Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 Etu sumuvalot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B7 Etu sumuvalot

    Saako A4 B7 (ei s-line) etu sumuvalon poltinta vaihdettua muuten, kun puskurin pois ottamalla? ja onko siellä polttimona H11, kun etkassa näytti semmosta sinne tarjoavan?

    #2
    H1:t passaa, enempää en kommentoi, on se kumma jos pitää puskurikin poistaa polttimon vaihdon takia...
    Viimeksi muokannut TTH-80; 5.11.2009, 21:52.

    Comment


      #3
      Kyllä se sen verran hankalata vaikutti, että ei sinne kätöstä kyllä helpolla saa, ilman että puskimen irroittaa. (olipahan runollista)

      Mut ei se puskimen irroitus kauhean paha ole, jotta siitä viitsisi maksaa marmorille. pari hankalaa kohtaa löytyy toki, mutta oikeilla työkaluilla siitäkin selviää.

      Comment


      • #4
        Tänään soitin paikalliseen varaosa ketjuun, niin sielläkin polttimoiden maahantuojien katalogit tarjosivat kyseistä H11 poltinta sumuvaloon. Hyvä niin, kun ennätin eilen saksasta tilata sinne uudet polttimot. TTH-80 mistä sinä sait tiedon, että sinne kävisi H1??

        Comment


        • #5
          Philipsin sivut ilmoittaa myös H11.

          Comment


            #6
            TTH-80 mistä sinä sait tiedon, että sinne kävisi H1??
            Mun oma moka/typo!! Tosin omaani (B6) olen H1:t laittanu ja hyvin toimii!
            Philipsin sivut tosin tarjoaa mullekkin H11:a

            Comment


              #7
              En kyllä muista miten tuossa vakio puskimessa tuo sumuvalon polttimon vaihto oli, mutta S-Linessä se sumuvalon umpio lähtee puskurista etukautta irti kolmella torxilla. Vakiossa sitten takakautta. Vakiopuskimessakin luulisi pääsevän kiinni polttimon kantaan takakautta ainakin pohjapanssarin ollessa irti...

              Polttimohan lähtee irti sumuvalon umpiosta pyöräyttämällä varttikierroksen.

              Lampuksi ainakin ETKA antaa: H11 varaosanumerolla (b N 105 297 01)

              Mulla ois kyllä tuo vakiopuskin tuolla varastolla hyllyssä joten voin jossain vaiheessa käydä katsomassa... Taidat kyllä ehtiä vaihtaa sen polttimon ennen sitä :D
              Viimeksi muokannut 0; 25.8.2010, 15:59. Perustelu: Forumilta poistuminen

              Comment


              • #8
                Kattila: Jos kehtaat niin käy vilkasemassa! Polttimot lähtivät vasta tänään saksasta suomeen päin. Jos ens viikolla tulis niin sit vaihto olisi vasta ajankohtainen.

                Comment


                • #9
                  Kyllä ne on H11 ainakin SS-line puskurin kera, jossa irrotus todella yksinkertainen. Normipuskurista ei kokemusta, mutta luulisi noiden lamppujen olevan samat molemmissa..

                  Comment


                    #10
                    Kertokaas viisaat miten se poltin itse irroitetaan? Pitäs vaihtaa vasemmanpuoleinen sumuvalo s-liniin, itse avasin sen muoviritilän ja irroitin umpion, mutta itse polttimon kanssa meni sormissuuhun???

                    Comment


                    • #11
                      Nostellanpas vähän ylös. Olikos kukaan keksinyt miten sen sumarin saa kaivettua sieltä puskurin sisältä? Projektina ois kaivaa kummatkin sumarit pois ja kiillottaa niiden linssit kun käy pahasti silmään ruskeat hiekkapeseytyneet sumarin linssit uusien kirkkaiden ajovalojen rinnalla. Vakiomallinen puskuri omassa siis.

                      Comment


                        #12
                        Eipä mittään, olin kertomassa miten onnistuu b8 kanssa

                        Comment


                        • #13
                          nostellaas taas, oliko normipuskurissa niin, ettei saa umpiota irti ulkopuolelta? Tosin tuo 2.0 tdi muutenkin aika avara konehuoneeltaan, että mahtuu käsi ainakin toiselle puolelle helposti.

                          Comment


                            #14
                            Eikös se selviä helpoiten niin, että nykäisee ritilän irti ja katsoo onko siinä ne ruuvit etupuolella. Itsellä on aika vahva muistikuva, että normipuskimelle oli ELSAssa sama sumareiden irroitusohje, kuin S-linelle, mutta en mene vannomaan.

                            Comment


                            • #15
                              Ok. Kattellaas miltä näyttää 80w H11 ledit, voipi olla kirkkaat :)

                              Comment


                                #16
                                Lainataanpas aihetta.

                                Onkos tuossa S-line puskurissa ja normipuskurissa sama tuo sumuvaloumpio?

                                Comment


                                • #17
                                  Joo eli tänään tuli eri kokeilujen jälkeen todettua että kaikista helpoin kun ottaa puskurin pois ja vaihtaa.

                                  Voi onnistua myös sumuvalon vierestä, jos oikein pienet/näppärät kädet sattuu omistamaan.

                                  Kyseessä siis normi B7 ei S-line.

                                  Comment


                                  • #18
                                    2.0 TDissä sumarin saa kuskin puolelle vaihdettua kun raottaa välijäähdyttimen suojamuovia alaspäin ja käsikopelolla sitten vaihtaa. Eli välttämättä ei tarvitse puskuria irrottaa. Ja montulla tein tämän eli helpompaa tietysti silloin. Apukuskinpuoli sisälokasuojaa irrottamalla.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X