Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikalistaa merkkihuollosta...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vikalistaa merkkihuollosta...

    Noniin, meillä oli sitten 120tkm huolto tuossa ennen joulua. Huollolle tuli hintaa reilut 550?,
    mutta löysivät "vikoja" joita olisivat mielellään korjanneet myös.
    Nuo vikojen korjaukset olisivat kuulemma osineen + töineen maksaneet ~1900? !!!

    Sanoin että ei tartte niitä vielä korjata, kiitos kysymästä. Laitankin nyt tänne sitten tuon vikalistan
    siinä toivossa että joku osaisi hieman maanläheisempää korjaushintaa kertoa.

    (Alla vikalista, sanasta sanaan ja kaikkine virheineen)
    --------------------------------------
    -Öljyvuotoa takavetoakselin stefat ja kardaanin takastefa.
    -Jäähdytinneste vuoto mahdollinen termostaattikotelon tulppa.
    -Molemmat etummaiset alatukivarret väljät.
    -Vasemmalta alustasta suojatulppa puuttuu.
    -Jarrupalat ympäriinsä noin 6-7mm jäljellä. Vaihtoa ei tarvitse suoritta heti.

    Kustannukset ilman jarrupaloja noin 1900? työt+osat.
    --------------------------------------

    Kuulostaa tuo hinta minusta aika kovalta?

    lisäksi mukana tulleessa käsinkirjouitetussa paperissa oli nuo
    samat mutta lisäksi: Venttiilikopan kannen välistä vuotaa hieman öljyä.

    #2
    Orginaaliosista tulee varmaan max 400€. Työlle varmaan löytyy halvempikin tekijä.

    Comment


      #3
      Melkosen suolanen hinta, vaikka siihen meneekin jonkin verran aikaa kun perän stefat vaihtaa. Itse sanoisin 500-600€ hommaksi (+osat).... Mutta kukin hinnoillaan ;)

      Comment


      • #4
        Joo, auto leimattu tänään ilman huomautuksia tekniikasta...

        Comment


          #5
          -Molemmat etummaiset alatukivarret väljät.
          Hauska kun tuo lainaus löyty merkkarilla muttei kuitenkaan leimalla. Nauraisiko vai itkisikö :)

          Comment


            #6
            Miettikääpä tilannetta, että väljä olis löytynyt konttorilla mutta ei merkkihuollossa.
            Merkkihuolto ei vaan voi voittaa.

            Comment


            • #7
              Valohoidolla tuttavan autosta (ei Audi) korjaantui yksi pusla. No, vaihdettiin siihen yksi varsi, mutta siinä ei ollutkaan sitä puslaa mukana missä väljyys konttorin mukaan oli. Ei siinä oikeasti väljyyttä edes ollut, kun sitä vartta vaihdettaessa katsottiin.

              Comment


              • #8
                Vaihdettiinkos sulla noi jakopään osat tossa huollossa??

                Comment


                • #9
                  Jos jarrupaloissa on pintaa 6-7mm niin ei kai niiden "kuluneisuudesta" kannata edes vielä mainita? Tieten mielellään vaihtavat :)

                  Comment


                    #10
                    Joskus pistää kyl hymyilyttämään. Merkkarilla kun suoritetaan vikojen ja puutteiden kirjaus kuten pitää, niin sekin on väärin.

                    Jos huollossa katsot autosta jarrut ja toteat että kyllä näillä vielä ajaa, ei tarvitse vaihtaa. Samassa tehdään väärin ja ajatellaan asiakasta, ettei nyt ihan turhaan vielä rahasteta. Asiakas ajaa konttorille jossa jarrujen takia laitetaan auto ajokieltoon.
                    Mitäpä veikkaatte, kuinka paljon tulee ns. paskaa niskaan kun olet eräänkin kerran taas ajatellut asiakasta, todennut maalaisjärkeä käyttäen että palat ok, levyt ok, jotka katsastusasema hylkää 0,5 millin (jos en väärin muista) perusteella alimittaisiksi.

                    Näiden tilanteiden takia sinne kirjataan aivan kaikki, palaneesta tup.syt. valosta lähtien.

                    Ei, merkkihuolto ei vaan voi voittaa.

                    Comment


                      #11
                      Mä kyllä kävisin hieman jututtamassa korjaamopäällikköä noista tukivarsista. Jos asentaja on ne todennut väljiksi niin on se vaan kumma jos katsastuksessa eivät sitä huomaa.

                      Nuo muut viat ei ole katsastuksessa merkittäviä, joten niistä katsastuksessa eivät välttämättä edes kerro tai huomaa.

                      Comment


                        #12
                        Kerrankin pitää puollustaa merkkihuoltoa. Kerran eivät katsastuksessa huomanneet katkenneita jousia vaikka pyysin välykset katsomaan, joten katsastuksessa ei välttämättä niin tarkkaan niitä välyksiä katsota.

                        Comment


                          #13
                          Nuo etummaiset tukivarret voivat jäädä leimalla helposti huomaamatta.

                          Comment


                            #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                            Kerrankin pitää puollustaa merkkihuoltoa. Kerran eivät katsastuksessa huomanneet katkenneita jousia vaikka pyysin välykset katsomaan, joten katsastuksessa ei välttämättä niin tarkkaan niitä välyksiä katsota.
                            Vähän OT, mutta..

                            Edellisessä kulkineessani (MB 190E '89) oli 3 jousta poikki ja leima tuli, että heilahti. Poikki olleet jouset huomattiin kuukautta myöhemmin kun vaihdatin iskarit ja jouset joka nurkkaan.

                            Comment


                              #15
                              Mitä itse olen noiden vikalistojen kanssa "leikkinyt", niin harvoin leimamieheltä jää huomaamatta väljät tukivarret tms, mutta katkenneita jousia on päässyt huoletta läpi.

                              Comment


                                #16
                                Riippuu tukivarsien rakenteesta kuinka huomaa, joskus jousen voima poistaa lisääntyvän pallon välyksen...
                                Vian huomaa vasta kun ihmettelee kun ei meinaa pyörät enää kääntyä kun on pallo ampumassa kupista ulos.

                                Comment

                                Working...
                                X