Kävin koeajamassa -97 A6 2.8V6Q. Auto oli siisti ulkoa ja sisältä. Nyt ostopäätöstä kuitenkin vaikeuttaa pari seikkaa, joihin toivoisin valaistusta.
1) Eli alusta tuntui ajossa jotenkin vetelältä ja autoa joutui maantiellä koko ajan ohjailemaan (eli se haki). Oma IV Golfini tuntuu paljon jämäkämmältä ajaa. Johtuuko tämä mahdollisesti vetelistä renkaista (Nokian Hakkapeliitan nastat), kuluneista raidetangonpäistä (jonka vuoksi kulmat poskellaan) vai kuuluuko auto olla tuollainen? Luulisi, että tuon luokan auto menee maantiellä kuin "kiskoilla".
2) Takaa kuului ääntä, jonka kuvittelin laakeriääneksi. Onko tämä tyyppivikoja vai voisiko nastarenkaiden ääni kuulostaa sellaiselta muutoin hiljaisessa autossa?
3) Myyjän ja mittarin mukaan autolla on ajettu pitkästi alle 200tkm. Onko mitään konstia tarkastaa tätä? Saksankielisen huoltokirjan merkinnät loppuvat vuoteen 2005, jolloin mittarissa oli n.100tkm. Saako VAG-COM:illa katsottua ECU:n matkalukeman?
1) Eli alusta tuntui ajossa jotenkin vetelältä ja autoa joutui maantiellä koko ajan ohjailemaan (eli se haki). Oma IV Golfini tuntuu paljon jämäkämmältä ajaa. Johtuuko tämä mahdollisesti vetelistä renkaista (Nokian Hakkapeliitan nastat), kuluneista raidetangonpäistä (jonka vuoksi kulmat poskellaan) vai kuuluuko auto olla tuollainen? Luulisi, että tuon luokan auto menee maantiellä kuin "kiskoilla".
2) Takaa kuului ääntä, jonka kuvittelin laakeriääneksi. Onko tämä tyyppivikoja vai voisiko nastarenkaiden ääni kuulostaa sellaiselta muutoin hiljaisessa autossa?
3) Myyjän ja mittarin mukaan autolla on ajettu pitkästi alle 200tkm. Onko mitään konstia tarkastaa tätä? Saksankielisen huoltokirjan merkinnät loppuvat vuoteen 2005, jolloin mittarissa oli n.100tkm. Saako VAG-COM:illa katsottua ECU:n matkalukeman?
Comment