Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

FK Königsport....tosi sopiva alusta opelille.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • FK Königsport....tosi sopiva alusta opelille.

    Niin, hieman outo otsikko, tiedän.

    Tarina on sellainen että ostin saksasta noin 10kk vanha alustasarja tolpineen ja B5 s4 4.2 jarruneen. http://www.locomail.com/niko/mycorra...onversion1.jpg
    Hyvä ostos ajattelin, ja kai 1200e ei saa valittaa. Asennus vaiheessa toki totesin asentajan kanssa että etu koni iskari oli ihan veltto. Soitin heti kontaktille saksaan ja hän lupsi ottaa selvää asiasta. Se oli juuri ennen joulua. Lapin reissun aikan uutena vuotena huomasin että yksi takaiskari vuosi öljyä..voi voi. Autosta alkoi kolistaa sekä edestä että takana aika pahasti.

    Viikoista tuli kuukaudet ja ei vieläkään kuulut vastausta FK asiakaspalvelulta. Sitten toinen etu iskari päätti lopettaa toiminta. Etu alkoi aaltoilemaan kun vanha jenkkirauta.

    Alkoi hieman hermustuttaa. Helvetti, mitta tuli täynä. Päätin tehdä asialla jotakin itse ja ostin uudet keltaiset koni iskarit suoraan saksasta ( 35% halvempi kun suomessa) ja oletin että FK oli käyttänyt samat iskarit kun koni suosittelee. Hämmästys oli suuri kun rikkinäinen sarja otettiin pois. Numerot eivät täsmäneet mihinkään audille tarkoitettu sarjaan, numerot ei täsmännyt oikeastaan mihinkään mikä tahansa autoon. Uudet audi konit eivät mahtunut edes lähellekään sekä etu tolpeihin ( liian paksu) että taakse (liian lyhyt). Vaihtoehdot oli siis vähissä, eli oli siis että kunnostetaan vanhat rikkinäiset konit.

    Eli audi laitettiin seisomaan tukijen päälle ja ajoin Motoralliin (koni suomen maahantuojalle). Taka iskarilta puuttui merkinnät kun ne oli lyhennetty muutama sentimettriä mutta iskarin muoto oli tuttu koni asentajalle. Setä käveli hyllylle ja toi vastaava iskari esille. Mihin autoon se kuuluu? Kysyin. Kaveri heilutti päänsä, no sehän on opel corsalta!?

    Ei ole hänen mukaan ensimmäinen kerta että täysin väärät iskari tyyppi on käytetty noin sanottujen "tuning" säädettävien alustasarjojen yhteydessä. KW harrastaa samat temput, ja voin vaan olla sama mieltä kun muistan RS2 KW v2 alusta mistä etu iskari jopa vääntyi ja vaatii paljon jäykemmät etu jouset toimimaan edes kohtalaisesti.

    Eli ei ihme että iskarit ei kestänyt vuotta enempää tässäkin tapauksessa. Asentaja purki yhden iskari ja kertoi ummet ja lammet niiden ominaisuudesta ja miksi nämä iskarit ei voinnutkaan toimia kunolla vaikka oliskin ollut kunossa, huippu kaveri.

    Torstai iltapäivänä ( eli pari päivää myöhemmin) tuli soitto häneltä että nyt iskarit ovat kunnostettu ja muutettu sopivaksi auton ominaisuuteen ( 150kg eteen ja 100kg taakse) . Ripeä toiminta.

    Lasku oli ihan siedettävä 320e käytänössä uusien iskareille. Tänään iltapäivänä iskarit laitettiin taas auton alle. WOW! mikä parannus! Auton ajo ominaisuudet muuttui täysin. Nyt vasta voi sanoa etta "auto ajaa kiskoilla"!

    Eli tiedoksi vaan ettei ainakaan FK tuotteihin ja omasta mielestäni KW tuotteihin paljon kannata uskoa. Kuluttaja kusetaan silmään aina kun vaan on mahdolisuutta.

    #2
    FK:stä olen kuullut huonoa myös toisen C4:n alla.

    Onneksi sait nuo kuitenkin korjautettua.

    Comment

    Working...
    X