Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Iskunvaimentajat RS2.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Iskunvaimentajat RS2.

    Otsikon mukaiseen autoon olisi syytä hieman päivittää alustaa, alkaa olemaan iskarit jossain määrin loppu. Jousiksi on jo hankittu H&R;n tuotteet, -30mm.

    Nyt olisi hakusessa iskarit niiden kavereiksi. Vaihtoehtoja on kaksi, kun en oikein muuta löytänyt, eli Koni Sport ja Bilstein B6 tai B8.
    Konista on parista ei-VAG;sta kokemusta ja ihan ok ovat olleet. Bilsteinistä olen lukenut että on aika jämäkkä, ainakin tuo B8, ja säädettävyyttä ei ole.

    Kokemuksia otetaan vastaan kummastakin. Tai muista. Mieli taipuu toistaiseksi kyllä Bilsteiniin kaikesta huolimatta vaikka Konista onkin ihan hyvää kokemusta. Ehkä vaihto tekee hyvää tai sitten ei...
    Hinnat noissa tuntuu pyörivän 600e molemmin puolin/kierros.

    Coil over yms. setit jää pois laskuista tällä kierroksella. Tosin mielessä on ollut kierre holkit etutolppiin ja kynäjousta tilalle. Mutta ehkä niistä myöhemmin.

    #2
    Ei ole pikkukorista kokemusta, mutta isommassa H&R + B8 yhdistelmä on oikein toimivan oloinen.

    Comment


      #3
      Minulla oli S2A:ssa Bilsteinin Sportit, tosin -20mm vakiojousilla. Samat iskarit sopivat RS2:seen. Mielestäni hyvä ja jämäkkä iskari. Ainakin S2:sen vakioiskareita selkeästi jämäkämpi, toki RS2:sen vakioiskarit ovat S2:sen vastaavia jäykempiä, mutta tuskin noilla Bilsteineillä pieleen menee.

      Comment


        #4
        Sprinttejä ei saa eteen. Sportit menee noilla -30mm. jousilla niin lähelle pohjauskumeja, että joustovarat jää ihan olemattomiin.

        Comment


          #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viesti
          Sprinttejä ei saa eteen. Sportit menee noilla -30mm. jousilla niin lähelle pohjauskumeja, että joustovarat jää ihan olemattomiin.
          Eli yläpäästä on sorvattava vartta ja lisättävä kierrettä jotta iskari pysyy aluella jos hommaa Sportit.
          Katsoin siis oikein ettei Sprittiä saa eteen, harmi.

          Vaihtoehtona on toki vielä Sportit ja jättää vakiojouset, ei sekään ole pois suljettu.

          Comment


            #6
            Mikset laittaisi Koneja? Mulla on Koni Sportit ja HR:n jouset ja toimii mainiosti. Aika jämäkän tuntuinen on noillakin.

            Comment


            • #7
              Eipä ole etupään Bilsteinin lyhentäminen helppoa, koska kyseessä on upsidedown iskarit sisäänrakennetuilla pohjauskumeilla. Mutta voi onnistuakkin jos purkaa sen koko paketin atomeiksi. Vakiojousien kanssa todella mukavat nuo Bilsteinit, hieman jäykemmät mutta ei todellakaan mitkään jäykät. Mutta madallettuna varmasti jysähtelee pohjaan kun vakiojousienkin kanssa sitä käy välillä korokkeita vauhdikkaammin ylitettäessä.

              Upsidedown rakenteessahan on selkeä etu mcpherson tuennassa, ei iskaritolppa vääntele lähellekkään niin paljon kuin perinteisessä ratkaisussa.
              http://mikaj.1g.fi/kuvat/AudiS2Avant...skari.jpg/full

              Omaan makuun sopii erittäin hyvin nuo vakiojouset bilsteinin iskareilla, talviautona tuo auto kun muutenkin on jokapäiväisenä käyttöpelinä. Sopivan jämäkkä, ei löysä eikä liian kova.

              Comment


                #8
                Bilstein ja vakio jousi olisi nyt minun valinta.

                Tuon bilsteinin lyhentäminen ei tosiaan ole "helppo" juttu.

                Comment


                  #9
                  Öö. Sportti ja sprintti on jäykkyydeltään sama, sprintti on vain lyhennetyllä ulosjoustovaralla.
                  Pysyy siis samalla tavalla ns alueella, mutta tosi lyhyt jousi voi jäädä sportilla väljäksi auto ylhäällä ja tämähän ei määräysten mukaan ole jees.
                  RS:n vakioiskarithan on jämäkämmät kuin S:n. Elleivät maksa kättä ja jalkaa, pitäisin nekin vaihtoehtona.

                  Comment


                    #10
                    Täälläkin olis alustaa tarjolla:http://www.2bennett.com/Audi%20RS2.html

                    Comment


                      #11
                      Siis sportti on tuolla hr jousella pohjauskumissa jo suoraan tai ainakin hvin lähellä. Sprinttiä jos sais, niin sehän ei sitten olisi kumeilla heti.

                      Comment


                        #12
                        Katselin orkkis pamppujen hintoja ja aleilla jää kyllä yllättävän halvaksi. Koko setti olisi 460e.
                        Kysymys kuuluu, pilaaka nuo H&R;t alustan jos käyttää vakio iskareita?
                        Toki ymmärrän että yleensä on järkevää käyttää lyhennetyllä ulosjoustolla olevia madallusjousien kanssa. Lähinnä kiinnostaa onko nuo RS;n iskarit kuitenkin sellaiset että noin vähän madaltavia voisi käyttää.

                        Siinä tapauksessa vaihtoehdoksi jää Konit jos ei B8 ei saa eteen.
                        Vai onko vakioon iskarin rakenne sellainen, että sitä voisi lyhentää yläpäästä?

                        Ei ole tullut näitä aiemmin käsissä pidettyä niin on hieman hämärän peitossa rakenne.

                        Edit: toki vielä viimeinen vaihtoehto on hylätä H&R ja vetää vaan vakio alustalla, tosin kesää ajatellen saisi hieman olla lisää jämäkkyyttä.

                        Comment


                          #13
                          Eikai se sprintin pohjauskumi ole yhtään pidemmällä kuin sportinkaan. Muutenhan sprinteillä raahustaisi fillarit kiinni koriin...
                          Käytännössä bilsteinien sisäänrakennettu pohjauskumi on vähän pidemmällä kuin tavallinen ulkoinen, joten ongelmia saattaa syntyä.
                          Kannattaa vaan totutella ajatukseen 1-2cm joustovarasta, jos auton pitää olla matala.

                          Itselläni on S2 coupessa sportit edessä ja on kyllä hyvinkin tontissa. Ei jää jousi löysälle keula ylösnostettuna. Osat siellä on hyvinkin samat kuin rs2:ssa. Takapää on sitten ihan erilainen.

                          Comment


                            #14
                            Toimii RS2 (uusi) vakioiskari madalletulla alustalla, ellei pohjaa. Itsellä ainakin etupumput vakiot ja matala on (liiankin). Mukavaksikin tuota on jopa väitetty.. Itsehän en tuolla alustalla enää kovin pitkää ajele.

                            Comment

                            Working...
                            X