Eli tein jo jokin aika sitte takajarruremontin missä vaihtu palat (alkup.), levyt (tarvike), satulan tiivisteet (alkup.) ja lopuks viä kaikki takaletkut (Teppo). Ongelma on edelleen pehmeen olonen poljin. Käytin Käyttöautolla nesteiden vaihdos ja sanoin sillon tuosta vetelästä polkimesta.
Mystiseksi tämän tekee se että asentaja nosti mut nesteiden vaihdon jälkeen ylös, käski panna auton käyntiin ja paineleen jarrua. Samalla se pihdeillä puristi molempien puolien takaletkut tukkoon ja johan jarru rupes tuntuun normaalilta. Mut ku kumman tahansa pihdeistä otti pois ni johan veltostu taas.
Eli vikahan on siis jossain takaletkusta satulaan päin. Mikä ihme sielä voi olla? Just äskeen vielä koitin ilmata, eikä pienintäkää kuplaa tullu. Käsijarru pelaa hyvin (ottaa just "sopivan" alhaalla), eikä takajarrut jää laahaamaan. Satulaanhan tuo viittaa mut missä sielä se vika voi olla?
Jarrut kyllä ottaa ihan hyvin mut poljin menee vähä turhan syvälle. Ku tehostimen "tyhjää" sammuksis ja painaa kunnolla jarrun pohjaan, se menee suht. syvälle eikä käynnistäminen vie poljinta enää yhtää edemmäs.
Mystiseksi tämän tekee se että asentaja nosti mut nesteiden vaihdon jälkeen ylös, käski panna auton käyntiin ja paineleen jarrua. Samalla se pihdeillä puristi molempien puolien takaletkut tukkoon ja johan jarru rupes tuntuun normaalilta. Mut ku kumman tahansa pihdeistä otti pois ni johan veltostu taas.
Eli vikahan on siis jossain takaletkusta satulaan päin. Mikä ihme sielä voi olla? Just äskeen vielä koitin ilmata, eikä pienintäkää kuplaa tullu. Käsijarru pelaa hyvin (ottaa just "sopivan" alhaalla), eikä takajarrut jää laahaamaan. Satulaanhan tuo viittaa mut missä sielä se vika voi olla?
Jarrut kyllä ottaa ihan hyvin mut poljin menee vähä turhan syvälle. Ku tehostimen "tyhjää" sammuksis ja painaa kunnolla jarrun pohjaan, se menee suht. syvälle eikä käynnistäminen vie poljinta enää yhtää edemmäs.
Comment