Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 tärinä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Varmaan menee kuvittelun piikkiin, mutta tuntuu että tärinä väheni jälleen marginaalisesti, kun takasatulat vaihdettiin. Lykkäsin samaan hengenvetoon joka nurkkaan 3.2bar painetta aiemman 3.0 sijaan. Tiedä sitten kummalla oli suurempi vaikutus, vai oliko kummallakaan. Lisäksi huomasin myös, että tärinää ei esiinny täyskaasukiihdytyksellä, vaan se tulee vasta kun nopeus tasaantuu 110km/h tai yli.

    Comment


      #32
      Täältä yksi tärisevä A6 joukkoon. 55 ja 110 pahimmat, talvitassuilla ei, uusilla kesätassuilla (ja vanteilla) kyllä, samoin viime kesänä vanhoilla kesätassuilla ja vanhoilla vanteilla kyllä.

      Ei liene renkaista peräisin, koska ei tärrää koko aikaa. Jotenkin tuntuu, että veto päällä vähemmän (4-vaihteinen perusautomaatti) ja pintakaasulla (cruise) enemmän. Ja olisiko niin vielä, että kaartaessa oikeaan tai vasempaan lievästi vähemmän. Sileämmällä tien pinnalla vähemmän tai ei. Mystistä.

      Comment


        #33
        Mulla tärisee tai pikemminkin vapisee hiukan. Huomaa tasaisella vauhdilla 80-120, ei kovastikaan eroa siinä missä reunassa haarukkaa liikutaan. Sen verran tärrää että kun on kahvikuppi telineessä niin siitä huomaa. Ja itse tuntee persiissä tai ratissa. Kyydissä olijat huomaavat kesäkiekoilla, mutta ei talvella. Yhdessä kesävanteessa on pieni heitto, mutta se on takana ja sen ei pitäisi tuota aiheuttaa.

        Ei tuo nyt kovin häiritsevää ole, mutta ihmetyttää. Katsotaan jos täällä joku vaikka saa tuollaisen pois, niin kokeillaan samaa. Voihan tuo johtua monesta pienestäkin asiasta? Laakerit ja nivelet kuluneet, pientä sanomista tasapainoissa ja tien pinnassa niin johan siitä jotain syntyy?

        Comment


          #34
          Kardaanilinjan retkahtaminen aiheuttaa (kuulemma) jonkinlaisia tärinöitä, syynä voi olla apurunkojen asennon muuttuminen tai kardaanin tukilaakerin kumin väsyminen tms. Omakin A6 vatkaa hieman 60-70 km/h alueella, mutta kovemmissa nopeuksissa en ole huomannut. Täytynee kesällä tutkia kuinka linjassa tuo on...

          Renkaista aiheutuvat tärinät ovat yleensä omalla kohdalla oireilleet tuolla 80-120 km/h nopeuksissa.

          Comment


          • #35
            Tänään ajoin lähes 5km motaria ilman minkäänlaista vatkausta. Juuri kun aloin varovaisesti iloitsemaan aiheesta, palasi tärinä kuin apteekin hyllyltä. Samaa pätkää olen ajellut kymmenet kerrat, ja aina aiemmin on silläkin pätkällä täristänyt. On kyllä varsin erikoinen juttu.

            Comment


              #36
              Itse ihmettelin toissasyksynä auton tärinää kehä1:llä... satuin sitten menemään ja tulemaan töistä tyhjällä kehällä yöaikaan ja rupesin kokeilemaan kaistain vaihdolla. Toinen kaista täristi niin perkeleesti, toisella meni nätisti. Ei menny putkeen uusioasfaltin tekijöillä näköjään ;)

              Kaikki samana vuonna kehä1:llä uusitut päällysteet täristää Micraakin niin, että olemattomat hammaspaikat irtoaisi. Ei näytä normiautoilijaa häiritsevän, itseäni häiritsee kyllä :D

              Comment


              • #37
                Quattron perä tärisee

                vaikka ketju on vanha, niin jatketaan samalla aiheella.

                Quattron perä alkoi(rengas) tärittää yhtäkkiä ja itsestään. Tärinä tuntuisi tulevan pelkääjän puolelta. Tärinä alkaa n. 60km/h nopeudella ja jatkuu...

                Pyöränlaakerissa oli hiukan väljää kun asiaa tutkin, luonnollisesti vaihdoin uuteen.
                Myös puslat ovat uudet ja tiukat. Vaihdoin taakse toiset renkaat testimielessä...ei vaikutusta.
                Asfaltilla tasainen pieni tärinä, kaivonkannet, terävät montut yms. ottaa kovempaa kun ns. ehjä puoli.
                Kardaanin tukilaakerin olen jotenkin unohtanut, en usko sen aiheuttavan moista?
                En löytänyt väljää koiranluustakaan. Tosin tanko joka lähtee kallistuksenvakaajasta(ohut pyöreä) siinä on päässä pallonivel...väljä sellainen, olisiko se syy tärinään?
                Tämä ko. pyöreä tanko ei ollut tarvikeliikkeen mukaan koiranluu, vaan se on "se" isompi yhdystanko.
                Apuja kaivataan. Kiitoa jo etukäteen.

                Comment


                  #38
                  Voihan se olla se perinteinen iskarikin... tuli just vaihdettua yksi.

                  Comment


                  • #39
                    Tervehdys.
                    Mulle tuli tommoinen A6 2,4 Quattro automaatti ja kysyisin myös jos joku osaisi
                    tärinästä sanoa.....
                    Eli rupeaa täristämään noin 90km/H ja täristää noin 120 km/H asti.
                    Vaikka ottaa vaihteen vapaalle niin tärinä jatkuu. Ratti tärisee myös.
                    Ja välillä tärinä on voimakkaampaa ja välillä tuntuu poistuvan melkein kokonaan.
                    Huoltokirjan mukaan vetoakselit on vaihdettu taakse noi 40.000km sitten ja eteen vasemmalle n.10.000km
                    sitten. Renkaiden tasapainoituksen käyn tarkistaan maanantaina, joten ilmoittelen jos vika paljastuu renkaista.
                    Katselin että kardaani voisi olla mahdollinen tärinän aiheuttaja, pystyykö silmämääräisesti/repimällä ja heiluttelemalla toteamaan mitään voimansiirto ketjusta?

                    Toinen asia että tietääkö kukaan pätevää Audin huoltofirmaa Tampereelta päin, merkkikorjaamoon en vie..vaihtavat vaan kalliita osia todetekseen että vika ei ollut tässä...

                    Comment


                      #40
                      Oireet kovasti viittaa niihin puuttuviin vanteiden keskitysrenkaisiin, joka ainakin itsellä aiheutti juuri tuollaista ja tuolla nopeusalueella olevaa tärinää.

                      Comment


                      • #41
                        Itsellä löytyi ainakin osasyy kierosta etuvanteesta....toivottavasti
                        vanteen vaihto korjaa ongelman...

                        Comment

                        Working...
                        X