Näköjää menny toinen parkki pimeäksi tuosta avosta. Konepellin avauksella selvis sen verran, että ei oo ihan "vaihdetaan parissa minuutissa" homma. Joten jonkinlainen pikakurssi noiden lamppujen vaihtoon olis jees, umpiot on kait pakko irroittaa? Siihen olisi ohjeet kivat, ettei mene mitään rikki.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
TT:n umpion irroitus
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Tossa ohje lampun vaihtoon.
http://www.waheedkhan.com/tt_bulbs/changingbulbs.htm
Tuolla on yks ohje umpion irroitukseen (ihan viimeisimpiä ohjeita sivun alalaidassa). Samalta sivustolta löytyy myös paljon muuta TT:n DIY ohjetta, kuten myös tuolta Wak-TT:n sivuilta.
http://mk1tt.montebellopark.com/
-
Ei tarvi olla edes fjordi tai rellu että menee vaikeaksi, muistaisin että TT:n sisarmallilla eli New Beetlessäkin pitäis umpio irroittaa lampunvaihtoon. Tämä siis hatara muistikuva vuosien takaa.
Comment
-
Kyllä ihan oikein muistat. Beetlen takavaloihin pääsee vuosimallista riippuen takapyörän kaaren kautta tai irrottamalla umpion, joka on aikamoinen uskonkoetus osien kestävyydestä. Etuvalot pitää myös irrottaa mutta niihin on olemassa paria erimallista "pika"kiinnitystä joka omasta mielestä toimii aika heikosti koska umpio tuntuu tarraavan aina johonkin kiinni vaikka olisi jo irti. Muita hauskoja yksityiskohtia kyseisen rassin korirakenteessa on esim. että puskurit irtoavat vain lokasuojien kanssa yhtenä isona pakettina. Uudemmista voi takapuskurin jo näppäräsorminen saada ihan kaaria irrottamatta irti. Raikkarin vaihtoa varten pitää kojelaudasta purkaa päältä muutama kerros muovia irti. Siinä on kyllä auto jonka on suunnitellut sadisti.
Comment
Comment