Noihin alas sijoitettuihin kannattanee laittaa kivisuojat- itsellä yhden talven jälkeen kahdesta lasit halki niin että imaisevat vedet/paskat sisäänsä. Saa uusia umpioita varaosana- mutta hinta aika suolainen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Lisäpitkät A6 4F:n keulaan
Collapse
X
-
Mulla on kolme "ämpäriä" kiinni ihan normi kulmaraudoilla. Semmoset peltiset missä ruuvin reikiä. Otin kilven pois ja sen muovi suojan. Kilvessä rautojen kohdalla pienet urat \ reijät. Kilpi peittää ruuvin kannat kokonaan. Kesäksi ku valot ja raudat ottaa pois jää vain pienet urat kilven yläreunaan.
Comment
-
Lisävalojen asennusta suunnitteilla ja valot ja tarvikkeet jo onkin. Vielä pitäisi löytää johdoille ja liittimille paikat. Yritin googlailla kuvallisia asennusohjeita mutta ei oikein löytynyt. Muutama kysymys olisi joihin en vielä ole löytännyt vastausta.
Miten ton suojamuovin konehuoneen ja maskin välistä saa pois? Yritin tänään sitä hiukan irrotella mutta aika tiukassa tuntuu olevan enkä viitsinyt sit pimeällä enempiä ruveta repimään ettei hajoa.
Mistä on helpoin ottaa tuo jatkuva virta. yritin kasella mutta nopeasti en löytänyt paikkaa mistä sen olisi helposti ssanut otettua. Kuva olisi hyvä jos jollain olisi laittaa.
Comment
-
Lisävalot A6 C6
Joskus täällä on puhetta ollut mistä virta on paras ottaa. Muistaakseni joissaki malleissa pystyi laittamaan siihen nastan mistä annetaan autolle virtaa. Konetilassa vasemmalla. Itse olen ottanut pelkurin puolelta tuulilasin etureunassa olevasta rele / sulake laatikosta. Herätteen nappasin pelkurin puolen lampulle menevästä kaapeli nipusta. Siitä oli kätevä ottaa kun otti ilmansuodattimen pois niin on tilaa touhuta.
edit. Tuolla ylempänä vastaukset on. :)
Comment
-
Tuota nastaa mistä autolle annetaan virtaa meinasin mutta siinä ei ole paikkaa mistä ottaa. Kai se tarvii tuo rele / sulake laatikko ottaa auki ja sieltä joku kisko haeskella. Harmillisen ahtaassa paikassa tuo laatikko kun tulee pyyhkijöiden ympärillä olevat muovit eteen eikä niitä saa pois ilman pyyhkijöiden irrotusta. Tuli jo kokeiltua mutta kovassa tuntuu pyyhkijät olevan.. :)
Tuo heräte olikin aika selkeähomma. Täytyy vaan valokynällä varmistaa johto kun niistä väreistäkin tuntuu olevan paria eri näkemystä.
Vielä tuo maskin ja konehuoneen väliseen muovin irrotukseen tarvisin vinkkejä. Onko raaka voima ainoa oikea keino. Ei taida ilman tuon pois ottamista valoille johtoja oikein muualta saada.
Comment
-
Pyyhkijöiden irrotukseen vinkkiä. Aja pyyhkiät huolto asentoon. Teipit tuulilasiin merkiksi pyyhkijöiden paikasta. Sen jälkeen pienen ulosvetäjän avulla pyyhkiät pois. Nimimerkillä, vittumainen homma jos oikea kohta katoaa. :)
Muovi kyllä lähtee ku käyttää vähän voimaa. En nyt ollenkaan muista mistä reunasta sitä on hyvä herkutella irti. Takareuna on kuitenki semmosessa urassa ja maskin puolella etureunassa on klipsit.
Comment
-
Niin kuin tuossa ~vuosi sitten laittamassani viestissä sanotaan, otin releen jatkuvan virran ja maadoituksen kuskin jalkotilan puolelta. Muistaakseni a-pilarin kyljessä on maadoituspiste, ja + löytyi sulake-/relerasian alapuolelta olevasta 6mm ´pultista´, siinä on muitakin johtoja mutterin alla. Mittarilla löytyy.
Sieltä on helppo viedä johdot konehuoneen puolelle sulakerasian kannen alle ja piilottaa rele sinne säältä suojaan. Johdot valoille ja herätejohto valoilta releelle saa vedettyä valmiiden läpivientikumien kautta sulakerasialle, pitää vain puhkoa tarvittavat läpiviennit kumista.
Sulakerasian kannen saa pois ilman pyyhkimien irroitusta, kannen ruuvit pois ja kansi tulee pujottamalla pois paikoiltaan, siitä onkin sitten ihan näköyhteys jalkotilan puolelle. Osa ruuveista kyllä ahtaassa paikassa, mutta ihan perus-torx-ruuvareilla onnistui kuitenkin.
Herätteen johto kuskin puolen valolta, johdon väri valko-musta on halogeenivaloille, xenoneissa oli eri värit.
Maskin ja konehuoneen välisen suojamuovin saa pois ihan käsivoimin, ensin vetää konehuoneen puoleisen sivun muovista pois ´helman´ alta eteenpäin, sitten etureunan kiinnikkeet nostamalla pois paikoiltaan, muistaakseni näin päin. Suojamuovin alta paljastuu puskurin kiinnitysruuveja, ne avaamalla sain sen verran puskurin yläreunaan lisätilaa, että sain tehtyä kaikki asennukset keulalle sitä kautta, lisävaloraudat + johdotukset.
Comment
-
Tänään tuli räpelleltyä lisävaloja paikoilleen. Nopean testin jälkeen jotain häikkää kuitenkin kun valot ei toimi. Mulla on käytössä ihan normaali valorele. Toimiiko se tuolla releellä vai pitäisikö releen olla joku special rele? Releessä nastat 30,85,86 ja 2x87. Kytkennät tehty seuraavasti.
30 Heräte pitkienvalojen kauhan sinivioletilta johdolta.
85 Jatkuva virta sulake/relerasian kiskolta.
86 Maadoitus runkoon.
2x87 virrat lisävaloille.
Comment
-
Hiukan on kytkentä pielessä. Toivottavasti ei ole mitään mennyt rikki, kun tuolla vanhalla kytkennällä sulakkeen paikalla ollessa, rele vetää heti ja pitkien kauhan ohjaus syöttää silloin lisävaloja suoraan!
30 Jatkuva virta sulake/relerasian kiskolta.
85 Maadoitus runkoon. (jos käytössä estodiodilla varustettu rele, väärinpäinkytkentä aiheuttaa oikosulun)
86 Heräte pitkienvalojen kauhan sinivioletilta johdolta.
2x87 virrat lisävaloille.
Comment
-
Joo varmaan tuli kytkennöissä vähän vääriä "johtopäätöksiä" vaikka asennusolutta tulikin nautittua.. Saatto toi rele kärähdellä siinä rytäkässä. Täytyy hommata uusirele ja kokeilla noilla oikeilla kytkennöillä paremmalla onnella. Tänään jouduin aamusta kasaamaan auton kun piti lähtee porukoille isänpäivä kahveelle.
Jotain plussaa jos hakee niin tulipahan kaikki johdotukset tehtyä jo valmiiks, Auto ei palanut ja kaikki toimii nyt kuitenkin normaalisti niin autolla voi ajella.. :)
Comment
-
Tuli vielä koitettua uudestaan Kimmon antamien ohjeiden mukaan mutta ei edelleenkään eloa lisävaloissa.. Mistähän sitä seuraavaksi pitäisi vikaa etsiä. Mulla on käytössa 25A sulake ja suosituksenhan pitäisi olla 20A. Lisävaloihin vaihdettu 100w polttimot mutta noilla asioilla ei pitäisi käsittääkseni olla mitään vaikutusta..
Comment
-
No mittaria käteen ja katsomaan tuleeko joka paikkaan virtaa oikeaan aikaan?
Jos ei ole mittaria, niin kokeile suoraan niille valoille lähtevään sitä 12v piuhaa, niin näkee toimiiko valot edes? Jos noin toimii, niin testaa vaikka parkkipolttimolla tms. tuleeko siihen herätteeseen virta. Jos siihenkin tulee, niin sitten tutkimaan sitä relettä.
Comment
-
Onko nuo extraljusin lisävalorampit sallittuja suomessa? Joskus muistan lukeneeni että 4kpl saa maksimissaan olla lakien mukaan pitkiä päällä, mutta lasketaanko auton omat pitkät tähän lukuun? Olen vähän kahden vaiheilla, extraljustin 4kpl 55W halogeeneja rampissa rekisterikilven alle tai sitten 2kpl hellan FF200 rekisterikilven päälle. Nuo extraljusin valot vaan sopisi paremmin omaan silmään..
Comment
-
Mistä NikkeH hommasit tuon raudan? Sulla näyttäisi olevan Allroad ja voisin kuvitella että tuo rauta sopii siihen aika hyvin, olisko sulla vähän yleiskuvaa autosta? Tai lähinnä nokasta, tuo kuva on niin läheltä...
Paljonkos lisäpitkää saa A6 4F:n nokalle laittaa laillisesti? Vai saako yhtään...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja janne Näytä viestiMistä NikkeH hommasit tuon raudan? Sulla näyttäisi olevan Allroad ja voisin kuvitella että tuo rauta sopii siihen aika hyvin, olisko sulla vähän yleiskuvaa autosta? Tai lähinnä nokasta, tuo kuva on niin läheltä...
Paljonkos lisäpitkää saa A6 4F:n nokalle laittaa laillisesti? Vai saako yhtään...
Pidät silmät auki niin saatat nähdä ko. yhdistelmän, kun kerta kotikuntakin on sama :D Granatrot avant.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja janne Näytä viestiOk, pitää yrittää pongailla! nimim. "musta" ;)
Yritin eilen pimeessä käydä taskulamppuilemassa umpioista referenssilukemia, mutta en löytänyt mitään. Eikös ne kuitenkin pitäisi jokaisesta umpiosta löytyä?
Comment
Comment