Tervehdys,
seuraavaksi rankkaa tilitystä Bridgestonen renkaiden huonosta laadusta. Kyseessä siis MY04 STI:n ensiasennusrenkaat ja uutena saadut sellaiset.
Huomasin korkeintaan 1500km ja parin reilumman ajosession jälkeen, että tuon STI:n ensiasennusrenkaina olleet RE040:t olivat kadottaneet useita isoja palasia kulutuspinnastaan.
Minulle asia oli melkoinen yllätys, koska olen kuitenkin ajanut radallakin hyvin monentyyppisillä ja mallisilla renkailla - kuitenkaan moista ongelmaa ei ole esiintynyt.
Bridgestonen edustajan mukaan kyseessä on "viiltojäljet" ja PALASTEN IRTOAMINEN ON NORMAALIA, eli jokainen vetää omat johtopäätöksensä laadusta. Itse olin aiemmin hyvinkin tyytyväinen asiakas.
Ettei jäisi kuva, että puhun vain lämpimikseni, tässä vähän listaa
rataoloissa testaamistani renkaista ja niiden ominaisuuksista:
-Pirelli P6000 (luistaa, melko kova rengas. Ei huomattavaa kulumista)
-Pirelli P7000 (luistaa, melko kova rengas. Ei huomattavaa kulumista)
-Pirelli P6 (aika kevyttä ajoa ja vain muutamia kierroksia)
-Goodyear Eagle F1 (kuvio hieman sulaa/elää ja alkaa harittaa, eri kokoisia ja levyisiä renkaita testattu, kuviot GSD2 & GSD3)
-Bridgestone Potenza PP S02 (ei ongelmia, hieman sulaa/elää)
-Bridgestone Potenza PP S03 (ei ongelmia, kuvio hieman sulaa/elää)
-Bridgestone Potenza RE040 (2-3 isoa palasta irtosi, kulutuspinta kuin ammuttu haulikolla erilaisia jälkiä siellä täällä. Varsinkin yhdessä renkaassa)
-Erilaisia AVON & Dunlop slicksejä
Lisäksi kovaa ajoa ovat saaneet kadulla monet muutkin renkaat, mm. Michelin ja Nokia.
Painotan edelleen, että minkään muun rengasmerkin/mallin kanssa ei ole moista ongelmaa ollut. Aion vielä pyytää Bridgestonelta kirjallisen lausunnon aiheesta, mutta hyvinkin vakaalta kuulostava kanta heillä on, että tuollainen on tavanomaista, kun ajetaan johonkin rampin "leikkuriin" tms.
Voi ollakin onkin, mutta ei ole ajettu sellaiseen!
Minut olisi voinut vaientaa korvaamalla edes tuo yksi rengas.
Ei sitten. Muistakaa kertoa eteenpäin! >8-))
Hyvää Vappua!
seuraavaksi rankkaa tilitystä Bridgestonen renkaiden huonosta laadusta. Kyseessä siis MY04 STI:n ensiasennusrenkaat ja uutena saadut sellaiset.
Huomasin korkeintaan 1500km ja parin reilumman ajosession jälkeen, että tuon STI:n ensiasennusrenkaina olleet RE040:t olivat kadottaneet useita isoja palasia kulutuspinnastaan.
Minulle asia oli melkoinen yllätys, koska olen kuitenkin ajanut radallakin hyvin monentyyppisillä ja mallisilla renkailla - kuitenkaan moista ongelmaa ei ole esiintynyt.
Bridgestonen edustajan mukaan kyseessä on "viiltojäljet" ja PALASTEN IRTOAMINEN ON NORMAALIA, eli jokainen vetää omat johtopäätöksensä laadusta. Itse olin aiemmin hyvinkin tyytyväinen asiakas.
Ettei jäisi kuva, että puhun vain lämpimikseni, tässä vähän listaa
rataoloissa testaamistani renkaista ja niiden ominaisuuksista:
-Pirelli P6000 (luistaa, melko kova rengas. Ei huomattavaa kulumista)
-Pirelli P7000 (luistaa, melko kova rengas. Ei huomattavaa kulumista)
-Pirelli P6 (aika kevyttä ajoa ja vain muutamia kierroksia)
-Goodyear Eagle F1 (kuvio hieman sulaa/elää ja alkaa harittaa, eri kokoisia ja levyisiä renkaita testattu, kuviot GSD2 & GSD3)
-Bridgestone Potenza PP S02 (ei ongelmia, hieman sulaa/elää)
-Bridgestone Potenza PP S03 (ei ongelmia, kuvio hieman sulaa/elää)
-Bridgestone Potenza RE040 (2-3 isoa palasta irtosi, kulutuspinta kuin ammuttu haulikolla erilaisia jälkiä siellä täällä. Varsinkin yhdessä renkaassa)
-Erilaisia AVON & Dunlop slicksejä
Lisäksi kovaa ajoa ovat saaneet kadulla monet muutkin renkaat, mm. Michelin ja Nokia.
Painotan edelleen, että minkään muun rengasmerkin/mallin kanssa ei ole moista ongelmaa ollut. Aion vielä pyytää Bridgestonelta kirjallisen lausunnon aiheesta, mutta hyvinkin vakaalta kuulostava kanta heillä on, että tuollainen on tavanomaista, kun ajetaan johonkin rampin "leikkuriin" tms.
Voi ollakin onkin, mutta ei ole ajettu sellaiseen!
Minut olisi voinut vaientaa korvaamalla edes tuo yksi rengas.
Ei sitten. Muistakaa kertoa eteenpäin! >8-))
Hyvää Vappua!
Comment