Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilma-alustan tuunaaminen -adaptive air suspension

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Auto käynnissä?
    Ovet kiinni tai lukko käännetty kiinni asentoon?
    Toimenpiteet aloitettu vasta kun yllä mainitut ok?

    Mikon ongelma vaikuttaa siltä, kuin yhteys katkeaisi jossain välissä vcds;n ja auton välillä. Itsellä oli samaa oiretta security coden kanssa, kun läppärin usb portti oli rikki.

    Comment


    • #62
      Minulla auto käynnissä, ovi kiinni ja kolmannesta en varma. Pitää testata vielä illalla.

      Comment


      • #63
        Ja arvot oli säätelyt aloittaessa edessä 416 ja takana 398. Todelliset mitat oli samat Aika korkealta auto minun makuun vaikuttaa. Mitkä maksimi arvot mahtaa olla eli mitä vcds:llä vastaanottaa maksimissaan?

        Comment


          #64
          Rollen pitkän kanssa temutessa saatiin 20mm pudotettua. 416 ja 398 on tehdasarvot. Jos yritti antaa suurempaa mittausvirhettä eli madaltaa lähes 25mm, ei arvoa hyväksytty ja kysyi uudelleen security access code ja piti aloittaa alusta. Eli laitettiinkohan eteen jokseenkin 436 ja taakse 418.

          Comment


            #65
            En ole tuon oman testailun jälkeen enää yrittänyt koska ei ole tullut mitään ideaa mitä voisin tehdä paremmin.

            Itseasiassa korkeus on jo aika hyvä, keulasta voisi ehkä sentin vielä pudottaa.

            Comment


            • #66
              Minusta sain nyt kerran laitettua nuo Jarkon ehdottamat 435/418. Jos luen arvot uudelleen sen jälkeen, mitä pitäs olla? Muutetutvai vai nuo 416/398?

              Comment


                #67
                Sitähän ei voi suoraan konfata niin että laitat jonkin muun kertomia arvoja, vaan sinun pitää oikeasti mitata sen alustan korkeus ja laittaa ne arvot. Tai sitten jos haluat huijata korkeutta, mitattuun arvoon pitää lisätä haluttu määrä että alusta laskee.

                Comment


                • #68
                  Mitattu on niinkuin tuossa edellisessä viestissäni laitoin. Arvot vastas todellista mittaa. niinhin arvoihin sitten lisäilin jotain 20.

                  Comment


                    #69
                    Ok. Sitä alustaa voi myös madaltaa koodaamalla sen alimpaan asentoon. Menee eri kautta kuin tämä adaptaatio, "coding"-kohdasta. Voi tietty olla ettei se riitä haluttuun madallukseen.

                    Comment


                    • #70
                      mites
                      Sitä alustaa voi myös madaltaa koodaamalla sen alimpaan asentoon.
                      tämä tapahtuu?

                      Comment


                        #71
                        En muista koodia ulkoa. Mene alustan "coding"-kohtaan ja jos sinulla on tarpeeksi uusi VCDS, se antaa ohjeen. Johonkin kohtaan piti laittaa 55 tai 5. Ohjeessa lukee mitä ne arvot tarkoittaa. Se koodi on jotain "100355" tyylinen.

                        Comment


                          #72
                          Luetut arvot on aina nuo 416/398, koska niihin se auton yrittää asettaa. Todellisuus jokseenkin huijatun verran vähemmän.

                          Comment


                            #73
                            Ei välttämättä. Minulla on sport-alusta ja se on koodattu alimpaan asentoon, eikä korkeus ole tuollainen vaan paljon vähemmän.

                            Comment


                            • #74
                              Kyllä näyttää siltä että laskenut on eli huijaus onnistui. Pitää mitalla vielä joku pv varmistaa.

                              Comment


                              • #75
                                Löytyiskö Hyvinkää/PK-seutu alueelta ketään, jolla olis vermeet, taitoa ja halua laskea tota profiilin A6:sta?
                                Pientä korvausta vastaan toki.

                                Comment


                                  #76
                                  Onko tuttu juttu, että 4E kasi sanoo value invalid adaptoitaessa, kun syöttää todellisen mitatun arvon? Piti vähän huijata liian isolla arvolla, että hyväksyi.

                                  On muuten rasittava veivattava, kun yksikin invalid edellyttää security accessista alkaen koko homman alusta tekemisen ja adaptaation alkuvaiheen automaattinen lasku&nostosykli kestää aina aikansa.

                                  Homman nimi oli kyllä huijaus, joten käytännön ongelmaa ei ole, mutta ekan invalidin huijausyrityksen jälkeen olisin tahtonut adaptoida todelliseen tasoon, jonka jälkeen taas koijailemaan.

                                  Comment


                                    #77
                                    Ilmajousituksen sopeutus, 4F

                                    Jos takapäässä on selvä ero toiseen puoleen verrattuna ja sopeutuksessa laittaa siis todelliset mitatut arvot takapäähän niin jääkö auto vinoon vai tajuaako auto suoristaa ittensä? Nyt eroa oli semmoset 15mm. Pussi ei kumminkaa tunnu vuotavan eli siitä ei kierous johtuisi.
                                    Viimeksi muokannut horch; 24.3.2015, 18:39.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Siis sopeutuksessahan nimenomaan pitää järjestelmälle se todellinen mitta (ellet sitten yritä huijata). Tuon mitan avulla se järjestelmä sitten kalibroi korkeusanturin asennon, jonka perusteella nurkat sitten normaalisti tasataan.

                                      Eli normaalisti se auto tietää vain antureiden vastusarvon ja tuolla sopeutuksella kerrotaan mitä todellista mittaa tuo kyseinen vastusarvo vastaa.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Wednesday,25,March,2015,16:56:15:46862
                                        VCDS Version: Release 10.6.0

                                        Address 34: Level Control Labels: 4E0-910-553.LBL
                                        Control Module Part Number: 4E0 910 553 E HW: 4E0 907 553 E
                                        Component and/or Version: LUFTFDR.-CDC H05 4290
                                        Software Coding: 0015510
                                        Work Shop Code: WSC 02313 785 00200
                                        VCID: 254AF3CAD3BB1034
                                        1 Fault Found

                                        01767 - Sensor for Vehicle Leveling; Left; Supply Voltage
                                        007 - Short to Ground
                                        Freeze Frame
                                        Fault Status: 11100111
                                        Fault Priority: 2
                                        Fault Frequency: 1
                                        Reset counter: 80
                                        Mileage: 272284 km
                                        Time Indication: 0
                                        Date: 2015.03.25
                                        Time: 16:44:32

                                        Tällaisen koodin antoi kasi ja mittaristoon syttyivät keltainen alustan ja valojen korkeuden säädöstä herjaavat valot.
                                        Onko anturi rikki vai jotain muuta?
                                        Viimeksi muokannut tupi; 25.3.2015, 17:19.

                                        Comment


                                          #80
                                          On ollut sekä anturi että johto vikoja. Kaiva anturi ja liitin esiin, niin näet ainakin johtosarjan kunnon liittimen juuresta.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Liitin ja piuha kunnossa. Mistä uusi anturi edullisimmin?
                                            Meneekö sama anturi kummallekin puolelle?

                                            Comment


                                              #82
                                              Ei pysty muistamaan oliko kasissa identtisiä. Mulla on pari 4F anturia hyllyssä, jos numero osuu niin saat edullisesti. Aiheesta huomenna lisää.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Ollaan yhteyksissä pulla. Luulis ainakin A8 mallista toiseen sopivan.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  On eri numerolla vasen/oikea.
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Niin tietty joo, pakkohan ne on olla kun on peilikuvia. Pitää tarkastaa huomenna numerot omista.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Onko alkuperäisissä iskareissa jokin "comfort"-alue? Elikkä sillon kun alusta comfort-asennossa (tai automaticilla alhaisemmilla nopeuksilla) niin iskari olisi jollain "mukavuusalueella". Ja dynamicilla sitten olisi jollain vähän jäykemmällä alueella. Olettaen siis ettei alustaa ole mitenkään huijattu. Vai onko iskarit ihan normaalit?

                                                      e: Nyt vasta huomasin kuvan noista iskareista. Tuon pistokkeen kauttako muutetaan iskarin öljyn jäykkyyttä vai oonko ihan väärässä?
                                                      Viimeksi muokannut horch; 26.3.2015, 19:33.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Vika poistui itsekseen. Katsellaan poistuuko pidemmäksi aikaa.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          4E ja 4F anturit on eri numerolla ja ovat erilaiset.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Anturi vaihdettu mutta ainakin vielä tuli. Mitäs seuraavaksi pitäs kokeilla?
                                                            Friday,17,April,2015,19:41:27:46862
                                                            VCDS Version: Release 10.6.0

                                                            Address 34: Level Control Labels: 4E0-910-553.lbl
                                                            Control Module Part Number: 4E0 910 553 E HW: 4E0 907 553 E
                                                            Component and/or Version: LUFTFDR.-CDC H05 4290
                                                            Software Coding: 0015510
                                                            Work Shop Code: WSC 02313 785 00200
                                                            VCID: 254AF3CAD3BB1034
                                                            1 Fault Found

                                                            01767 - Sensor for Vehicle Leveling; Left; Supply Voltage
                                                            007 - Short to Ground
                                                            Freeze Frame
                                                            Fault Status: 11100111
                                                            Fault Priority: 2
                                                            Fault Frequency: 1
                                                            Reset counter: 162

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Jos johtovika kyseessä, onko joku paikka mistä nirhautumaa tms kannattaa lähteä etsimään?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X