Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 jarrut tehottomat huollon jälkeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2 jarrut tehottomat huollon jälkeen

    Jarruttaessa poljinta saa painaa pohjaan saakka ja pysähtyy vasta, kun ABS alkaa paukkumaan. On siis kovin löysä.

    Vaihdoin joka kolkkaan uudet jarrumäntien suojakumit. Ilmaukset satuloista tehty, nestettä on ja poljinta poljettu, mutta ei auta. Autocheck piippaa huutomerkkiä.

    Ennen huoltoa toimis aivan normaalisti. Apuja!

    #2
    Kerran vielä ilmaus koko linjastosta ja tarkista, ettei palojen ja männän välissä ole mitään "irtonaista" (ja mäntä/pala yhdessä).

    Piippaus lienee vain painevaraajasta koska se ei varmaan ole enää ihan uusi. Se kestää muutaman painalluksen jos kone ei käy (eli hydraulipumppu ei tee painetta). Jos peruskuntoinen, koneen käyttö lopettaa piippailun pian.

    Comment


    • #3
      Ilmaukset tehty vielä uudestaan joka kolkasta, eikä ollut palat kiinni männissä. Ihmetyttää, kun ennen huoltoa jarrut toimis normaalisti ja nyt ei periaatteessa jarruta ollenkaan..
      Voisko olla elektroninen vika?

      Comment


      • #4
        koitappa tarkistaa takasatuloiden jarrumäntien suojakummit. Omaan korvaan kuulostais nyt siltä, että ei pääse se mäntä pyörimään suojakumin sisällä ja aiheuttaa tämän vian. Itsellä kävi kerran näin, saihan sitä ihmetellä ennen kuin huomasi että männän suojakummi oli miljoona kertaa puneella, mikä aiheutti sen että jarrumäntä palautui takaisin aina kun päästi polkimen ylös.

        ps. voi olla että tarkistit jo, mutta kun ei näitä vastauksia muuiltakaan löydy (ei millään pahalla ketään kohtaan)

        Comment


          #5
          Kyllä tuo vielä mekaaniselta vialta kuulostaa ja tuo Jessen huomio kannattaa tarkistaa. Sitä juuri tarkoitin aikanaan, että ei saa olla mitään männän ja palan välissä, ja kontakti pitää olla. Tietysti myös pääsylinteri on voinut tulla tiensä päähän, mutta ensin ne huolletut satuloiden tarkistus, että toimivat oikein ja kunnolla. Onhan oikeat nesteet?

          Comment


          • #6
            Jos poljin menee pohjaan asti, niin on ilmaa tai pääsylinteristä on korkannut kumit.

            Comment


            • #7
              Nesteet on oikeat (DOT4), takasatuloissa ei ollut vikaa ja jarrupääsylinteri kaikinpuolin ehjä.
              3-4 kertaa saa pumpata pohjaan asti, ennenkuin muuttuu jäykäksi. Ja kun vapauttaa, niin sama uudestaan.. Onkohan pommi hajonnut?

              Comment


              • #8
                ilmaa siellä on.

                Comment


                • #9
                  Kyllä ensimmäisenä tulee mieleen, että ilmauksessa on mennyt jokin pieleen. Onko suoritettu perinteinen kahden miehen ilmaus ja taka-akselilla on ollut painoa, jotta kuormantunnistin päästää nesteet paremmin virtaamaan läpi?

                  Comment


                    #10
                    Ei siellä mitään kuormantunnistinta ole.

                    Comment


                    • #11
                      Case closed. Koko paketin ku laitto kasaan ja poljinta pumppaamalla/paineilmalla ilmaamalla jarrut löytys. :)

                      Comment

                      Working...
                      X