Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5:n jarruista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B5:n jarruista

    Ajelin tuossa avovaimon -02 Pololla ja hämmästelin jälleen sen jarrujen tehoa.
    Vaihdoin nelkkuuni äskettäin EBC:n Greenstuffit ja ATE:n Powerdiscit eteen, mutta jarruteho ei ole lähelläkään tuota Poloista. Onko tämä aivan normaalia?
    Tietysti Polossa on 14" peltivanteet ja omassani 16" alut ja massaa jonkin verran enemmän, mutta toisaalta ovat jarrutkin isommat. Audissa on mielestäni turhan pitkä tuo jarrupolkimen liike; ensimmäisillä senteillä ei tapahdu käytännössä mitään, kun Polossa jarrut purevat lähes välittömästi.

    #2
    Polossa auton oma massa, jarrujen pieni koko ja suuri jarrutehostus varmaan aiheuttaa sen, että pienellä painaisulla tuntuu jarrut tehokkaalta, varsinkin pienissä nopeuksissa. Nelkussa vaatii varmaan enemmän poljin voimaa että jarruttaa. Mutta veikkaisin että nelkku pysähtyy täysjarrutuksessa(kovemmasta vauhdista) äkäisemmin. Voipihan siellä olla ilmaa jos kovin syvälle painuu poljin. Ja eikös noilla paloilla pidä ajella aika pitkään, ennen kun ovat saavuttaneet parhaan suoritus kyvyn?

    Oma kokeus on noista bigredeistä. Ei pienellä voimalla oikeen tunnu pysähtyvän, moni vieras kuski on kysynyt että onko tässä jarrut kunnossa:) Mut sit kun survasee oikeen kunnolla, niin silmät tahtoo tippua päästä.

    Comment


    • #3
      Paloissa oli sisäänajo 500-1000 km. Kyllähän ne tosiaan pysäyttää, kun kunnolla painaa. Ehkäpä johtunee tuosta jarrutehostimesta sitten. B6:ssa oli muistaakseni jo parempi tuntuma, kun sellaista kerran kokeilin.

      Comment


        #4
        Aika huolella saa käyttää noissa omissakin voimaa, että kuivalla asvaltilla saa kunnolla jarruvoimaa pyörille. Itseasiassa itse on jo niin tottunut noiden vanhempien pienempään tehostukseen, että uudemmilla tulee tehtyä aika kulmikkaita jarrutuksia :)

        Comment

        Working...
        X