eli napsahti sitten vetari poikki apparin puolelta.missähän hinnoissa noi vetarit pyörii esim.motonet,tarviketori yms. ei varmaa oo sen ihmeellisempi vaihtaa ku esim hondaan? vai?? eka aattelin et auraus kulmat vinossa ku ratti hieman täristi ja puols oikealle.sit vasemmalla käännyttäessä herjas ja väkisin koitti suoristaa renkaita(siis audi itse) oikealle käännyttäessä tuntu et rengas ei kääntyny tarpeeksi. noh kerkesin tollei ajaa joku 7km yhteensä nii vetari sit napsahti.edellinen omistja väittää että mitään tollaista ei oo tehny hänellä ajosta oli audi jätetty 2viikoksi seisoo jolloin minä sen sitten ostin.(isoin virhe ikinä) oiskohan sieltä voinu sit muutakin mennä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vetarin Vaihto 80
Collapse
X
-
Omaan 2.0E:hen vaihdoin kerrostalon pihalla juurikin tuon ulomman nivelen, kun parkkiruutuun kääntäessä nivel levisi täysin ja akseli jäi pyörimään tyhjää. Uusi nivel maksoi tuon 50€ ja vaihtotyö ei tosiaan ole paha. Aikaa palaa noin puoli tuntia jos ei kiinnitykset ole kovin ruosteessa.
Comment
-
hmm.. tuossa selailtuani audin täydellistä huoltokirjaa huomasin että 23.6.2000 vetarin ulompi suojakumi vasen on vaihettu. muuta vetari remppaa ei siis ole diudiin tehty. no joo annetaan se anteeksi diudille että osat ollu kiinni tehtaalta asti ja nyt napsahti...
taas astetta iloisempi mieli diudia kohtaan....
Comment
-
Pitäähän sitä ajatella aina vähä niitä positiivisiä puoliakin siin autossa ;)
esimerkiksi, tuohan lämpee kovallakin pakkasella todella nopeaa, ja on noita kasikymppejä (1.8S) laitettu 35asteen pakkasestakin käyntiin ilman minkään sortin lämmitystä. Ite oon kans vaihtanu aina akun omiin audeihin, kun ne on antanu miltein heti periksi oston jälkeen. Olen myös veikannut että niihin on lyöty joku random sökö akku kiinni ennen myyntiä minulle.
Vetareita/niiden niveliä en ole ihään vaihtanut, mutta suojakumeja on muutama mennyt. Suojakuminkin vaihtaa helposti, kun ottaa koko vetarin sieltä käteen. laatikon päästä 6kpl pulttia, ja sitten navasta se yksi, ja se tulee sieltä pois ilman että edes alapalloa pitäis irroittaa (ainakin ite sain). En kyllä nyt yhtään muista millä lailla se vetarin nivel oli kiinni. Likaista ja tympeää hommaahan tuo on, kun pitää sen vaseliinin kanssa räplätä ja hetken päästä sitä on melekeen joka paikassa, vaan sen kanssa voi ja pitää vaan elää. Tsemppiä remppaan.
ps. toivottavasti et säikähtäny.
Comment
-
Kyllähän se koko akselin irtiottaminen tosiaan helpottaa sekä nivelen vaihtoa, sekä että suojakumien. Mutterit laatikonpäissä on normaalisti torxia (jollei vaihdettu).
Jos vähänkään samanlainen lukitus kun ässässä, niin siellä sellainen c-muotoinen jousiprikka, joka estää nivelen irtoamisen akselista. Sen poisottaminen aika hankala, joten itse olen tehnyt sen nivelen irroittamisen suoraan painamalla (kiertämällä) napapultilla akselia ja niveltä erikseen (jolloin lukitusprikka antaa periksi).
Comment
-
heh heh en pelästyny... ite rukannu noita autoja jo kakarasta asti..tai siis vielähän mä oon sellanen "vanha teini" noh nyt hyvällä mielellä ollaa liikkeellä onpahan tekemistä nää pyhät tässä. lämppäri ei muuten toimi mun diudissa ku kenno hajonnu.kiitos edelliselle omistajalle joka ei varmaa ikinä oo kuullu jäähdytinnesteestä ku pelkkää vettä ollu.motonetissä ei vetarista ollu ku n.40e hintapyynti netissä.saas nähä paljon se on sit liikkeestä. kiitos kaikille neuvoista ton vetari rempan suhteen. napsinki sit kuvia joka työvaiheesta ja ilmottelen miten kävi. katotaa jos keritää diudi leimaa ennen uuttavuotta...ens vuon oliski tarkotus käyttää diudia traikku juhta et saa tota mun japanin ihmettä kuljetettuu ratapäiville yms thyyninki näyttelyihin.heräs tossa jo muutama idea diudiinki toteuttaa...jos ei muuta nii ainaki c-kasettisoitin saa luvan lähtee...
Comment
-
Muistaakseni on semmonen 12 kulmanen pultti johon menee kuusiokoloavain, mutta paras olis hommata sellainen 12 kulmainen jos ei halua ylimääräistä työtä. Kasaukses kannattaa käyttää pultti lukitetta, kun itellä lähti ne pultit aukeemaan itekseen, vaikka ne pulttipyssyllä laitoin kiinni niin kireälle kun uskalsi laittaa (oli kunnon pyssy, eikä mikään 12.95€ bilteman ale loorasta)
Tuo napapultilla painaminen toimii vain 5/88 ja uudemmis, kun ainakin tietääkseni tuota vanhemmissa on mutterilla vetari kiinni... näin ainakin oli omassa kasikympissä ja tässä ysikympissänikin (mutterilla), kun taas coupessa ja toisessa kasikympissä oli tuo pultti kiinnitys.
Offtopic:
Etutolpat vaihtuu erilaisiksi tuossa 5/88.
Jos joku on laakeria aikeissa vaihtaa niin vanhemmissa kun 5/88 (napa ja iskaritolppa ovat kiinteästi yhdessä) on 68mm(ulkokehältä) laakeri, ja uudemmissa kuin 5/88 (napa ja iskaritolppa ovat erilliset) on 75mm(ulkokehältä) laakeri ainakin näissä vajaavetoisissa typ89 audeissa.
ps. jos traileria meinaat vetää, niin kannattaa ostaa vahvistetut jouset taakse. Vakiot on niin löysät, että itellä ainakin alkoi aluvanteet ottamaan apukuskin puolella pyörän koteloon jos oli 2-3 tyyppiä istumas takapenkillä. Uudet vakio jousetkaan ei ollu oikeen hyvät, kun niilläkin oltiin aika lähellä ettei osunut.Viimeksi muokannut Mehtala; 24.12.2009, 23:58.
Comment
-
OF:
ompa tainnu "höndä" kerhon pojat ottaa itteensä oikee kunnolla ku ostin audin.ovat tämänkin topicin sinne linkittäneet samoin sen "pila thyyning" piirroksen diudista. hehe terkkuja vaa sinne dynyn pojille.
Ja palataan asiaan.aattelin et kert toi vetari anto periks vanhuuttaa nii vaihan myös samantein sen toisenkin.tuleeko kellää mitää mielee et kantsis kans vaihtaa samalla.
Huomenna irrtottelee osat ja maanantaina ostaa uudet....
Comment
Comment