin pitkästä aikaa tiputtaa hieman lisää 4f korista ja aluksi menikin vähän liikaa. Alusta onneksi nousi pohjista ja on nyt comfort asentoon lukittautunut. Muutaman kerran liian alas laskeutumisen jälkeen mittasin ja yritin syöttää oikeitakin arvoja, mutta herjasi vain virheellistä arvoa.
Sen jälkeen kun yritin nostaa, meni vikatilaan ja nyt ei saa controlleriin yhteyttä. Mitä tehdä? Oikea ross-tech siis käytössä ja koko moduuliin ei pääse käsiksi.
Itseasiassa meni yhteydet pariin muuhunkin moduuliin samalla. Ainakin engine, laatikko ja abs, sekä käsijarru.
Muillekin tiedoksi, että vikakoodien nollaus kahdesti auttoi asiaan...Viimeksi muokannut Ugemi; 11.7.2015, 19:59.
Comment
-
Noissa yhteysongelmissa kannatta koitta ottaa akku irti hetkeksi. Parissa 4F:ssä olen nähnyt kun akun valvonta on tiltannut, ja ruvenut huutelemaan väylään hävyttömyyksiä. Tämä on sitten satunnaisesti katkonut yhteyttä VCDSn ja auton väliltä. Akun irti käyttämisen jälkeen on sitten palannut toiminta normaaliksi.
Tuo samainen ongelma on itselle kerran tiputtanut vakkarinkin pois käytöstä. Akunvalvonta häiritsi väylää senverran, ettei rattiakselin moduuli pystynyt kommunikoimaan vaihteiston kanssa. Akun irroittaminen nollasi tilanteen ja väylät on nyt toimineet ainakin 9kk ajan ongelmitta.
Comment
-
Auttakaas viisaammat. Yritin tiputtaa ihan kokeilumielessä tuon oman D3:sen alustaa maltillisesti ross-techin ohjeiden mukaan. Ei mennyt ihan nappiin ja nyt ei enää anna tehdä tuota kalibrointia.
Mielestäni kaikki on tehty kuten ohjeet neuvoo. Koodauksessa on 55 siellä keskellä ja sitten kun yrittää tehdä kalibrointia niin ylösalas pumppaamisen jälkeen uutta korkeutta syötettäessä ei hyväksy ensimmäisen nurkan korkeutta. Muut kyllä hyväksyy, mutta tuossa kuskin etunurkassa vilkuttelee vaan valid/unvalid -tekstiä siinä ruudussa. Välillä näkyy vaan unvalid. Vikakoodeja ei ole muuta kun opettamisesta, joka tulee heti poiston jälkeen takasin.
Teenkö siis jotain väärin vai onko kuskin nurkassa jotain hämminkiä? Sain jo kerran kalibroinnin onnistumaan, mutta menin hölmö sitten taas kokeilemaan tuota tiputtamista koodauksen kautta ja vikavalo heilahti taas tauluun. Hermot alkaa menemään tämän rassaamiseen...
Comment
-
Pienen lisäperehtymisen jälkeen ongelma tuntuis mulla olevan siinä, että järjestelmä ei ikäänkuin antais syöttää uutta lukemaa kalibroinnin ensimmäiseen osioon. Wait ei häviä ruudusta vaikka vartin venttaa. Sitten jos syöttää uuden lukeman wait tilassa, niin ei hyväksy ensimmäistä nurkkaa. Muut kyllä hyväksyy. Kertaalleen tosiaan jollain tuurilla kalibrointi meni läpi, mutta ei enää sen jälkeen.
Osaako joku kertoa mikä on pielessä kun tuo wait ei muutu ylösalas jumpan jälkeen value tilaksi? Vikakoodeja ei ole.
Comment
-
Samaan törmäsin omassa D3:ssa, lyhyesti sanottuna hermot sen kanssa menee kun pitää aina alusta tehdä ;) En pelkällä codingilla (eli tuota 55) muuttamisella saanut koskaan mitään näkyvää. Kulmia vähän kerrallaan muuttamalla sain sen tippuu ~20mm mutta toinen etukulma ei anna enää laskea, muihin kelpaisi.
Joskus se tosiaan menee siihen tilaan että wait ei häviä, mutta silloinkin sen kalibroinnin pystyy kyllä tekee oikein läpi ja kun sen kerran saa hyväksytyillä arvoilla ok niin sitten pitäisi toimia ohjeen mukaan.
Nurkkien kalibrointien jälkeen tulee semmoinen kanava josta voi käyttää sen koko säädön on/off ja olen siinä uskossa että kun sen tekee se ikäänkuin resetoi tehdasarvoihin ja voi aloittaa alusta jos menny pieleen.
Suunnittelin tilaavani ebaystä semmoiset lowering linkit ens kesäksi, ei enää kuupa kestä konffailla.
Comment
-
Täytyy tutkia, kunhan tuo räppänä taas päästäis tekemään kalibroinnin hyväksytysti. 05 -kanavan jälkeehän tulee done, go back, jolloin sulkee koko roskan. Näissä on varmasti mallikohtaisia eroavaisuuksia aika paljon ja kaikki ei löydy ihan samasta paikkaa.
Tehdasasetuksia ei ilmeisesti millään saa palautettua, jos herjaa tuota kalibrointia? Auttais meinaan aikalailla tässä omassa, jos sais tehtaan arvot jotain kautta ilman kalibrointia käyttöön.
Comment
-
https://www.youtube.com/watch?v=o2aeQ6bhu-Y
Tässä siis ohjeet videomuodossa, joita noudattamalla kalibrointi sujuu (tai pitäisi sujua). Omassa D3:ssa tuo näkymä on juurikin tuonlainen.
Comment
Comment