Eli profiilin autoon (A4 avant s-line, 2,5 tdi v6 quattro, vuosimalli -99, rekisteröity -98) olisi tarkoitus päivittää alustaa. Tarkoitus olisi saada autosta mahdollisimman hyvä ajettava (sporttinen, mutta ei turhan kova. Tuntuu ainakin tuo nykyinen alusta olevan aika kivireki, joten siitä olisi tarkoitus päästä eroon, ilman urheilullisuuden katoamista). Ratakäyttöön auto ei tule, mutta mahdollisimman hyvä katuajettavuus olisi haussa ja toki sen verran jämäkkä pitäisi olla, että tyhjillä mutkapätkillä on mukava viedä. Lisäksi tarkoitus olisi uusia osaa kestoakin ajatellen. Eli laitetaan nyt alusta kuntoon kerralla, ettei tarvitse jatkuvasti jotain olla jotain pientä vaihtamassa. Rahaa ei liikaa ole, eli turhat hössötykset mistä ei juuri hyötyä ole, unohdetaan, ja laitetaan nyt ne oleelliset kuntoon mistä saadaan eniten hyötyä irti. Hintoja, vaihtoehtoja, kokemuksia ja muitakin vinkkejä otetaan mielellään vastaan.
Mitä suosittelette vaihtamaan?
Itse olen ajatellut jonkinlaista alustasarjaa, mahdollisesti korkeus ja ehkä myös jäykkyys säädöllä. Mitä kokemuksia porukalla on esim. KW Variante 1/2/3 ? Mitä suositellaan, kokemuksia ja vaihtoehtoja sekä niiden hintoja kaivataan.
Mitä mieltä olette kannattaako kallistuksenvakaajan/-vakaajien vaihto ja kannattaako vaihtaa vain eteen, vai samalla myös taakse? Olisiko esim. KW:n tai H&R:n vakaajat hyviä?
Onko tiedossa hyviä tukivarsisarjoja vai kannattaako alkuperäsiosat, jos vaihtaisi nekin nyt kaikki samalla, vai onko tästä hyötyä, jos väljyyttä ei vielä ole. Ajattelin tosin vaihtaa, niin säästyisi juuri siltä jatkuvalta pikku remontilta. Käykö samat tukivarret tuohon kuin muihinkin, eli esim. slamit.net:in tukivarsisarja, vai vaatiiko diesel tukevammat tukivarret? Ja olisiko vaikka kyseinen slamitin setti hyvä, vaikka onkin huomattavasti halvempi kuin marmorilla.
Entä puslien vaihto? Kannattaako ja vinkkejä hyvistä ja kohtuuhintaisista puslista.
Tarvitaanko muuta?
Kohtuu edullinen paketti hyvällä hinta/laatusuhteella olisi tavoite. Halvimpia osia ei ole pienintäkään tarkoitusta vaihtaa vain vaihtamisen ilosta, eikä myöskään kiinnosta maksaa pelkästä merkistä, eikä tarvettakaan ole niille parhaille kilpakäyttöön tarkoitetuille osille. Eli rahaa ei ole aikomus käyttää kymmeniä tuhansia, eikä tarkoitus ole myöskään selvitä satasilla.
Lisäksi kiinnostaisi jarrujen päivitys isompaan kaliperiin, mutta mitä mahtaisi maksaa? Ainakin taakse olisi mukava saada isompaa levyä, mutta näyttää paketit olevan ~1500 euron kieppeillä, mutta olisiko mahdollista saada halvemmalla? Taaskaan ei kaivata mitään erikoisia hienouksia, eikä haluta mitään halpis hässäköitä pelkän koon takia.
Ps. Saa siirtää myös johonkin muuhun osioon, jos joku näkee sen viisaammaksi, ja kiitos jo etukäteen kaikista asiallisista vastauksista.
Mitä suosittelette vaihtamaan?
Itse olen ajatellut jonkinlaista alustasarjaa, mahdollisesti korkeus ja ehkä myös jäykkyys säädöllä. Mitä kokemuksia porukalla on esim. KW Variante 1/2/3 ? Mitä suositellaan, kokemuksia ja vaihtoehtoja sekä niiden hintoja kaivataan.
Mitä mieltä olette kannattaako kallistuksenvakaajan/-vakaajien vaihto ja kannattaako vaihtaa vain eteen, vai samalla myös taakse? Olisiko esim. KW:n tai H&R:n vakaajat hyviä?
Onko tiedossa hyviä tukivarsisarjoja vai kannattaako alkuperäsiosat, jos vaihtaisi nekin nyt kaikki samalla, vai onko tästä hyötyä, jos väljyyttä ei vielä ole. Ajattelin tosin vaihtaa, niin säästyisi juuri siltä jatkuvalta pikku remontilta. Käykö samat tukivarret tuohon kuin muihinkin, eli esim. slamit.net:in tukivarsisarja, vai vaatiiko diesel tukevammat tukivarret? Ja olisiko vaikka kyseinen slamitin setti hyvä, vaikka onkin huomattavasti halvempi kuin marmorilla.
Entä puslien vaihto? Kannattaako ja vinkkejä hyvistä ja kohtuuhintaisista puslista.
Tarvitaanko muuta?
Kohtuu edullinen paketti hyvällä hinta/laatusuhteella olisi tavoite. Halvimpia osia ei ole pienintäkään tarkoitusta vaihtaa vain vaihtamisen ilosta, eikä myöskään kiinnosta maksaa pelkästä merkistä, eikä tarvettakaan ole niille parhaille kilpakäyttöön tarkoitetuille osille. Eli rahaa ei ole aikomus käyttää kymmeniä tuhansia, eikä tarkoitus ole myöskään selvitä satasilla.
Lisäksi kiinnostaisi jarrujen päivitys isompaan kaliperiin, mutta mitä mahtaisi maksaa? Ainakin taakse olisi mukava saada isompaa levyä, mutta näyttää paketit olevan ~1500 euron kieppeillä, mutta olisiko mahdollista saada halvemmalla? Taaskaan ei kaivata mitään erikoisia hienouksia, eikä haluta mitään halpis hässäköitä pelkän koon takia.
Ps. Saa siirtää myös johonkin muuhun osioon, jos joku näkee sen viisaammaksi, ja kiitos jo etukäteen kaikista asiallisista vastauksista.
Comment