Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 -05 ja KW variante 2 ongelmat

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Audi A3 -05 ja KW variante 2 ongelmat

Kohta alkaa voimat loppua tuon alustan kanssa. Ongelmana on siis mystinen ääni, joka kuuluu etunurkista. Ääni on kuuluisi mielestäni jumittavasta iskunvaimentimesta, mutta kun sen ottaa käteen, se liikkuu normaalisti. Alustan puslat on tarkistettu ja todettu ehjiksi. Yläpään kumitkin vaihdoin, kun uskoin vian olevan niissä. Olen myös kokeillut ajaa ilman kallistuksenvakaajia ja olen kokeillut vaikuttaako pumpun säädöt ääneen.

Ääni kuuluu yleensä liikkeelle lähtiessä ja hiljenee hetken ajelun jäljkeen. Voi siis olla kytköksissä lämpötilaan. Ärsyttävintä on, että joskus ääni katoaa kokonaa, eikä kuulu vaikka kuinka ajaa mukulakiviä tai pientä nypytystä.

Näppäimistön kautta ääni kuulostaa ou ou ääneltä. =) Ei metallinen kolahdus vaan enemmän vaimea kuminen lyhyt ulahdus.

Onko vastaavia oireita tai ideoita?

Kaverin B6:sesta kuului ou ou kesärenkaista. Äänen kuuli kun parhaiten auton vierellä kävellessä kun se rullasi hiljaa. Ilmeisesti rengas huonosti vanteella jotenkin, tai kudos vaurio. Semmoinen kuminen hankaus ääni aina, kun tietty kohta oli maan ja vanteen välissä.

Comment

Mä elättelin samoja haaveita, kunnes taas masennuin nastarenkaiden vaihdon jälkeen.

Olen myös nostanut autoa sentin ajatuksella, jos iskarin varresta olisi tullut tynnyri. Ei helpottanut sekään.

Comment

Todennäköisesti ääntä pitää tolpan sisällä oleva venttiili, muistaakseni V2 on jo A3 8P ns "wet build", eli vaimennin on kasattu tuonne tolpan runkoon jo.
        Ilmeisesti öljyn ollessa kylmänä jäykempää, pitää tolpan sisällä oleva venttiili ääntä...

Noita joitakin tullut vastaan "wet build" Variante- sarjojen kanssa.

Comment

Voikohan näitä huoltaa vai onko ne "roskis kamaa" kun alkavat pitämään ääntä. Mä en ainakaan jaksa ikuisesti sitä kuunnella.

Comment

Voi huoltaa, mutta ei taida olla suomen maaperällä huoltoa. Omat lähetin konin huoltoon(suomessa), koska tuossa mulla ne oli konin valmistamat, mutta eivät voineet huoltaa koska ei olleet konin "yleis" iskareita, vaan olivat vartavasten kw:lle räätälöidyt mallit. Eli varmaan helpoimmalla pääsee kun suosiolla tilaa uudet. +-200€/kpl...

Comment

Working...
            X