Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi 80 - kevyt kolina/klonksutus ajossa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Tämän sijaan suosittelen lämpimästi ostamaan ne kovat yläpäät. Ovat aivan eri planeetalta kuin nuo kumirimpulat, olkoonkin sitten minkä värisiä hyvänsä.
    Niitähän saikin tosiaan monessa eri värissä. Mutta muistettava, että "normaali"käyttö"mukavuus" on sen jälkeen jotain muuta kuin orginaali (makuasia, josta ei kannata kiistellä).

    Comment


      #62
      Itse asiassa noilla kovilla yläpäillä on yllättävän vähän vaikutusta kolinoihin ja tärinöihin. Itse en huomannut merkittävää eroa, tosin autossa on jo uretaanipuslaa jonkin verran mikä vähän lisää meteliä.

      Comment


        #63
        Omaan autoon pitäis vaihella nuo iskarinyläpäät. Autossa on konin iskarit ja madallusjouset. Ei tuottane ongelmaa yläpäitten kanssa. Itteni ja parin muunkin mielestä auto vähän "keulii" eli eteen voisi laittaa himppusen madaltavat yläpäät. Onkos näitä edukkaita vähän matalampana saatavilla?

        Comment


        • #64
          Onkos näitä edukkaita vähän matalampana saatavilla?
          Madaltavista en tiedä, aikaisemmin tässä ketjussa sanottiin, että joskus oli ainakin saanut, mutta ei välttämättä enään.

          Ens viikolla tilaan FK:n alustan omaani kun tuntuu että iskarit on poistettu kokonaan omastani :D Tulee ihan merisairaaks siinä heijaamisessa :D Completoksella on kohtuu hintaan 60/40mm sarja. Samalla täytyy marmorilta mennä tilaan noi yläpäänlaakerit jos ei ton enempää maksa.

          Kun alustasarjan vaihtaa niin onkos jotain palikoita vielä mitä kannattaa vaihtaa sen yhteydessä?

          Comment


            #65
            Kun alustasarjan vaihtaa niin onkos jotain palikoita vielä mitä kannattaa vaihtaa sen yhteydessä?
            Kaikki kuluneelta tuntuvat osat (esim. koiranluut, puslat, raidetangon päät, alapallonivelet ja jopa laakerit). Noita purkaessa kun tarkastelee ja tekee päätöksiä. Vetoakselien kumitkin tulee mukavasti tuossa tarkastettua... ;)

            Comment


            • #66
              Kaikki kuluneelta tuntuvat osat
              Tottakai :) Mut ajattelin et olis jotain sellasta mitä kannattaa jo suoraan ostaa muiden hilppeiden kans.
              Mutta täytynee tarkistaa muiden osien kunto kanssa samalla.

              Comment


              • #67
                Nuo juurikin kannattaa vaihtaa suoraan mitä Jari listasi.

                Comment


                • #68
                  KIIREINEN KYSYMYS! Onko coupen ja sedanin alustasarjoilla jotain eroa? Olen tilaamassa completokselta FK:n alustaa ja siellä ei ole mitään muuta tiedoissa kuin: FK HIGH TEC ALUSTASARJA ,AUDI 80 (Typ 89) 09.86 - 10.91.

                  Pistin s-postia ja sieltä sanottiin että käy coupeen ja 2.3l massojen puolesta. Pitääkö paikkaansa?

                  Comment


                    #69
                    Fyysysesti menee kyllä. Massaltaan 5-cyl coupe on kyllä paljon painavempi kuin yksikään 80 sedan. Että madallus on varmaan reilumpi.

                    Comment


                    • #70
                      No kaippa niissä sit on massat oikein, kun kerran näin sanoivat kun kysyin. Saavathan lähettää uudet jouset sitten jos menee ihan ketuiks toi madallus.

                      Comment


                        #71
                        Sanoivat niin koska heidän FK:n luettelo sanoo. Ja nuo luettelot ovat yleensä hyvin ympäripyöreitä. Completoksen myyjät tuskin tietävät tuon taivaallista näiden mallien eroista. Esim. pelkästään coupeen löytyy alkuperäisenä VAG osana vinopino erillaisia jousia. Ilmastoidulla ja ilmatoimattomalla on jo eri jouset. Joten kuvitella saattaa millaisia tuloksia tulee kun samaa alustaa tarjotaan autoihin joiden paino vaihtelee 1050kg ja 1300kg välillä, paino jakaumasta puhumattakaan.

                        Comment


                        • #72
                          Hmm... täytynee varmaan kattoo akseli massat rekisteriotteesta ja pistää postia taas kerran. Vai osaisiko joku sanoo suoraan 2.3 NG:n akselimassat ilman mitään ilmastointeja? Ainakin kun kysyin että käykö 2.3l coupeen. Niin vastaus tuli että massojen mukaan sopii. Tiedä sitten?

                          Comment


                            #73
                            FK varmaan ilmoittaa tuon alustan sopivan akseli massoille xxxkg-xxxxkg. Joten ei siitä sen viisaammaksi tulla. Mutta selvää on että tuo toimii eritavalla 80 1.8E:ssä kun Coupe 2.3E:ssä.

                            Comment


                            • #74
                              Mutta selvää on että tuo toimii eritavalla 80 1.8E:ssä kun Coupe 2.3E:ssä
                              Sepäs se siinä justiinsa on :/ Mitähän sitä pitäisi tehdä? Tilata vai jättää tilaamatta? Olisko kellään parempaa ehdotusta saman hintaluokan alustasta?

                              Comment


                                #75
                                KW?

                                http://shop.kwsuspension.de/kwshop/i...2&page=1&sort=

                                Weitecillä on myös useita vaihtoehtoja coupeen.

                                Comment


                                • #76
                                  Hinta menee valitettavasti sen 100€ yli :/ FK on tarjouksessa. Muuten tilaisin heti KW:n alustan jos olisi sen verran ylimääräistä. Mutta kun tuo alusta on pakko-oston edessä kun nyt mennään pelkkien jousien varassa. Kohta on enemmänkin rikki jos ei saa kohta uusia.

                                  Comment


                                    #77
                                    Sitten kyselisin weitecciä.

                                    edit: paitsi että nousee hinta silläkin lähelle 500€

                                    Etsi tuolta: http://www.modificars.fi/product_catalog.php?c=178

                                    Comment


                                    • #78
                                      Minkäs verran FK:n alusta oikein maksaa sit? Tuosta kattelin ainakin itselleni alustasettiä ja hintaa on ~"touhutonni" Highsport ja Königsport palikoilla. Itseasiassa juuri tuolta Modificarsista. En sit tiedä kuinka kovia ne oikein ovat.
                                      Mitäs nuo KW-online shopin hinnat on? Kpl-hintoja vai pari?
                                      Liikaa valinnan varaa. Jos n. tonnin sijoittaa, mielellään alle, niin mitä sillä kannattaa ostaa?

                                      Comment


                                      • #79
                                        Jos muuten noita iskarin yläpäänlakereita meinaatte vaihdella, niin se "sininen" laakeri maksaa reilu 9€ marmorilla
                                        Voisiko joku antaa osanumeron noille etuveto coupen laakereille. Tänään soittelin laakkoselle ja he sanoivat että maksaa 35€/kpl. Kattoivatko oikeita vai mistä on kyse?

                                        Comment


                                        • #80
                                          Sininen (kumi) on Urkissa käytetty, vihreä (pelti) mustalla kumilla on uudempi versio typ89 ja B4 malleissa käytetty. Perimätiedon mukaan sininen "vahvempi", ja vähän matalampi.

                                          Tuolla esimerkki molemmista paikalla...
                                          Onko se numero tää: 857412323B
                                          Vagcat.com:sta kattelin Quattron tiedoista.

                                          Comment


                                            #81
                                            Onko se numero tää: 857412323B
                                            On se.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Mikäs olis etuvetoisen laakereiden osanumero?

                                              Comment


                                                #83
                                                Tuo kelpaa sinne myös ja on se halvempi.

                                                Etuvetoisen numero lienee 8A0412323D ja on se kalliimpi.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Etuvetoisen numero lienee 8A0412323D ja on se kalliimpi.
                                                  Mikäs ihmeen kikka siinä sitten on? :o Miksi valmistaa etuvetoiseen kalliimpaa osaa jos nelivedonkin käy?

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Siis Audi Quattro. Ei 80 tai 90 tai 100 quattro.
                                                    Mut tosiaan miksi ihmeessä tuon on halvempi, ihmettelen mä?

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Siis kyse ei ole etuveto - neliveto erosta, vaan tuo on vanhempaa aikakautta (alkaa 85x) kuten ketjussa jo aiemmin kerrottu. On ollut kalliimpi aiemmin, jostain syystä tullut reippaasti hinta alas.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Siis kyse ei ole etuveto - neliveto erosta, vaan tuo on vanhempaa aikakautta (alkaa 85x) kuten ketjussa jo aiemmin kerrottu.
                                                        Ja vielä kerran jankkaan ja varmistan, että nuo sopii typ89 etuveto coupeen etten ja taakse? Tietää varmasti tilata oikeat sitten.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Hyvä, että varmistat, meinaan sopii vain eteen, koska on tolpparakenne joka kääntyy :)

                                                          Takanahan on erilainen rakenne nelivedoissa, eli sinne tuo ei sovi. Marmorilta kun haet, niin kyllä ne sulle oikeat antaa.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Taakse tulee kartiolaakerit mitä saa kerran viikossa kiristää :D

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Mutta tarviikos noita takalaakereita vaihtaa välttämättä? Yhtälailla kulutustavaraa kun edessä? Vai kannattaako varmuuden vuoks vaihtaa?
                                                              Viimeksi muokannut Limetic; 14.4.2010, 20:30.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X