Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Eipä taida paljon muuta löytyä kuin Audin orkkis kovakatto, hinta varmaan jotain noin +5000 euroa. Ainakin TT:n katto liikkuu tuossa hinnassa, ja se on kooltaan vielä pienempi.
TTR:ään saa tosiaan kovan katon tehtaalta, mutta tuohon A4 malliin ei ole kovaa kattoa tuotannossa. Ainoa tutkielma oli tuo Uudenkaupungin autotehtaan prototyyppi, joka julkaistiin noin vuosi sitten. Tuotantoon ei tuo malli ole tietääkseni tulossa. TTR:n mallista kovaa kattoa ei myöskään ole suunnitteilla.
Joo, se voi olla että Audilla ei ole.. Mulla oli vaan hatara muistikuva että olisin yhden A4 cabrion kovakatolla nähnyt.. =) Tosin mun mielestä A4 cabrio ei kovakatto kaipaa, koska siinä on monikerros katto, sehän on lähes 5cm paksu. TT:ssä kun on vain yksi kangas. Tuli vaan käytyä Audicentterissä tuota A4 cabriota katsomassa.. kun niitä oli siellä kaksin kappalein..
Niin, ja kuulemma TT:hen ei enää saa tehtaalta, koska tuotanto on kalliimpaa kuin mitä niistä voi pyytää. tiedä sitten?
Jep..A4 cabrion "rätti" on samaa luokkaa kuin on esim Mb CLK cabriossa, eli varsin kelvollinen katto myös talvikeleihin..ainakin lämmöneristyksen puolesta.
Joskus osui silmiin joku testi/mittaus jossa vertailtiin CLK coupen ja CLK cabrion kattojen lämmöneristyskykyä mm lämpökamerakuvauksin. Tulos oli sikäli hieman yllättävä että sen perusteella cabrion "rätti" oli lämmöneristävyydeltään jopa parempi kuin coupen normaali pelti..
Eli eiköhän sillä A4 cabrionkin katolla pärjää Suomen talvessa ihan mainiosti sen lämpöjen puolesta. Se on sitten eri asia kuinka rätti kestää suolakylpyjä ym Suomen talven rasituksia.
Siitä Uudenkaupungin A4-tutkielmasta sen verran että siinähän idea oli MB SLK-tyylinen takakonttiin napin painalluksella taittuva kovakatto. Minusta se oli ulkonäöllisesti (myös katto päällä) varsin onnistunut visio..ja siksi onkin hiukan harmi ettei se koskaan taida tulla tuotantoon.
Tosin ymmärrän sikäli sen ettei siitä tuotantoon asti taida olla, koska sen ominta markkina-aluetta olisi varmaankin vain Skandinavia..jos kokonaan sekään..ja eipä niitä silloin kovin montaa kaupaksi saataisi.
Hyvin lämpöä eristävä kangaskatto kun riittää varsin mainiosti sinne päämarkkina-alueiden asiakkailla.
Tuollaista kovaa kattoa olen etsiskellyt b7 malliin, mobile.de:ssä näin yhdessä autossa tuollaisen kuoren, muistaakseni saman tehtaan tuote kuin autokin, mutta en ainakaan silloin löytänyt mistään tuollaista kattoa.
Onko jollekin tullut vastaan että mistä tuollaista kattoa voisi ostaa?
Jos tuota autoa käyttäisi talvella, niin voisi olla ihan hyvä, lähinnä ettei lumi venytä katon kangasta. Kesä-autona vielä pidetty mutta jää nuo quattro ominaisuudet käyttämättä...
Ajelin melkein 10 vuotta vanhakoppaisella Cabriolla kesät talvet, enkä havainnut minkäänlaista venymistä kankaassa.
Ainut mikä voi, mielestäni, koitua ongelmaksi A4:n talvikäytössä on ikkunoiden raotusautomatiikka joka lasin jäätyessä kiinni ikkunatiivisteeseen saattaa särkeä lasin kun oven vetää kiinni koska lasi on silloin kokonaan ylhäällä, eikä vähän raollaan. Kovakatto tuskin poistaisi tuota ongelmaa.
Ajattelin että jos auto on paikallaan pidempään ja katolle on kertynyt lunta niin voi mahdollisesti kangas venyä.
Eikö tuon katossa olevan tiivisteen kuuluisi antaa periksi jos raotusautomatiikka ei toimi?
Pystyykö tuota kattoa säätämään jotenkin, nyt tuulilasin reuna ei mene yhtä tasaisesti vasemmalta oikealle.
Tuskin tuo ikkunan raotusmekanismi on ongelma. Onhan se ollut käytössä karmittomissa malleissa iät ajat. Esim. TT ja nykyiset A5 coupe ja sportback. Jos niissä jotain probleemaa olis niin varmasti siitä täältä olisi saanut lukea. ;)
Comment