Alkuperäinen kirjoittaja T_He
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mahtuuko vanne ET luvulla 35 lokasuojaan (A3 sb)
Collapse
X
-
Ha! Nyt on röllykät alla setupilla; edessä 8,5x18 Et 40 ja takana 8,5x18 Et 37, renkaat 224/40. Pyörii ihan hyvin. Takana raapii kevyesti joten sekin on mahdollista saada loppumaan pienellä modaamisella :) Edessä vielä talvikorkeus (2cm varaa tiputtaa) eikä mitään raapimisia havaittu. Enkä usko että raapii sittenkään kun laitan sen 2cm vielä alemmas.
Comment
-
Meneehän sinne varsinkin, jos tietyistä asioista on valmis tinkimään eikä haittaa, jos välillä vähän raapaisee. 19" koossa menee hankalammaksi, mutta ei mahdotonta sekään. Isoin este itsellä leveämpien takavanteiden tiellä on se, että A3 vaatii poikkeuksetta laittoman kapeaa rengasta alle, että pääsee edes jotenkin järkevälle korkeudelle. Tosin oikea koko löytyisi jo otteesta eikä katsastustakaan ole lähitulevaisuudessa...hmm...
Comment
-
Ajatuksena tilailla 19x8,5 ET43 Audi R8 replica vanteet ja Hankookin K117 235/35 nahkat jos vain suinkin mahtuu pyörimään. Koittanut tässä hakea varmuutta mahtuuko ko. setti alle. Alustana Audin oma S-line ja tämä pysyy jos ei näytä ihan kaamealta traktorilta! Keskiöstä kaareen 36cm molemmissa päissä.
Mulle tullut tunne innokkaan forumin tutkiskelun jälkeen, että jokainen Audi on yksilö ja toisilla ko. kokoluokan nakit mahtuu alle ja toisilla tekee tuskaa. Tiedän, että rengasmerkillä on väliä, riippuu paljolti renkaan muodosta. Kumhot näyttäisi menevän alle, mutta onko heittää muita merkkejä tuohon kokoluokkaan, jotka mahtuisi vielä pyörimäänkin? Samoin jos jollakulla sattuu olemaan intoa postata kuvaa, miten kaarien puskurikiinnikeet kannattaa modata? Ei viitsisi täysin tuhotakaan niitä... :) Tietty sanatkin auttavat tässä tilanteessa.
Lisäksi akselimassa 1130kg rekkarissa, riittääkö 225/35R19 88Y koon renkaissa tosiaan kantavuus? Jos en väärin ole hutkinu, niin 88 maksimit 1120kg?? Tästä olikin jotakin puhetta ketjussa, mutta jäi vähän epäselväksi mulle?
Comment
-
Mitä Tuomas meinasit poistaa ruuvit? Kai ne ruuvit siellä on tarkoituksella? :D Mutta suuri kiitos vastauksista, uskallan siis tilailla 235/35 profiilin nahkaa alle.. Jos jollakulla ollut ongelmia tuolla rengastuksella, niin huudelkaa ihmeessä!
Enpä ole koskaan oikein hartaasti miettinyt tuota madallushommaa vaikka monta autoa on alustasarjalla ollut. Siis tähän asti olen ollut käsityksessä, että liikerata on tasan sama, ainoastaan lähtöpiste joustolle on vakiota "syvemmällä". Eli joustomatka lyhyempi/jäykempi kuin vakiossa, mutta liike stoppaa samaan tasoon kuin vakiossakin? Eihän alustasarjat/madallusjouset muuta tietääkseni painumaa, kuinka syvälle rengas kaaressa pääsee liikkumaan? Eli raapimisen suhteen ei pitäisi tilanne muuttua, on sitten s-line tai alustasarja? Tietty camberit saattaa muuttua alustanmuutoksessa... Mutta tämähän on asia erikseen :)
Comment
-
Ruuvien poisto on todella yleinen modi A3:sta madallettaessa eikä niiden poisto tosiaan vaikuta yhtään mihinkään. Siellä on kuitenkin monta muuta kohtaa pitämässä osat kohdillaan.
Edelleen, jos aiot madaltaa enemmän, niin älä laita 235 renkaita. Takuulla raapii ja kyllä sillä madalluksella vain siihen raapismisherkkyyteen on vaikutusta :)
Comment
-
Passaako se takapuskurin ruuvin kiinnike tuhota lähes kokonaan? Puskurin lirvake on muovia, mutta se kaaren vastakappale on peltiä.. Dremel kyllä laulaa, mutta ei sitä nyt ehdoin tahdoin iha täysin tuhoaisi.. =)
https://www.dropbox.com/s/qadkuxfkae...IMG_0653.jpg?m
Tuossa siis takapuskurin kiinnikeruuvi... Ruuvit parempaan talteen ja kannakkeet poikki siis? Tarkoitus ei nyt heti ole pistää Audia aivan tonttiin.. Tosin madallusjouset saatan siihen hankkia, joten renkaat on tarkoitus hankkia sen mukaan. Edelleen mua vaa ihmetyttää tuo kantavuus 225/35 koon renkaassa, alkaako katsastusmiäs mutisee 88Y renkaista?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jugurtti Näytä viestiOikeella ajoasennolla, kulmilla ja renkailla A3 sb syö 9.5x18 & 10.5x18 varrstoenin fillaria like a boss (ET +30 joka nurkassa).
http://farm9.staticflickr.com/8375/8...3258f087_b.jpg
Tuollasta oli viime kesänä. Edessä 9,5x18" et38, takana 10x18" et32. Renkaat 215/40 ja 225/40 Falken 912.
Comment
-
Todella maukkaan näköset JukeN! Joutuiko kaaria jo työstämään? On kyllä räyheen näkönen peli... =)
Comment
-
Eikö peruskoko ole 195/65 15", jolloin luulisin että vaihtoehtokoko olisi 205/55 16". Katso hyvä mies rek.ottesta
Tuuma ylöspäin voi laittaa ilman muutoskatsastus tarvetta.
Nyt kun leveys olisi 8,5, vaikea sanoa mitään jos et kerro ET:tä :/ !
EDIT: ei tarvitse moneen topiciin kysyä samaa.
Comment
-
Mulla on ollut joskus C5:ssa 16x8 ja rengas 205/55 16". Siis normaalikoko, vähän leveämpi vanne, katsuri ei edes katsonut niihin.
Vakio ET 8L:ssä on 32-38-42, joten ET 35 saattaa olla liian suuri kun leveys 8,5.
Ilmeisesti vakioalusta,vai?
Katso tästä:
http://www.original-felgen.com/audi/a3/8l/
Comment
-
Oukei, no autossa ainakin pitäisi olla Ambition varustetaso ja eikös alusta ole silloin 20mm matalampi ?
Silloin kun auton hankin niin alla pyöri tämmöiset http://www.original-felgen.com/4b0601025gz17.html
Edit. Unohin ton homman ja hankin nämä : http://www.vannehaku.fi/39659/bsa-16-alumiinivanteet/
Kiitos kuitenkin neuvoista !Viimeksi muokannut Roope.S; 14.4.2013, 18:46.
Comment
-
Löytyykö mistään kuvaa a3:sta tehtaan sporttialustalla ja 19" vanteella? Mahtaako jäädä miten rattorin näköseksi..
Comment
-
Onko lähiaikoina joku sovitellut 8p:n alle 18x9.5 vanteita millä rengastuksella? Auto tuli vasta hankittua ja vanteet siirtyi edellisestä autosta tähän. Lisäksi vielä tulossa bc racingin alusta nykyisten madallusjousten tilalle. Renkaat alkaa kuitenkin olla lopussa ja pitäisi uudet hankkia, mutta koko on vielä vähän hukassa... Nykyiset linglong greenmax 225/40/18
Viimeksi muokannut Killeri; 11.6.2017, 01:52.
Comment
Comment