Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT:n umpion irroitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    TT:n umpion irroitus

    Näköjää menny toinen parkki pimeäksi tuosta avosta. Konepellin avauksella selvis sen verran, että ei oo ihan "vaihdetaan parissa minuutissa" homma. Joten jonkinlainen pikakurssi noiden lamppujen vaihtoon olis jees, umpiot on kait pakko irroittaa? Siihen olisi ohjeet kivat, ettei mene mitään rikki.

  • #2
    Tossa ohje lampun vaihtoon.

    http://www.waheedkhan.com/tt_bulbs/changingbulbs.htm

    Tuolla on yks ohje umpion irroitukseen (ihan viimeisimpiä ohjeita sivun alalaidassa). Samalta sivustolta löytyy myös paljon muuta TT:n DIY ohjetta, kuten myös tuolta Wak-TT:n sivuilta.

    http://mk1tt.montebellopark.com/

    Comment


      #3
      Kyllä se vaan "vaihdetaan parissa minuutissa".
      Ei se mikään Ford ole, että puretaan puol autoa. ;)

      Comment


      • #4
        Ei missään nimessä tarvi umpiota irrottaa, jos tarvis niin sitten menis puskurin kuorikin irrotukseen. :-)

        Comment


        • #5
          Ei se mikään Ford ole, että puretaan puol autoa. ;)
          Tai joku rellu, josta aloitetaan irroittamalla etupyörä... :)

          Comment


            #6
            Ei tarvi olla edes fjordi tai rellu että menee vaikeaksi, muistaisin että TT:n sisarmallilla eli New Beetlessäkin pitäis umpio irroittaa lampunvaihtoon. Tämä siis hatara muistikuva vuosien takaa.

            Comment


            • #7
              Kyllä ihan oikein muistat. Beetlen takavaloihin pääsee vuosimallista riippuen takapyörän kaaren kautta tai irrottamalla umpion, joka on aikamoinen uskonkoetus osien kestävyydestä. Etuvalot pitää myös irrottaa mutta niihin on olemassa paria erimallista "pika"kiinnitystä joka omasta mielestä toimii aika heikosti koska umpio tuntuu tarraavan aina johonkin kiinni vaikka olisi jo irti. Muita hauskoja yksityiskohtia kyseisen rassin korirakenteessa on esim. että puskurit irtoavat vain lokasuojien kanssa yhtenä isona pakettina. Uudemmista voi takapuskurin jo näppäräsorminen saada ihan kaaria irrottamatta irti. Raikkarin vaihtoa varten pitää kojelaudasta purkaa päältä muutama kerros muovia irti. Siinä on kyllä auto jonka on suunnitellut sadisti.

              Comment


                #8
                TT:ssäkin joutuu takaumpion irroittamaan kokonaan kun polttimoita vaihtelee. Suhteellisen typerästi suunniteltu. Ekalla (ja myös ainoalla) kerralla meni "tovi" kun ihmetteli, että miten se valkoinen klipsi niissä oikeen on jotta saa umpion irti.

                Comment

                Working...
                X