Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ajovaloautomatiikka b5

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ajovaloautomatiikka b5

    Löytyskö vinkkiä, kuinka 00- vuosimallin suomiautosta saisi tapettua ajovaloautomatiikan?

    Onnistuuko Vag-comilla nätisti, vai johtoja katkomalla vähän hankalammin?

    Tarkoituksena olisi laitella keulalle lediset huomiovalot + xenonit sekä lähi- että kaukovaloille.

    #2
    B5:ssa ei vielä taida onnistua koodaamalla.

    Kääntökatkaisinmallisiin vissiin pätee:
    Valokatkaisimesta vissiin poikki johto, joka on kytketty katkaisimen nastaan TFL. Katkaisija irtoaa painamalla kytkin pohjaan nolla-asennossa ja kääntämällä hieman myötäpäivään sekä vetämällä pois.
    Viimeksi muokannut jasso; 28.9.2009, 21:31. Perustelu: tarkennusta

    Comment


      #3
      Katkaisija irtoaa painamalla kytkin pohjaan nolla-asennossa ja kääntämällä hieman myötäpäivään sekä vetämällä pois.
      B5:ssahan on valoviiksi.

      Comment


        #4
        Äh, niinhän siinä on. Mitä lie taas ajattelin.

        Comment


        • #5
          "Valokatkaisimesta vissiin poikki johto, joka on kytketty katkaisimen nastaan TFL."

          Löytyykö tuo TFL- nasta myös viiksimallisesta kytkyttimestä?
          Viimeksi muokannut sampyman; 29.9.2009, 17:36.

          Comment


          • #6
            http://www.valitalo.org/images/cruise/cruise_4.jpg

            Tuo vasemmanpuoleinen suunnikaanmuotoinen mokkula on valokatkaisimen liitin.
            Tuosta vaan pitäis nyt selvittää se oikea johto.

            ps. Mulla on sitten tuommonen XZN avain, jolla lähtee ratti irti.

            Comment


              #7
              Helpompaa on varmasti johdon löydyttyä katso jokin muu paikka irrotukselle, jossa ei tarvitse rattia irrottaa.

              Comment


              • #8
                Kolme vuotta sitten, kun asensin edelliset xenonit, painin saman ongelman kanssa. Liittimeen ja johtoihin pääsee käsiksi helpohkosti irrottelemalla ohjauspylvään muovit, ilman ratin irrotusta. Mutta, nyt enää tarvitsisi tiedon että mikähän piuha panna poikki!

                Kait se yleismittarilla tutkiskelemallakin selviää, mut on vähän ahdasta...

                .

                Comment


                  #9
                  Kovalevy kippasi, joten "kirjasto" on tällä hetkellä nurin ennen kuin ehtii taas kerätä kasaan, niin ei pääse oikeasti katsomaan mitään kytkentöjä.

                  Pikaisella googletuksella tästä voisi olla apua: http://www.audiforum.ca/audi-a4/2709...-function.html

                  Näyttäisi olevan jotain myös miten saada pelkät takavalot valoautomatiikan taakse. Löytyy ensimmäisen postauksen Tech Article -linkin takaa.

                  Comment


                  • #10
                    Noniin. Tuossahan se näkyisi olevan vastaus käsillä! Samalla otat tuosta 30A räkistä releille virrat sitten :)

                    Comment


                    • #11
                      No niin tosiaan.

                      Nyt kävi asennusrojekti helpoks!! kiitokset jassolle.

                      Comment


                      • #12
                        Niin tiedoksi vaan, että hyvin lähti kuuseen tuota automatiikka noilla ohjeilla. Otettiin tuo 214rele ja 209 rele pois ja tuohon 209 releen paikalle tuo hyppyjohto.

                        Comment


                        • #13
                          Itteekin ärsytti tuo valoautomatiikka, kun xenoneita räpsytteli turhaan käynnistettäessä. Homma tosiaan onnistu noi pari relettä poistamalla ja se jumpperi A ja B-nastan välille 209:ään. Autona -98 b5.

                          Comment


                          • #14
                            Miksi otitte pari relettä irti kun tuossa puhutaan vain yhdestä?

                            Comment


                            • #15
                              Onko tossa 01 vuosimallin aakuutosessa jossa on jo kääntökytkin, niin ohjelmallisesti sitten toteutettu tuo valojen ohjaus. itellä ei nimittäin ole ajovaloautomatiikkaa ja sumarit palaa kokoajan jopa nolla-asennossa? Kiinnostais saaha ajovalot automaattisesti päälle ja sumarit toimimaan normaalisti katkaisijasta. Onko tietoutta guruilla?

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja Teemu.h Näytä viesti
                                Miksi otitte pari relettä irti kun tuossa puhutaan vain yhdestä?
                                Muistelisin, että toinen rele ohjasi parkki- ja takavaloja.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja sampyman Näytä viesti
                                  Muistelisin, että toinen rele ohjasi parkki- ja takavaloja.
                                  Jep, juuri siksi :)
                                  Eli itse halusin valokytkimen toimivan niin, että kun valot ovat pois, ne todellakin ovat pois. Pelkän ajovalojen releen poisottaminen olisi jättänyt parkit päälle, vaikka valokytkin on off-asennossa.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X