Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Alustan päivitystä, A4 avant 2,5tdiq -99

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Alustan päivitystä, A4 avant 2,5tdiq -99

Eli profiilin autoon (A4 avant s-line, 2,5 tdi v6 quattro, vuosimalli -99, rekisteröity -98) olisi tarkoitus päivittää alustaa. Tarkoitus olisi saada autosta mahdollisimman hyvä ajettava (sporttinen, mutta ei turhan kova. Tuntuu ainakin tuo nykyinen alusta olevan aika kivireki, joten siitä olisi tarkoitus päästä eroon, ilman urheilullisuuden katoamista). Ratakäyttöön auto ei tule, mutta mahdollisimman hyvä katuajettavuus olisi haussa ja toki sen verran jämäkkä pitäisi olla, että tyhjillä mutkapätkillä on mukava viedä. Lisäksi tarkoitus olisi uusia osaa kestoakin ajatellen. Eli laitetaan nyt alusta kuntoon kerralla, ettei tarvitse jatkuvasti jotain olla jotain pientä vaihtamassa. Rahaa ei liikaa ole, eli turhat hössötykset mistä ei juuri hyötyä ole, unohdetaan, ja laitetaan nyt ne oleelliset kuntoon mistä saadaan eniten hyötyä irti. Hintoja, vaihtoehtoja, kokemuksia ja muitakin vinkkejä otetaan mielellään vastaan.

Mitä suosittelette vaihtamaan?
    Itse olen ajatellut jonkinlaista alustasarjaa, mahdollisesti korkeus ja ehkä myös jäykkyys säädöllä. Mitä kokemuksia porukalla on esim. KW Variante 1/2/3 ? Mitä suositellaan, kokemuksia ja vaihtoehtoja sekä niiden hintoja kaivataan.
    Mitä mieltä olette kannattaako kallistuksenvakaajan/-vakaajien vaihto ja kannattaako vaihtaa vain eteen, vai samalla myös taakse? Olisiko esim. KW:n tai H&R:n vakaajat hyviä?
    Onko tiedossa hyviä tukivarsisarjoja vai kannattaako alkuperäsiosat, jos vaihtaisi nekin nyt kaikki samalla, vai onko tästä hyötyä, jos väljyyttä ei vielä ole. Ajattelin tosin vaihtaa, niin säästyisi juuri siltä jatkuvalta pikku remontilta. Käykö samat tukivarret tuohon kuin muihinkin, eli esim. slamit.net:in tukivarsisarja, vai vaatiiko diesel tukevammat tukivarret? Ja olisiko vaikka kyseinen slamitin setti hyvä, vaikka onkin huomattavasti halvempi kuin marmorilla.
    Entä puslien vaihto? Kannattaako ja vinkkejä hyvistä ja kohtuuhintaisista puslista.
    Tarvitaanko muuta?

Kohtuu edullinen paketti hyvällä hinta/laatusuhteella olisi tavoite. Halvimpia osia ei ole pienintäkään tarkoitusta vaihtaa vain vaihtamisen ilosta, eikä myöskään kiinnosta maksaa pelkästä merkistä, eikä tarvettakaan ole niille parhaille kilpakäyttöön tarkoitetuille osille. Eli rahaa ei ole aikomus käyttää kymmeniä tuhansia, eikä tarkoitus ole myöskään selvitä satasilla.

Lisäksi kiinnostaisi jarrujen päivitys isompaan kaliperiin, mutta mitä mahtaisi maksaa? Ainakin taakse olisi mukava saada isompaa levyä, mutta näyttää paketit olevan ~1500 euron kieppeillä, mutta olisiko mahdollista saada halvemmalla? Taaskaan ei kaivata mitään erikoisia hienouksia, eikä haluta mitään halpis hässäköitä pelkän koon takia.

Ps. Saa siirtää myös johonkin muuhun osioon, jos joku näkee sen viisaammaksi, ja kiitos jo etukäteen kaikista asiallisista vastauksista.

Noissa korkeussäädettävissä pätee aika hyvin että halpa ja hyvä ei kohtaa. Jos välttämättä säädettävän haluat niin tuo KW on hyvä valinta, mutta itse en kyllä automaattivaihteiseen diisseliin moista heittäisi. Radalla käymiseen sitten asia erikseen, mutta ko auto ei ehkä paras siihen hommaan muutenkaan ole...

Itse ehkä keskittyisin googlettamaan huippulaadukkaita kiinteitä settejä, tyyliin HR:t tai Eibachit ja Bilsteinin tolpat tms. Ko kombot irtoaa varmaan johonkin 700 euroon ja on varmasti hyvät.kunhan vain googlettaa kuvia tarpeeksi että saa varmuuden korkeudesta.
    Vakaajatankoja on kaiketi suht kätevä vaihtaa, saa jäykkyyttä lisää sivusuunnassa.

Tukivarsihommaa on paljon puitu toisessa ketjussa, ja siihen on yksi avainsana: FEBI. Saksan ebaysta tai kerhon varaosadiileriltä löytyy. unohda muut satsit... ja samat käy kaikkiin A4:ään ja 3B passattiin. Ei tainnut quattrokaan mitään erilaista eteen vaatia.

Comment

Mulla ainenkin a6 toiminut erittäin hyvin H&R 40mm jouset ja koni sport iskarit. Ei kolise hiekkatiellä ja mukava muutenkin ajaa. Kai iskareita säätämällä saisi lisää jäykkyytä jos haluais. Mulla säädöt ihan tehdas asetuksissa.

Comment

Joo nyt on Tepolta tilattu tuo febin setti, mutta alustasarja vaivaa vielä päätä. Toki voisi hake jonkin kompromissin ja tilata kiinteän, mutta korkeussäätö houkuttelisi juuri sen kesällä matala ja talveksi ylös mahdollisuuden vuoksi. Ongelman muodostaakin vain se, että kuulopuheiden mukaan säädettävät alustat olisivat huomattavasti kovempia ajaa, kuin laadukkaat kiinteät.

Onko muuten jollain tietoa, mikä on b5 vakio korkeus kaaren reunasta navan keskelle? Itse mittasin tuosta edestä ~32 cm ja takaa ~33 cm, mikä onkin hyvä kesällä vaan talvella pohja kolisee.

Comment

Muistaakseni omassa -97 avantissa oli 395mm edessä ja takaa. Eli korkea vakiona!

Comment

Ongelman muodostaakin vain se, että kuulopuheiden mukaan säädettävät alustat olisivat huomattavasti kovempia ajaa, kuin laadukkaat kiinteät.
            Nuo ovat tosiaan kuulopuheita, tosin "toiset tykkää muhkummasta..":) Itellä on tuo KW V3 ja etutolpat säädetty niin kireelle sisäänjoustossa kuin mahdollista ja ei ole kyllä kova ajaa. Tottakai se tosi jämäkkä on mutte ei pintakova.

Comment

Joo tuo minua onkin askarruttanut, että eikö kunnon säädettävissäkin alustoissa jousto ole progressiivinen, jolloin sen ei tulisi olla pintakova, vaan jäykkä, jonka huomaa etenkin lähestyttäessä ääriasentoja. Ja nimenomaan jämäkkä ja urheilullinen pitääkin olla, muttei pintakova täryjyrä.

Ja kiitoksia tuosta korkeustiedosta. Mietin nimittäin että jos tuota ei ole madallettu kuin 20-30 mm, niin mistä löydän miellyttävän alustan, mutta näyttääkin olevan madallusta 60-70mm :D

Comment

Onko muuten porukka vaihdellut noita yläpään kumilaakereita uusiin samalla, kun alustojen kanssa on värkkäilty? Kiinnostaisi nimittäin kuulla kokemuksia hyvistä ja huonoista vaihtoehdoista, ennen kuin ostaa itselle uudet.

Comment

Ei siellä ole mitään laakereita, koska iskarit eivät käänny. Aika harvoin ne on huonossa kunnossa,

Comment

http://www.careliatuning.fi/portal/tuotteet?PID=2795

Eli noita tarkoitin, ja olen miettinyt, että olisiko sama vaihtaa, kun alusta vaihtuu tukivarsineen, puslineen jne. eli samalla työllä kaikki kuntoon.

Comment

Working...