Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lisäpitkät A6 4F:n keulaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Siellä Haaparanta-Tornio seudulla elellessä ja ajellessa on sellainen etu olemassa, että teiltä puuttuu tämä eteläsuomen ikuinen luonnonvara; maantiesuola.
    Oliski noin, mutta ei. Vajaa 15km työmatkan joutuu ajamaan suolatulla tiellä joka aamu jos mittari on plus miinus 5 astetta.

    Ei auta enää mainostella, että pohjoisen auto. Ei ajettu suola tiellä. :)

    Ei kai niitä valoja sinne maskin taakse kannata väkertää? Miksi ne ei vois olla siinä kilven päällä? Jotku pienemmät valot varmasti on hyvä lisä auton omiin kaukovaloihin, mutta kerran ku tottuu johonki isoihin ja kirkkaisiin lisäpitkiin ei niitä pois anna. :)

    Comment


    • #32
      Hella FF1000:t kilpitelineellä joutilaana, 100W hehku "riittävän" paksuilla piuhoilla. Umpio sikaflexillä tiivistetty, ei aukea ihan helpolla. tosin, ei mene kosteuskaan sisään.

      tarjouksia saa esittää, 3 vuotta varastossa maanneet. Eivät maksa paljoa.

      EDIT_ olivat siis Vectrassa aikanaan, mutta ei näihin B5:iin tarvi kun saa xenonit näppärästi.

      Comment


        #33
        Toimiskohan tällaiset Hellan DE Xenon Premium Edition -valot jos ne askartelisi sumuvalojen paikalle?

        DE Xenon Premium Edition
        Ylivoimainen teho, ylellinen muotoilu. DE-Xenon -valonheitin nyt myös Premium Edition -versiona. Kooltaan pieni ja valoteholtaan erittäin suuri. Sopii erityisesti asennettavaksi etuspoilereihin tai etuhelmaan. Kopan ja FF-heijastajan magnesium tekee valosta kestävän, kevyen ja pitkäaikaisen. DE Xenon Premium Editionin kopan väri on musta ja se sisältää alumiinisen koristerenkaan. Mukana D2S-ksenonpolttimo ja muunninyksikkö

        Ksenonlamput tuottavat valoa kaasupurkausperiaatteella. Hehkuvan langan sijaan järjestelmässä kahden elektrodin välinen kipinäpurkaus muuttaa ksenonkaasun niin kutsutuksi plasmaksi. Plasmaa, "neljättä olotilaa" kiinteän, nestemäisen ja kaasun ohella, esiintyy luonnossa salamoissa, kipinöissä ja räjähdyksissä. Hellan ksenonvalojärjestelmillä on halogeenipolttimoihin verrattuna huomattavasti voimakkaampi valoteho, parempi valontiheys ja pidempi käyttöikä samalla virrankulutuksella. Hellan ksenonvalojärjestelmät vastaavat täysin kaasupurkausvalojen käytöstä annettuja lakimääräyksiä.

        Linkki mm. mittoihin: http://www.orum.fi/index.php/DE-Xeno...kaukovalo.html
        Viimeksi muokannut TeroPee; 8.11.2009, 17:23. Perustelu: Linkki

        Comment


          #34
          Tuollaisia itekin joskus haaveilin. Kustannussyistä ja laiskuudesta johtue laitoin kuitenkin FF200:t. Kannattaa tsekata valokuvio Hellan sivuilta.
          Alas asennetut lisäpitkät on aika tarkat suunnattavat, niissähän ei ole automaattisuuntausta (niin kuin ei muissakaan), mutta alhaalla olevat valot joutuu suuntaamaan hyvin tarkasti vaakasuoraan. Jos on kuormaa niin ne näyttää sitten taivaalle jos perä yhtään laskee. Niinhän ne tekee tavallisetkin, mutta niihin voi kuitenkin laittaa aavistuksen laskua.
          Tai no, ei se ero nyt ehkä käytännössä kovin suuri ole.

          Comment


            #35
            Kannattaa kuitenkin kaivaa ne valokuviot jostain näkyviin.
            Pienien valojen kuviot voi olla kuitenkin xenonistakin huolimatta vain samaa luokkaa kuin isommat halogeenit.

            Comment


            • #36
              En laittaisi Hellan DE Xenon Premium Edition umpioita. Isommat ovat tehokkaammat, Comet 200 xenon tai vielä parempi Hellan FF1000 xenon (mutta myös paljon isompi kooltaan).

              Täällä on käytetty lisävaloina Hellan Comet 200 xenon kaukovaloja A6 4F autossa. Ovat kooltaan halogeeni veljensä kokoiset ja kiinni itse modatulla rekisterikilven telineellä, valot sijoitettu lähelle auton keskilinjaa vierekkäin. Ulkoiset valot ovat aina rumat, mutta käytän niitä vain pidemmillä reissuilla. Kiinnitys/irroitus on tehty vähän aikaa vieväksi. Suunnitemissa olisi värkkäillä umpiot maskin taakse, voisi sinne ehkä mahtua. Tehoa xenon lisävaloilla on tietenkin reilusti, pimeällä mukava ajella. Herätevirran lisäpitkille saa esim. xenonin korkeudensäätö solenoidin pistokkeelta.

              Comment


                #37
                Yritin sinne maskin taakse valoja laittaa mutta palkki vie kaiken tilan.
                Eli jotkun pienet räpsyt sinne olis menny mutta eihän niillä lisävalon tarve paljoa pakene ja miten niitä sitten pesee reissussa.

                Sama laittaa kunnon valot ulkopuolelle ja helposti poistettavat.
                Sitäpaitsi rumat ne pienetkin on a6 isossa keulassa kokeilin monia erinlaisia valoja ja päädyin isoihin.

                Comment


                  #38
                  Sinne maskin taakse ei tosiaankaan yli 140mm halkaisijaltaan olevat mene. Siinä vaiheessa valikoima supistuu aikatavalla. Harmillista sinänsä.

                  Comment


                    #39
                    Eikös kukaan vieläkään myy noita meillä?
                    http://www.olconstruction.se/lighton.htm
                    Kysyntää voisi olla...
                    Eli lisäpitkät voi irroittaa erittäin nopeasti pois ja pitää takaloosterissa. Laittaa paikalleen vain, kun tarvitsee. Kuutoseen tosin löytyy mallikohtaiset lisävaloraudat, joihin voisi hyvin tehdä kanssa pikakiinnityksen. Itselläni on nuo hellan 1000FF Xenonit ja niillä näkee varsin kivasti, suosittelen lämmöllä, vaikka rumat ovatkin.

                    Comment


                      #40
                      Tuopa vaikuttaa mielenkiintoiselta. Pitääpä ettiä jos suomesta löytys tommosta telinettä.

                      Comment


                        #41
                        No minäpä kysäisen noita :)

                        Comment


                          #42
                          Volvon keulassa on sama juttu, kuin Gösta Sundqvistin biisin kaverilla: "tässä naamassa arpikin kaunistus olisi..."

                          Se on ihan sama mitä siihen traktorin keulan eteen laittaa, niin lopputulos on paremman näköinen, kuin alkuperäinen, mutta että Audin keulalle...! Täytyy vielä pari viikkoa sulatella ja totutella ajatukseen... ;-P

                          Sitten olis tällainenkin vaihtoehto:
                          http://www.lightforcefinland.fi/cat/...tails.php?p=25

                          Vähän siistimpi, kuin huonekaluputkesta tehty, mutta kilohintaa on sillekin kertynyt kuivatun poronlihan verran.

                          Comment


                            #43
                            Lisävalot A6 C6

                            Hommasin audiin mallikohtaiset hellan lisavaloraudat.
                            Ne pitaisi saada kiinni maskin takana olevaan palkkiin.
                            Tietaako kukaan oisko oikotieta onneen ja valttyisin koko puskurin irroitukseelta?

                            Toinen juttu. Mista sais heratevirran helpoiten, kun kyseisessa kulkineessa on bi-xenon valot?

                            Comment


                            • #44
                              Päivitin autoa ja ensimmäinen reissu pimeällä takana. Eihän noilla bi-xenoneiden "pitkillä" valoilla tosiaan tee mitään. :(

                              Kuinka nopeasti xenonit vanhenevat/himmenevät? 115tkm on omassani nyt mittarissa. Joko tuossa on valoteho kerennyt karata vai onko ainoa keino saada lisää näkyvyyttä laittaa lisäpitkät?

                              Onko joku keksinyt jotkut valot, jotka oikeasti (esteettisesti) sopisivat tuohon keulaan? Tällaiset taitaa olla ainoa vaihtoehto - ja ovatko nuokaan nyt niin nätit... Saati että saako niillä valotehoa?

                              Comment


                                #45
                                Omassani on 260 tkm ja xenon-polttimot taitaa edelleen olla ne originaalit....
                                Lähivaloina toimii ihan hyvin, pitkät on mitä sattuu eli käytännössä lisäpitkät tarvii joka tapauksessa.
                                Tavoitteena on kyllä ottaa koko keula auki ja vaihtaa kaikki polttimot mitä löytyy sitten kerralla, tosin tämä on vain puoleksi tehty, eli hyvin suunniteltu.

                                Äkkiä niihin lisäpitkiin tottuu....vaikkei niin kauniit olekaan, mutta sehän on katsojan silmässä ja muutenkin makuasia.

                                Ulkonäöstä vielä. Huonoilla valoilla koko keulan ulkonäkö saattaa muuttua radikaalistikin, jos ei sen yhden kerran näekään ajoissa. Hyvää saa joskus myös halvalla ja helpolla, kts yllä.

                                Comment


                                  #46
                                  Vilkaisin omia umpioita tuossa reipas viikko sitten kun kerran toinen umpio kolarin takia vaihtoon meni. Aika kiitettävästi olivat linssit tummuneet/keränneet tavaraa pintaansa.

                                  Pitää vissiin polttimoita vaihtaessa aavistuksen purkailla valoja ja puhdistella myös linssit. Lisävalot keulalla ovat tuomassa pitkälle vähän enemmän valotehoa.

                                  Mietteissä on ollut vaihtaa tuohon DRL valon tilalle lisäpitkä. onhan siinä H7 merkki umpiossa jo valmiina. DRL on jo vaihdettu LEDiksi aikaa sitten joten ko. kohdilla ei muutenkaan ole merkitystä.

                                  Kyseessä siis B7 bi-xenon adaptiiviset.

                                  Comment


                                    #47
                                    Enpä ole itse juuri mihinkään 4F:sssä toistaiseksi pettynyt. Mitä nyt vähän rengasmeluun ja siis noihin pitkiin. Ihan kelvottomat.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Onko joku edes harkinnut 4f hehkulanka-DRL polttimon korvaamista jollain kiinaxenon ratkaisulla, miten paljon dremeliä vaatisi, kävisiköhän umpion kuvio sinnepäinkään? Siinä olisi vaan niin hyvä paikka lisäpitkälle.

                                      Comment


                                      • #49
                                        FF200:set on Jukurin suosituksesta (ja testimenestysten johdosta) tulossa keulaan.

                                        Yksi kysymys: Oletteko laittaneet käämin rinnalle diodin suojaamaan virtapiikeiltä vai antaneet ihan mennä ilman ko. diodia?

                                        Comment


                                          #50
                                          Onko joku edes harkinnut 4f hehkulanka-DRL polttimon korvaamista jollain kiinaxenon ratkaisulla, miten paljon dremeliä vaatisi, kävisiköhän umpion kuvio sinnepäinkään? Siinä olisi vaan niin hyvä paikka lisäpitkälle.
                                          Umpio ei sovellu muuhun kuin huomiovalokäyttöön. Lyhdyn pois dremelöinti johtaa vikatietoon polttimodiagnostiikkaan ja varoituspiippaukseen. Paikka olisi kyllä hyvä.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Lähivalot ovat kelvolliset mutta pitkät kun on samassa linssivalossa niin eihän sellaisella valokuviolla voi kauas näkyä. Kyllä tuohonkin parempia valoja saa, vaatii joko hieman rahaa rs6 umpioiden kohdalla tai sitten hieman kikkailua -08/-10 mallisten umpioiden kanssa..

                                            Comment


                                              #52
                                              Ainakin pre-faceliftin kaukovalot ovat kyllä luokattomat bixenoneissa. Ei oikein luonto antaisi periksi mitään lisävalojakaan ruuvata keulalle. Sen verran kauhean näköisiä ovat poikkeuksetta. Onko esim Sakarilla hallussa hyvin eri variaatiot mitä on olemassa? Kehtaisitko listata?

                                              Comment


                                                #53
                                                Joo, minuakin kiinnostaa kuulla mitä valoille on tehtävissä. Faceliftatun valot ovat ihan yhtä huonot kuin vanhemmankin. Miten RS:n valaisin on erilainen?

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Plaa plaa otettu tästä pois, joka liittyi vanhassa paikassa olevaan keskusteluun.

                                                  Tuohon valojuttuun varmaan kelpaa ratkaisuksi myös se, jos joku 4F:n kuljettaja täällä ilmoittautuu olevansa tyytyväinen autonsa kaukovaloihin niin selvitetään millaiset siinä autossa sitten on.
                                                  Viimeksi muokannut porkkis; 15.1.2011, 14:43.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Tuohon valojuttuun varmaan kelpaa ratkaisuksi myös se, jos joku 4F:n kuljettaja täällä ilmoittautuu olevansa tyytyväinen autonsa kaukovaloihin niin selvitetään millaiset siinä autossa sitten on
                                                    Minä olin ihan tyytyväinen omiini. Tosin en paremmasta tiedä, mutta sitähän ei kysyttykään :)

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Hep..minä olen tyytyväinen kaukovaloihin, autossani on Adaptiiviset Ksenonit varustekoodilla PXA.
                                                      siis onkin tällaiset: PXA + 8K9 Adaptive light, Kurvenlicht, inklusive Xenon plus
                                                      Viimeksi muokannut wolf74; 14.1.2011, 15:03. Perustelu: Lisätiedot

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        TM:n testin mukaan muistaakseni nuo adaptiiviset eivät olleet sen paremmat kuin normaalitkaan. Muistaakseni he nimenomaan katsoivat vielä nuo adaptiiviset, jos vaikka Audi olisi oveluuksissaan tehnyt kalliimmista paremmat. Korjatkaa toki, jos olen väärässä.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Matti, Teknarin testi koski faceliftiä, ei tuota Mikon originaalia. Tilanne toki voi olla sama.

                                                          Ja tuolla yllä mainittu RS:n umpiohan on sama kuin faceliftissä, se vaan tuli RS:ään vuotta aiemmin kuin muihin.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Ja adaptiivinen eroaa vakiosta vain kääntymällä

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Ja tuolla yllä mainittu RS:n umpiohan on sama kuin faceliftissä, se vaan tuli RS:ään vuotta aiemmin kuin muihin.
                                                              RS6:n umpio ei ole ainakaan valokuvista arvioituna 100% sama kuin perusmallissa . Muodon yhteneväisyydestä on vaikea sanoa mitään, mutta vähintään tuo epäekologisempaa luonnetta korostava luomi erottaa ne toisistaan...sitäkään en tiedä, löytyykö luomelle varaosanumero vai onko se kiinteä osa umpiota. Jälkimmäistä vaihtoehtoa kuitenkin epäilisin.

                                                              Eräs foorumilainen rakensi projektissaan facelift-A6:sta RS6-lookerin ja taisipa tilata siihen uudet umpiot.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X