Ohjaukseen on ilmaantunut pieni väljyys, siis rattia voi liikutella kehältä katsoen muutaman millin eestaas ilman että se vaikuttaa kulkusuuntaan. Varsin ikävää erityisesti yhdistettynä uraherkkyyteen, jota olen pitänyt lähinnä noiden 225 leveiden renkaiden syynä. Mutta jossain kirjoiteltiin, että väljyys ohjauksessa ja uraherkkyys olisivat myös seurausta näistä surullisen kuuluisista tukivarsiongelmista. Sekö on todennäköisin syy tuohon klappiin? En ole havainnut kolinaa, mistä yleensä puhutaan. Lisäksi 3kk sitten tehdyssä katsastuksessa ei myöskään tullut mitään sanomista väljyydestä, tosin eipä tuota ohjauksenkaan väljyyttä ollut silloin. Uraherkkyyttä kylläkin.
Osien vaihto pitää varmaan tehdä ennen tai samalla kun vien uudet jouset ja iskarit asennettavaksi, koska niiden takia pitää tehdä ohjauskulmien säätö ja se ei kai yleensä onnistu jos jossain on väljää.
Toiseksi, mistä tällaista autoa uskaltaa nostaa, siis muualtakin kuin vain joka kulman "virallisesta" nostokohdasta (jotta sais niihin kohtiin pukit)? Mieluiten edestä ja takaa, on niin kapea talli että sivuilta tuskin mahtuu käyttämään hallinosturia. Ja jos raadilla on suositella hyviä tasapäisiä pukkeja ja järjellisen hintaista hallinosturia joka on tarpeeksi matala ja jossa riittää pituus tarpeellisiin nostokohtiin niin saa ehdottaa.
Hankalaa näiden modernien autojen kanssa, noihin vanhempiin kun voi tehdä tyypilliset huollot ilman että niitä edes nostaa, alle kun mahtuu ilmankin. Ja kun on junakiskomainen runko ja muutenkin jämerät rakenteet niin voi aika huoletta nostella tarpeen vaatiessa.
Osien vaihto pitää varmaan tehdä ennen tai samalla kun vien uudet jouset ja iskarit asennettavaksi, koska niiden takia pitää tehdä ohjauskulmien säätö ja se ei kai yleensä onnistu jos jossain on väljää.
Toiseksi, mistä tällaista autoa uskaltaa nostaa, siis muualtakin kuin vain joka kulman "virallisesta" nostokohdasta (jotta sais niihin kohtiin pukit)? Mieluiten edestä ja takaa, on niin kapea talli että sivuilta tuskin mahtuu käyttämään hallinosturia. Ja jos raadilla on suositella hyviä tasapäisiä pukkeja ja järjellisen hintaista hallinosturia joka on tarpeeksi matala ja jossa riittää pituus tarpeellisiin nostokohtiin niin saa ehdottaa.
Hankalaa näiden modernien autojen kanssa, noihin vanhempiin kun voi tehdä tyypilliset huollot ilman että niitä edes nostaa, alle kun mahtuu ilmankin. Ja kun on junakiskomainen runko ja muutenkin jämerät rakenteet niin voi aika huoletta nostella tarpeen vaatiessa.
Comment