Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lisäpitkät A6 4F:n keulaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tsiisus mikä hinta tuolla Q-Lightilla!! Onhan se aivan ok näköinen Allroadin nokalle, mutta...

    http://www.oljebaren.se/en/bull-bar/...for-2pc-lights

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja janne Näytä viesti
      Tsiisus mikä hinta tuolla Q-Lightilla!! Onhan se aivan ok näköinen Allroadin nokalle, mutta...

      http://www.oljebaren.se/en/bull-bar/...for-2pc-lights
      Qpackin edustus suomessa http://www.vmikkola.fi/
      en ole kysynyt hintoja mutta tekisi mieli hankkia tuo valorauta nähtyäni NikkeH:n auto.

      Comment


      • Lisävalojen kytkentävinkkejä -2005 Audiin

        Voiko kyseiseen Audiin asentaa releellä normaliohjeen mukaisesti lisäpitkät ilman että Can väylä vioittuu? Ja onko autossani valot väyläohjattuja ylipäänsäkkään? Mitä tulee huomioida kytkettäessä lisäpitkät mistä herätevirta jne... Olen aikaisempiin omistamiini autoihin asentanut lisäpitkät ilman mitään ongelmaa ja nyt arvelluttaa vähäsen. Jos saisin vain varmoja vastauksia niin ei tarvitse arvailla. Kiitos!

        Comment


          Mistäpäs se CAN tietäisi mitä siellä tapahtuu, kun virrat menee omia kaapeleita ja vain ohjausvirta releelle otetaan tavallisen pitkän piuhasta.

          Comment


            Entäpä ottaako lisäpitkiin halvoista ballasteista mahdollisesti nokkiisa?

            Comment


            • Sattuisko kenelläkään olemaan kuvaa 4f:stä jossa ~190mm valot nokalla? Katselin tuossa jotakin tyyliin Bosch touring 190 tms, mutta meneeköhän liian isoksi ja pitää päätyä esim Hella FF200 -lamppuihin. Rekisterikilpitelineellä ajattelin mennä ainakin alkuun, tuo Q-lightin rauta on niin suolainen hinnaltaan (vaikka hyvännäköinen onkin) että saavat toistaiseksi pitää tunkkinsa.

              Liikkeestähän varmaan saisi käydä pihalla mallailemassa valoja keulalle, mutta jos nyt enshätään jollain sattuisi kuva löytymään...

              Comment


              • Kuva lisävaloista. Siinä kuvaa miten kolme x-vision dominator istuu A6 keulaan.

                Comment


                • Juuri laitoin NBBn 225:set. Yritänpä tunkea kuvaa huomenna. Toisessa kulkineessa dominaattorit ja on todella hyvät, mutta nyt koin valaistuksen!

                  Comment


                  • Joo, sain raudat paikoilleen, lyhdyt paikoilleen jne, mutta mistä helkutista heräte?? Monessa viestissä sanotaan että "otin se oikealta/vasemmalta lampulta" jne. Jaa, mistä sieltä? Tuntuu että pitäisi suunnilleen ottaa moottori pois, jotta näkisi jotakin umpioiden taakse saatika saisi sieltä johtonipusta kaivettua oikean johdon ja siitä pitäisi vielä pölliä sähköä..? Juu ei onnistu. Meneekö valojen kaapelit jossakin näkyvillä konehuoneessa, mistä saisi varastettua herätteen? Vai pitääkö tässä alkaa purkamaan kojetaulua että pääsisi hakemaan herätteen kuskin jalkatilasta. Auto on 3.0tdi allroad xenoneilla. Huvita enää mikää.

                    Comment


                      Alkuperäinen kirjoittaja janne Näytä viesti
                      Joo, sain raudat paikoilleen, lyhdyt paikoilleen jne, mutta mistä helkutista heräte?? Monessa viestissä sanotaan että "otin se oikealta/vasemmalta lampulta" jne. Jaa, mistä sieltä? Tuntuu että pitäisi suunnilleen ottaa moottori pois, jotta näkisi jotakin umpioiden taakse saatika saisi sieltä johtonipusta kaivettua oikean johdon ja siitä pitäisi vielä pölliä sähköä..? Juu ei onnistu. Meneekö valojen kaapelit jossakin näkyvillä konehuoneessa, mistä saisi varastettua herätteen? Vai pitääkö tässä alkaa purkamaan kojetaulua että pääsisi hakemaan herätteen kuskin jalkatilasta. Auto on 3.0tdi allroad xenoneilla. Huvita enää mikää.
                      Heräte vänkärin puolen umpion sisältä, siltä johdolta joka kääntää ksenonin kauhaa. Väriksi muistelisin että on harmaa. Sit pikkanen reikä umpion pohjan suojaan ja sikaa läpivientiin. Ainoa mitä pitää purkaa, on imuboksi. Helpottuu homma kummasti.

                      Jos joku muistaa paremmin ton johdon värin niin huutakoon.

                      Comment


                      • Itseasiassa tuossa Jukurin #83 viestissä on kuva, joka näyttää vähän järkevämmältä nyt kuin kännykän näytöltä tallissa yöllä :) Mutta väittäisin silti ettei minulla näy kovinkaan heittämällä valojen takana tuollaista johtonippua. Lienee vedetty nippareilla jonnekin...

                        Entäs plan b, eli tuolta kuskin jalkatilasta. Viestissä #4 sanotaan "Central Electronics J519:ltä otetaan harmaan liittimen 6 tai 16 pinneistä (sini/lila) haaroitus herätteelle". Tuokin palikka lienee suunnilleen betonoitu liittimineen?
                        Viimeksi muokannut Killeri; 22.11.2018, 22:54.

                        Comment


                          Väristä päätellen herätepiuha olisi (minulla) tuommoinen sinisen lila. Varmaan kaikissa malleissa valaisimelle kuitenkin menee aika monta piuhaa.

                          Kovasti hyväksi olen havainnut sen ratin alle vasemman polven kohtaan tuodun katkaisijan. Ainakin kovassa lumisateessa/sumussa tuppaa käymää niin, että liika valo häikäisee tai sitten pitää vaan ajaa lyhyillä.

                          Comment


                          • Onko kukaan kokeillut perus halogeeneillä toimiviin lisävaloihin tehokkaita LED polttimoita tilalle? Itsellä nämä keulilla 100W H1 polttimolla ja pohtisin vain, että mahtaiskohan saada lisää valotehoa, jos löytyisi jostain H1 kantaiset oikeasti tehokkaat LED-polttimot.

                            Comment


                            • ledeissä on vaan se huono että ne tarvii jäähdytystä. käytännössä lisävalossa se olis helppo jos valon takaosa olis jäähysiili, ilma ainakin kiertää... mutta ebaysta löytynee kyllä kaikenlaista.

                              Comment


                              • Oikeasti tehokkaissa ledivaloissa ei hyötysuhde ole enää mikään hirveän hyvä. Ja sama asia sanottuna toisin: 100W ledi tuottaa lämpöä todela paljon.

                                Lisäksi ledin ongelma on se, että korkea lämpö tappaa ytimen. Näin ollen lämpö pitää saada johdettua ytimestä pois. Tästä syystä tehokkaa ledilamput rakennetaan lähes poikkeuksetta alumiinirunkoihin. Runko toimii pakollisena jäähdytyssiilenä, jotta ydin ei hajoa. Pelkkä ledipolttimo ei pysty johtamaan lämpöä pois umpion sisältä, joten tehokas led polttimo ei ole pitkäikäinen.

                                Käytännössä tänäpäivänä LED tekniikalla voidaan toteuttaa todella tehokas ja tarkasti kodistettu valokeila. Valo tulee kuitenkin kokonaisuudessa suunnitella ledikäyttöön. Tavallisille polttimoille tarkoitettu umpio ei oikeastaan millään tavalla ole järkevä ympäristö LEDeille.

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja NikkeH Näytä viesti
                                  Rauta on ruotsalaisen Qpax:in Qlight rauta, netistä etsiessä tuli vastaan ja asennus pdf:ää tutkittuani laitoin tilaukseen. Yritän illalla ottaa yleiskuvan jos valo jossakin riittää.
                                  Tuliko tämä läpipultattuna puskuripalkkiin, vaiko ruuvilla kierteisiin?

                                  Yritin kaivella as.ohjetta 4F-malliin, mutta melko yleisluonteiset on nuo ohjeet.
                                  http://www.qpax.se/FTP/pdf/91152.pdf

                                  Comment


                                  • Itsellä A4 mutta samalta näyttää. Läpipultattu palkkiin. Rekkari peittää kesäisin reiät.

                                    Comment


                                    • Ohjauksen johto oli siniharmaa (oikealla puolella). Liittimessä se on ulkoreunan puoleinen, alimmainen. Liitin irti umpiosta ja vähän kikkailemalla se mahtuu tulemaan avarammalle paikalle. Siitä rosvolla sitten piuha releelle.

                                      Itsellä tuli nyt Hellan 3003 pari keulalle. Kilvenalustelineellä kiinni, neljällä itseporautuvalla vetäsin puskuriin kiinni sen ja tuntuu aika jämäkälle. Itseltä löytyi paksu kaapeli virtaa tuomaan apumiehen puolelta sen päällysmuovin alta, jokui oli semmoisen jo vetänyt siihen oikein 30A sulakkeella. Siitä uskalsin ottaa syötön. Siihen asti tulee 4mm2 piuhalla ja siitä eteenpäin kaikki 2,5mm2 piuhaa. Luulisi riittävän.

                                      Comment


                                      • Onko kelläkkään kokemuksia tämmöisestä lisävalosta https://www.facebook.com/fixuscenter...492461/?type=3 ?

                                        löysin kyseisen valon netistä ja kiinnostaisi tietää onko kyseistä valosta yhtään minkäänlaista apua?

                                        Comment


                                        • Ei minusta kelpaa kuin työvaloksi. Traktorissa mulla on tuollainen. Jos oikeasti hyvää valoa kaipaa niin katselee xenoneita. Ostaa vaikka halogen umpiot ja laittaa xenon sarjan niihin. Hinta on huokeampi ja valokuvio sellainen kun lisäpitkissä pitää olla.

                                          Comment


                                          • Uusimmassa tekniikan maailmassa on lisävalovertailu. Siitä katsomaan itselle sopivimmat.

                                            Comment


                                            • Osaisiko joku neuvoa mikä mennyt lisävalojen johdotuksessa vituiksi? Kabiinissa katkaisin lisäpitkille, ja jos katkaisin on pois päältä ja pelkät auton omat pitkät pitäisi syttyä, niin sen puolen pitkä ei syty mistä otettu herätevirta lisäpitkille. Sitten taas jos lisäpitkätkin palaa niin tuo oma pitkä valo toimii myös. Katkaisin offilla kun laittaa auton omat pitkät päälle niin kuulee kuinka kuormittaa konetta selvästi. Johdotus releen kautta ja kabiinissa siis katkaisin. Olisiko vinkkiä heittää mikä mättää?

                                              Comment


                                              • Nappasin katkaisimelta menevän johdon akun miinusnapaan irti ja alkoi pelittää niin kuin pitääkin. Muistaakseni asennusohjeessa kerrottiin että ko.johto pitää olla maissa.

                                                Comment


                                                • Itse tein asennuksen yllä kerrotusti kabiiniin. Helppo homma + nopea vm 2007 4F Allroadiin, jossa bi-xenonit.

                                                  1. Kuskin jalakatilan suojus irti
                                                  2. J519 paikallistaminen, iso laatikko poikittain
                                                  3. Liitin mulla harmaa ja lähimpänä kuskia. Liitin irti.
                                                  4. Purkaa teippausta, sitten 0.7-1mm2 johdoille tehdyllä ryöstäjälllä herätevirta 6 tai 16 eli sini/lila johdosta. käyttävät pitkien kauhan solenoidia.
                                                  5. Releelle löytyy hyvin tilaa J519 boksin päältä ja valmiita kierteitä runkopalkeissa johon sen saa hyvin kiinni.
                                                  6. Releen syöttovirralle löytyi jatkuva virtapultti syvemmältä jalkatilasta. Mutterin alle lenkkiabiko ja sulakkeen kautta releelle.
                                                  7. Maadoitukselle löytyi valmis piste jalkatilan vasemmasta seinästä.
                                                  8. Ajovalojen suuntaan vedin piuhan sellaisesta muumin näköisestä läpivienniestä rintapellin toisella puolelle jarrutehostimen viereen. Ja siitä maun mukaan surffaten kohti keulaa. Itse olin jo vetänyt valojen johdotukset oikealta puolen apuvirtan kohdalta ilmanputsarin ali. Apuvirran vieressä myös valmis maadoituspiste johon valot maadoitettiin.
                                                  9. Kabiinissa vielä Motonet 20mm vaihtokytkin jalkatilan suojukseen ja heräte sen kautta releelle.

                                                  Rumahan tosta tuli, mutta kyllä nyt näkee!

                                                  Comment


                                                  • Merkitse vaikka huoltokirjan väliin ylös mihin johtoihin nuo ryöstäjät on lisätty ja vielä niiden fyysinen sijainti. Voi nimittäin olla vuosien jälkeen sitten mielenkiintoisia oireita.

                                                    Nimim. oma isäni noita tykkäsi käyttää paljonkin autoissa. Vastaavaasti itse en pidä niiden aiheuttamien johtokatkosten etsimisestä. Nuo rosvot nimittäin leikaavat se eristävän kuoren ja usein myös osan säikeistä poikki. Siihen kun lisätään Suomen leveyspiireillä hieman kostetutta, niin virran kulkeminen voi vähentyä ajan saatossa merkittävästi.

                                                    Comment


                                                    • Kytkin kannattaisi laittaa releen maadoitukseen, kun maapiuhaa on turvallisempi vedellä pitkin ohjaamoa. Vikatilanteessa ei pimene auton omia valoja.

                                                      Comment


                                                      • Audi A6 3.0TDI 2005 akun liitännät

                                                        Moro,

                                                        väsäsin hetki sit lisävalot audiin, mietin vain että saiskohan tota +12Vdc mistään muualta kuin takaluukusta asti kikkailemalla? Konepellin alta en löydä mistään +12V napaa/liitäntää.

                                                        Comment


                                                        • Laturin navasta sitten viimeistään jos ei muualla ole pisteitä, mutta onhan niitä pakosti. Onko ECU jossain muoviboksissa niinkuin edellisessä C5 korimallissa? Siellä sisällä voisi olla kivasti vapaita sulakepesiä ja johtoja ja läpiviennit matkustamoon jossa ainakin on virtaterminaalit.

                                                          Comment


                                                          • Juu ecu on muoviboksissa ja melko vaikea se boksi on avata. Ihmettelen kyllä jos autossa ei ole apuvirrallekaan paikkaa muualla kuin takaluukussa vararenkaan vierellä.

                                                            Comment


                                                              Opastusta on Otsikolla "Lisävalot A6 C6" tuolla toisella osastolla. Sähköt löytyy helpommin konehuoneen puolelta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X