Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hydrauliikka: Mureke (t43) -> Lötkö (t44) -> Evolötkö (c4)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hydrauliikka: Mureke (t43) -> Lötkö (t44) -> Evolötkö (c4)

    Alkoi sitten kyrsimään hydrauliikan porsiminen säännöllisin väliajoin.

    http://cgi.ebay.de/POWER-PACKER-12V-...item3a53c63f72

    Voisikohan tuosta saada värkättyä vähän evoluutiota lötkön hydraulisysteemiin? Ajatuksena olisi palauttaa hammastanko pelaamaan 75 Bar:lla tyyliin "Mureke", siinä hammastangon sisuskalut ainakin ovat samoja kuin lötkössä ja C4:ssa.

    Äkillistä tilavuusvirtaa tarvittessa voisi ratkaisuna olla teollinen paineakku.

    Tangolle paine alennettuna ja jarrupiirille painetta voi alentaa sopivaksi, ja jarrupiirille firman oma pommi paineakuksi.

    Vai lähtisikö sovittelemaan C4/Sx mallista tuota aavistuksen matalammilla paineilla pelaavaa systeemiä? Letkutukset pitää vain tehdä uusiksi ja pumpun voimansiirto funtsia kiilahihnalla toimivaksi.

  • #2
    Onko nyt 100% varma, että lötkössä on ohjauspiirissä enemmän kuin 75bar? Jos nyt lähdetään ihan vaan miettimään mistä se syntyy se paine sinne järjestelmään... Jos ohjausvaihteen osat ovat samat, on painekin sama ellei niissä tilavuusvirroissa ole järjetöntä eroa.
    Syncron moottoriprojektin yhteydessä mietin 3 sekuntia onko mitään estettä laittaa T4:n pumppua T3:een enkä keksinyt mitään, joten siellä on ja toimii.

    Toisin sanoen laittaisin itse C4:n pumpun ja kovaa ajoa :)

    Comment


    • #3
      Ei ole varmuutta ohjauspiirin paineista - joskus olen ääneen epäillyt kun tarkastelee lötkön pumpun rakennetta, niin monta isoa mäntää ruokkii ohjausta ja kaksi pientä jarrutehostinta -> siitä voisi jotenkin äkisti päätellä että jarruille menee vähän nestettä ja paine kehittyy nopeasti, eli jarruille se piiri on se korkeampi. Onhan sillä puolella kovemmalle paineelle tyypitetyt letkutkin i.e. 400 Baria kun ohjauspuolella on miedommat tekstit kyljessä.

      Lötkön 2-piirimäntäpumpun tuotto on intuitiolla ajateltuna isompi kuin 43:sen lamellipumppu, joten kun näyttäisi että osat ovat samat ja kamaa vain virtaa enemmän kuristaa systeemi enempi ja tanko reagoi nopeammin. En tiedä sitten onko ohjausventtiilien ajoituksissa hammastangolla jotain eroja.

      Pitäisi funtsia joku tapa vieroittaa lötkön hydrauliikastaan. Mieluiten sovittaisin sähköisen jarrutehostimen, jos vain jostain edullisen löytäisi ja jonkun kevyemmän systeemin hammastangon tehostamiseen.

      C4:sen pumppu on aika hyvin pelaava, eikä hammastanko siinä ympäristössä ole helposti vuotavakaan. Homma eskaloituu kuitenkin heti siinä määrin että on melkeinpä konehuone taas tyhjennettävä, ja kohta ollaan kairaamassa sylinteriputkia suuremmiksi kun samalla on järkevää tehdä 9 muutakin hommaa...

      Comment


      • #4
        Mun mielestä 150bar jarruille (pommille siis ensin) ja 75 bar hammastangolle.

        Comment


        • #5
          Kyllä type 44:ssäkin on ollut tarjolla matalapaine tehostinta, tosin jarrutehostus on ollut alipaineella. Mielestäni paras vaihtoehto olisi vaihtaa neloskoneisen nelinelosen tehostin, pumppu ja jarrutehostin niin loppuu öljyjen kanssa lotraaminen.

          Comment


          • #6
            Vaan eikös se ole ikäänkuin lain vastaista muuttaa tehostustyyppiä? Näin ainakin auton virittelyä harrastavat toverini ovat kiroilleet, kun sähkötehostin ei kuulemma kelpaa.

            Comment


            • #7
              Kaikki on AKEn mielestä lainvastaista.

              Comment


              • #8
                Veikkaanpa, ettei AKElta äkkiseltään sellaista henkilöä löydy, joka hoksaa Lötkön painejärjestelmää modifioidun.

                Comment


                • #9
                  Juu, ei siinä hydraulisysteemin modifioinnissa kaiketi mitään väärää olekaan. Meinasin vaan tätä:

                  Pitäisi funtsia joku tapa vieroittaa lötkön hydrauliikastaan. Mieluiten sovittaisin sähköisen jarrutehostimen, jos vain jostain edullisen löytäisi ja jonkun kevyemmän systeemin hammastangon tehostamiseen.
                  Sähköinen/alipaine/jokumuumikä -tehostus menee sitten jo tehostustyypin muuttamiseksi. Kukin tehköön kaikin mokomin sellaiset modikset kun hyvältä tuntuu, mutta käsittääkseni viranomaistahot eivät tuohon ole kovin suopeita.

                  Comment

                  Working...
                  X