Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrujen teho sateella

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jarrujen teho sateella

    Heips,

    Onko muilla esiintynyt samaa ongelmaa, että sateella A6:lla jarruttaessa menee hetki, ennenkuin jarrut alkaa puremaan kunnolla kiinni?
    Tuo aika on luokkaa 1s, joten auto menee siinä ajassa jo pitkän matkaa maantiellä. Ei kovin turvallisen tuntuista etenemistä...

  • #2
    On ihan yleinen "ominaisuus".

    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ht=jarrukilvet

    Comment


    • #3
      Juu. B5:n ominaisuus ainakin, eli ennen liikennevaloja kannattaa esim motarin rampissa vähän tökätä jarrua että sitten pysähtyy valoihin rampin päällä...

      Eli se vesi pitää "polttaa" pois ennenkö alkaa pitää kunnolla.

      Comment


        #4
        Minulla kirskuu ilkeästi kun ajaa märällä kelillä parkkiin siten että joutuu peruuttamaan pois. Kamala vinkuna ja rahina, hiljenee heti kun painaa jarrua. Etuperin lähteissä ei narsku.

        Comment


        • #5
          Uritetut levyt eteen poisti mulla tuon ilmiön (viiveen märällä kelilllä). Sateella ja loskakelissä oikein alkuun ihmettelin, kun jarrupoljin tuottikin aiemmasta poiketen nopean vasteen. EBC TurboGroove tuli valittua levyksi, jos muistini pelaa.

          Comment


            #6
            Volkswagen AG on julkaissut 12-sivuisen ohjevihkosen "Jarruttaminen talvella suolatulla tiellä" 001.5181.50.71. Päivätty 11/1999, printattu vuonna 2000. Siinä seliteltiin kovasti miksei VAGine pysähdy jos jarrut on suolan peitossa tai märät.

            Onkohan noista suuremmista jarrukilvistä ollut joskus takaisinkutsu?

            Comment


            • #7
              Itse joskus hain saksantuonti B5:een suuremmat jarrukilvet marmorilta ja varaosaimmeinen tiesi sanoa, että niistä on ollut kampanja joskus 90-luvun lopulla.

              Comment


              • #8
                Olisiko jotain tunnistetietoja kuten osanumeroa noihin isompiin kilpiin, että mistä ne erottaa pienemmistä? Tarvetta olisi, kun uritetut levyt eivät tuoneet paljoakaan parannusta.

                Comment


                • #9
                  Isot ja pienet kilvet erottaa kyllä toisistaan helposti. Pienet ovat nimensä mukaan vain pienet pellinpalat, jotka peittävät ehkä 1/3 levyn takapinnasta. Isot taas kiertävät koko levyn satulan paikkaa lukuun ottamatta.

                  Comment

                  Working...
                  X