Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 -00 jäykkä ohjaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S4 B5 -00 jäykkä ohjaus

    Eli auto kävi emännän näpeissä kunnolla kanttarissa. Pyörän kulmat oli aivan pielessä mutta ne saatiin säädettyä kohdilleen. Jäljelle jäi ohjauksen "semi" jäykkyys.

    Ohjaus ei ole niin jäykkä kuin ilman tehostajaa mutta ei niin liukas kuin normaalisti eli selkeästi jäykkä kuitenkin.

    Minkälainen on ässän ohjausmekanismi ja mikä siellä voisi aiheuttaa tuon ?

    #2
    Hammastanko saanut senverran osumaa että on vääntynyt ?

    Comment


      #3
      Mahdollisesti voisi olla tosiaan vääntynyt.

      Minkälainen osakokonaisuus pitäisi uusia ?
      Mitä osat maksaa ?
      työnä minkälainen homma ?

      Comment


        #4
        Hammastankoa ei taida erikseen saada, eli pitää vaihtaa koko ohjausvaihde? Työnä ei mikään mahdoton, yksi ilta kaverin kanssa oli työaika kun omaan vaihdettiin. Vähän ahdas paikka irrottaa ja kiinnittää banjopultit, muuten aika simppeliä. Foorumilta löytyy kyllä jostain aika hyvä selostus operaatiosta, itsekkin olen jotain johonkin muistaakseni kirjoitellut.

        Comment


          #5
          Vähän tarkennusta vikaa eli pikemminkin ohjaus on tahmea. Ei palauta hyvin ja sen takia saa olla koko ajan hämmentämässä. Varmaan tehostinkin joutuu koville eli jotain tarttis vissiin tehdä.

          Mitäs tuommoinen ohjausvaihde maksaa ?

          Pitää vähän laskeskella, vetääkö kaikki uusiksi vakuutukseen (vanteineen kaikkineen) vai jättää bonukset ja laitella välttämättömät.


          Edit:
          Olisko muuten tämä: 8D1422052G noin 1150 e. Eipä tarvi paljoa laskea => vakuutukseen...
          Viimeksi muokannut vayne; 7.11.2009, 16:00. Perustelu: hintatietoa lisää

          Comment


          • #6
            jokuhan sieltä on antanut periksi jos kulmat on olleet keturallaan.

            mutu: mitähän tekisi jos sitä välyksenpoistoruuvia hiukan löysäisi?
            --siis jos tuosta semmoinen löytyy.........

            Comment


              #7
              mutu: mitähän tekisi jos sitä välyksenpoistoruuvia hiukan löysäisi?
              --siis jos tuosta semmoinen löytyy.........
              Niin onko moista olemassa ? Vähän tuollainen tiukka fiilis tuossa ohjauksessa tosiaan on.

              Comment


                #8
                Omani ostin käytettynä, maksoin siitä 300€. Kyllä noita saa Saksasta varmaan halvemmallakin, itsellä oli vain vähän akuutimpi vika päällä kun nestettä meni enemmän kuin naftaa... :)

                Ei mielestäni huono osa ostaa käytettynäkään, kunhan on järjellisen ikäinen ja todistetusti kohtuullisesti ajetusta autosta. Noissa on kuitenkin käytetty vs. uusi hintaero aika suuri. Oma oli noin 70tkm ajetusta -01 mallin autosta.

                Comment


                  #9
                  mutu: mitähän tekisi jos sitä välyksenpoistoruuvia hiukan löysäisi?
                  --siis jos tuosta semmoinen löytyy.........

                  Niin onko moista olemassa ? Vähän tuollainen tiukka fiilis tuossa ohjauksessa tosiaan on.
                  Alakautta pitäs pystyä säätämään. ELSAsta löytyy ohjeet. ex. A4 -98:n ohjausvaihdettä säätelin joskus.

                  Comment


                    #10
                    Jos säätöohjeet löytyy joltain, niin laittakaapa linkki. Elsaa ei ole mulla.

                    Edit:
                    Tässähän tämä: Klik

                    Ja paljon muita ohjeita A4/S4 B5
                    Viimeksi muokannut vayne; 8.11.2009, 17:44.

                    Comment


                      #11
                      Eipä säätö juuri auttanut, täytyy laittaa uuden ohjausvaihteen asennus vireille.

                      Comment


                        #12
                        No niin, taas toimii ohjaus. Auto oli lopulta Pohjois Helsingin Auto:ssa SVT:n suosittelemana korjattavana ja hyvä että oli (kun Keravan laakkonen odotutti 2 vk ilmoittaakseen, ettei tarkastaja tullutkaan sovittuna aikana ja pyysi ajamaan SVT:n konttorille....),homma hoitui hienosti tiedottamisesta lähtien. Ohjausvaihdehan siellä meni uusiksi.

                        Hienoa homma, kun puhelimella eivät aina saa kiinni, niin jaksavat laittaa tekstiviestillä samat tiedotus asiat tulemaan.

                        Vielä kun uudet vanteet saapuu, niin tämä kolari on käsitelty :)

                        Comment


                        • #13
                          S4 B5 Ohjaus Jäykistyi

                          Ajelin normaalia ajoa, sitten vähän sladia ja ohjaus jäykistyi todella pahasti..

                          Nesteet säiliössä, auto käyntiin niin löysenee ja jäykistyy heti.
                          Suoraan ajettaessa ja kääntelemällä toimii ilmeisesti normaalisti.

                          Jäykistyy kun painaa jarrua ja kun vauhti hiljenee..

                          Onko ehdotuksia missä vika vois olla?

                          Comment


                            #14
                            Kyllähän se normaalistikin on jäykempi, kun paikallaan veivaa ja varsinkin jos jarrua painaa samalla. Vai tuliko selvä muutos?

                            Comment


                            • #15
                              Kaksin käsin, hampaat irvessä joutuu vääntään.. Kyllä siihen siis joku muutos tuli =/

                              Comment


                                #16
                                Nesteet säiliössä,
                                Tarkistithan, että on mittatikun MIN-MAX-välissä?
                                Apulaitehihna tarpeeksi kireällä? (luulis kyllä kuulevan jos luistaa)

                                Comment


                                • #17
                                  Ylärajassa on nesteet.. Hihna sopivan kireällä, todella jäykkä ohjaus..

                                  Löystyy siis ajossa normaaliksi, kun päästää kaasun tai painaa jarrua, on kuin yhtä puuta!

                                  Comment


                                    #18
                                    Aika erikoista, koska jarru ei ole mitenkään liitoksissa ohjaustehostimeen. Moottorin kierrokset on.

                                    Comment


                                    • #19
                                      No perhana. Kierroksia kun nostaa, niin toimii täydellisesti.. Olisko siis hihna löysällä muka?

                                      Comment


                                        #20
                                        Tai pumppu valmis.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jep. Täytyypä tutkiskella

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mikä tuon pumpun varaosakoodi on? Saiskohan ebaystä? Klappia ainakin hihnapyörässä!

                                            Comment


                                              #23
                                              8D0 145 156 N(X). X siis tarkottaa vaihto-osaa.

                                              AGB/AZB sopiva pumppu. Laadusta en osaa sanoa. Kovaa luvataan kahden vuoden takuuta.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Onko kuinka Veemäinen homma vaihtaa?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Tuossa jotain http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...imen+pumppu+s4

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mulla käyny sama homma pari kertaa kun on enemmän innostunu pyörittelemään asfaltilla. Sinne taitaa päästä ilmaa joka sitten aiheuttaa tuon. Pyörittele vaan ahkerasti sitä rattia, mulla hävisi parissa päivässä se jäykkyys.
                                                    Ensimmäisen kerran kun tuo kävi minun kohdalle niin menin ostamaan uuden tehostimen hätäpäissäni, toisella kerralla en ollut kerennyt asialle mitään vielä tehdä ja se korjaantui itsestään

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      En usko että häviää jos akseli klappaa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ei pitäs kiireellä lukea kun jää huomaamatta näköjään kaikki oleellinen... Eikun uutta pumppua paikalleen. Jäiköhän marmorilta n.300e hintaa kun panttina antaa vanhan takasi

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ebaystä saa 75€, jos edes kokeilis sillä. Sitä klappia on ihan milli ehkä, mut huomaa kun nyppii sitä..

                                                          Täytyy nyt ajaa pari päivää ensiksi.. Ratti oli aivan tapissa ja pyöritin rinkiä =)

                                                          Jos se onkin haukannu ilmaa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            http://www.koivunen.fi/alustanosat.htm#ohjausvaihteet kysyppäs tuolta. 100 audiin ostin tuolta, oli muistaakseni jotain 150€ luokkaa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X