Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

rs2n napa typ89 quattron taka olka-akseliin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    rs2n napa typ89 quattron taka olka-akseliin

    Eli onko millään mahdollista toteuttaa? risassahan on laakerin halk 82 kun coupessa 75mm. Löytyyköhän sopivaa laakeria mistään tai jostain muusta mallista 82mm laakeripesällä olevaa olka-akselia joka sopisi coupeen.
    Eli olisi tarkoitus sovittaa rs2sen jarrut coupeen.

    #2
    Samalla vaihtuu pulttijako 112 -> 130 ja vanteiden offset 35 -> ~55.

    Tältä pohjalta jättäisin moisen siis tekemättä.

    Viksumpi lähteä hommaan sitä kautta että otta riesan isommat etusatulat ja siihen kuuluvat 322 levyn jossa irtokeskiö. Teettää vain matalamman keskiön jossa oikea pulttijako jne.

    Tai sitten hankkii bolt on paketin:
    http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=53568

    Comment


      #3
      Coupessahan on alkuperin 4x108 jako. Etupäähän on jo rs2sen tolpat ja jarrut.

      Comment


        #4
        Itse en nyt ole pidellyt käsissä RS2:sen takapään olka-akselia, mutta mielikuva on, että avantin on erilainen kuin Coupen. Käsijarrusta tulee ainakin hauska jumppa RS2 tavalla.

        Mutta miksi ihmeessä Rs2 taakse, samalla sinne protoilee parempiakin (ainakin S2:seen on tehty). Jos vaihtaa, niin S2:sen sellaisiin, ja sitten sopivan levyn tekoa uudempien satuloiden kiinnikkeiden teko.

        Comment


          #5
          Lienet Timppa selvillä siitä, että rs2:n takapäässä on erillinen rumpu käsijarrulle? Kyllä tuollainen muutos on harrastajien toimesta maailmalla tehty, mutta ei ole mikään läpihuutohomma. Koneistajatuttavista on tuossa kohtaa melkoisesti iloa.

          Ehkäpä jäähdytetyn urssin/v8:n takasatulat ja sopivaksi koneistetut A3:n etulevyt on kuitenkin aika paljon helpompi ja jo monesti hyväksi havaittu ratkaisu..?

          Comment


            #6
            Rs2sen jarrut laittaisin kun semmoset tossa tallilla lojuu.
            Tiedän että on rumpu käsijarrulle, ei minusta vaikuttanut vaikealta muuttaa niitä coupen olka-akseliin.

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
              Ehkäpä jäähdytetyn urssin/v8:n takasatulat ja sopivaksi koneistetut A3:n etulevyt on kuitenkin aika paljon helpompi ja jo monesti hyväksi havaittu ratkaisu..?
              mitä koneistukisia a3:sen levyt vaativat??

              Comment


                #8
                112 jako ja snadisti isompi keskireikä. Jollain kasin satulankannakkeilla melkolailla bolt-on.

                Comment


                  #9
                  Jep. Lisäksi kannakkeita piti shimmata hiukka irti olka-akselista ainakin urssin kannakkeilla. Itse myöskin sorvasin levystä 10mm pois halkaisijasta, a3 levy kun on 280mm ja urssin takalevy 269mm
                  Viimeksi muokannut Mr.Crossfire; 11.12.2009, 12:14.

                  Comment

                  Working...
                  X