Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 väljyys ohjauksessa ja nostopaikat

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 B5 väljyys ohjauksessa ja nostopaikat

Ohjaukseen on ilmaantunut pieni väljyys, siis rattia voi liikutella kehältä katsoen muutaman millin eestaas ilman että se vaikuttaa kulkusuuntaan. Varsin ikävää erityisesti yhdistettynä uraherkkyyteen, jota olen pitänyt lähinnä noiden 225 leveiden renkaiden syynä. Mutta jossain kirjoiteltiin, että väljyys ohjauksessa ja uraherkkyys olisivat myös seurausta näistä surullisen kuuluisista tukivarsiongelmista. Sekö on todennäköisin syy tuohon klappiin? En ole havainnut kolinaa, mistä yleensä puhutaan. Lisäksi 3kk sitten tehdyssä katsastuksessa ei myöskään tullut mitään sanomista väljyydestä, tosin eipä tuota ohjauksenkaan väljyyttä ollut silloin. Uraherkkyyttä kylläkin.

Osien vaihto pitää varmaan tehdä ennen tai samalla kun vien uudet jouset ja iskarit asennettavaksi, koska niiden takia pitää tehdä ohjauskulmien säätö ja se ei kai yleensä onnistu jos jossain on väljää.

Toiseksi, mistä tällaista autoa uskaltaa nostaa, siis muualtakin kuin vain joka kulman "virallisesta" nostokohdasta (jotta sais niihin kohtiin pukit)? Mieluiten edestä ja takaa, on niin kapea talli että sivuilta tuskin mahtuu käyttämään hallinosturia. Ja jos raadilla on suositella hyviä tasapäisiä pukkeja ja järjellisen hintaista hallinosturia joka on tarpeeksi matala ja jossa riittää pituus tarpeellisiin nostokohtiin niin saa ehdottaa.

Hankalaa näiden modernien autojen kanssa, noihin vanhempiin kun voi tehdä tyypilliset huollot ilman että niitä edes nostaa, alle kun mahtuu ilmankin. Ja kun on junakiskomainen runko ja muutenkin jämerät rakenteet niin voi aika huoletta nostella tarpeen vaatiessa.

"klappi" ohjauksessa saattaapi johtua väljistä raidetangon päistä.

Comment

Itse olen nostanut pohjasta tukivarren kiinnityspulttien kohdasta. Perus tunkin joutuu työntämään melkein kokonaan alle, että ylettää, joten vain varsi jää ulos. En tiedä onko siellä parempaakin paikkaa, mutta noista olen uskaltanut nostaa, kun niissä on muutenkin tukevampi kohta rungossa.

Comment

Itselläkin myös juuri ilmestynyt vastaavanlainen klappi ohjaukseen ja alta vuoden sisällä on vaihdettu kaikki tukivarret + ulommat raidetangon päät. Epäilyn alle siis jää sisemmät raidetangon päät ja itse ohjausvaihde. Mitäs se hammastangon kiristys tekikään?

Voiko tämmöinen klappi tulla ohjauspylvään nivelistä?

Comment

biilteeman alumiininen iso tunkki on ollut käytössä, ja hyvin pelittää. eihän se tosin halpa ole.

mahtuu just ja just nosto"tassuihin" edessä ja takana olen nostellut runkopalkista tai tukivarsien kiinnityskohdan alta

Pukkeina mulla on ihan halpahallin peruspukit, puurima vaan väliin niin toimii. Nostotassujen alle sopiva ihan ilman mitään.

Comment

Working...