Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 ja alustaremonttia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • UrS4 ja alustaremonttia

    Korimalli farmari ja kone abh Vuosimalli -93. Hakusessa iskunvaimentimet eteen sekä yläpäänkääntö laakerit. Mistä iskarit halvalla ja mitkä ovat laakerin mitat jos etsin varaosana.

    Korjausopasta omistamattomana, miten hankalaa on kyseiseen ajoneuvoon vaihtaa iskarit sekä nuo laakerit, onko erikoistyökaluille tarvetta.

  • #2
    Etupumput vaihtuu helposti jos vaan saa ne "mutterit" jotka pitää iskareita tolpassa auki. Biltemassa taidettiin myydä sellasta työkalua jolla sitä saa käännettyä. Konepelti auki, iskarin yläpää auki (eli se "kumijuttu" pois), suojakumi pois, työkalulla se mutterintapainen auki, sitten ottaa sen iskarin sieltä pois ja uutta tilalle. Teoriassa ei siis sen vaikeampi homma, todellisuudessa voi toki olla jotain tekijöitä jotka vanhassa autossa vastustaa. :D
    Viimeksi muokannut Tuom4s; 25.11.2009, 18:45.

    Comment


      #3
      Se Bilteman työkalu on aika ehdoton. Sen kanssa iskarien vaihto käy oikeesti leikiten, puolisen tuntia olis mennyt mulla, jos vielä tupakoisin. Autokin saa olla ihan pyörillään koko ajan.

      Kannattaa tehdä sitten ihan kunnolliset merkit kolmelle avattavalle mutterille, että ne saa _juuri_ samaan paikkaan, missä ne olivat, muuten menee kulmat sekaisin.

      Jos mieli halvalla päästä, Motonetin A6-iskarit sopii paikoilleen, mutta kestosta en kärsi sanoa mitään, tosin nuo nyt vaihtaa vaikka viikottain.

      Yläpään kääntölaakerin vaihto onkin sitten hieman isompi jumppa, tolppa pitää ottaa irti sen takia. Tarvikkeena en tiedä onko saatavissa, marmorilta ny ainakin.

      Comment


        #4
        Kääntölakeria saa motonetista, vaihto vaati tolpan irroituksen autosta ja jousipuristimien käyttöä. Ei paha homma ja samalla vaihtuu ne iskaritkin, vajaa tunti per puoli. Napapultin avaukseen joko kuuskolo tai normi hylsy, kumpi kanta nyt sattuu oleenkaan ja kiristykseen momentti avain.

        Comment


        • #5
          Onko tuo tarvittava bilteman avain tuotekoodilla 191256 vaiko 20345?

          Comment


            #6
            191256 on oikea.

            Comment


            • #7
              Paikallinen varaosaliike tarjoaa osille suht asialliset hinnat ja sieltä saa kaikki joten eiköhän näillä ohjeilla saada homma hoidettua, kiitokset neuvoista!

              Comment


                #8
                Itse vaihdoin omaani tuon yläpään laakerin tolppaa irrottamatta. Jousi puristmella kasaan ja kun tilaa on tarpeeksi, iskaria kasaan painamalla pääsee pujottamaan laakerin paikalleen. Vähän se oli ikävä homma, mutta tehtävissä.

                Comment


                  #9
                  Iskarin suojakumit kannattaa vaihtaa samalla jos vaihtaa yläpään laakerit, kumit ovat useimmiten riekaleina jos ovat vielä alkuperäisiä. Eivät paljoa maksa mutta vaatii tolpan irrotuksen. Ellei kumeja vaihda, ja paikallaan olevat ovat risat, niin tahtovat uudetkin laakerit mennä vaihtokuntoon melko nopiasti..

                  Comment


                  • #10
                    Onko kellään heittää kiristysmomentteja?

                    Comment


                      #11
                      Mihin erityisesti?

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja retulainen Näytä viesti
                        Kääntölakeria saa motonetista, vaihto vaati tolpan irroituksen autosta ja jousipuristimien käyttöä. Ei paha homma ja samalla vaihtuu ne iskaritkin, vajaa tunti per puoli. Napapultin avaukseen joko kuuskolo tai normi hylsy, kumpi kanta nyt sattuu oleenkaan ja kiristykseen momentti avain.
                        Tuohon napapulttiin

                        Comment


                        • #13
                          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ght=napapultti sanoo 200Nm + 90°

                          Comment


                          • #14
                            Mitäs osia kannattaisi ostaa etukäteen ennen iskarien vaihtoa, omaan on tuskin tuonne iskarin yläpään suunnalle mitään osia aiemmin vaihdettu, ja käännellessä tuntuu siltä että jotain vikaa (väljää) tuolla iskarin yläpäässä on? Kääntölaakeri ja se suojakumi vissiin ainakin? Nämä on ilmeisesti kuvan osat 32 ja 31? Jotain muuta näiden lisäksi? Onko nuo muut muovi/kumiosat tyypillisesti missä kunnossa? Vaihtoon nekin?

                            Comment


                              #15
                              Joo, suojakumi ja laakeri. Muut yläpään osat eivät oman kokemuksen mukaan ole yleensä juuri hapantuneet. Ehkä tuon osan 36 uusimista voi harkita, se on helppo nähdäkin siitä heti kun tuon yläpään muovisuojuksen poistaa.

                              Comment

                              Working...
                              X