Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pääsylinteristä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pääsylinteristä

    Eli jarruremontin jälkeen on poljin ruvennu tuntuun kovin löysältä, aiva niin ku olis ilmaa. Ilmattu on muutamaan otteeseen. Tua yhes topicis kirjotin et lämpeneminen loppu, paskat se mitää loppunu. Lisäks just huomasin et oikee etulevyki lämpiää aika helvetisti. Etujarrut ei oo ees ollu auki pariin vuoteen.

    Eli voiko tästä ny päätellä et pääsylinteri on pimpahtanu? Ku joku kirjotti et ilmaamisen aikana tiivisteet voi antautua jos kovin on hapettunu sylinteri.

    Piti vielä kysyä et mikä rikkinäises pääsylinteris aiheuttaa jarrujen laahaamisen?
    Viimeksi muokannut horch; 23.9.2009, 22:28.

  • #2
    Löysin ny enshätään uuden käytetyn pääsylinterin, pitäs se illalla vaihtaa. Koitin haulla vähä ettiä mut en selkiää vastausta saanu että mitenkä tuo ilmaus suoritetaan vaihdon jälkeen? Lähinnä tuota ABS:ää ajattelin ku vähä peljäteltiin et voi jäädä pumppuun ilmaa jota ei ilman VAG-vehkeitä saa pois. Ku ilmaahan tulee varmasti jäämään sylinterin vaihdon jälkeen.

    Comment


    • #3
      Itse olen noita ilmaillut kyllä ilman mitään erikoiskikkoja, ja on niistä toimivat tulleet. ABS-pumppua voisi käyttää päällä VCDS:llä, niinkuin ohjeessa sanotaan mutta ei se näytä olevan välttämättä tarpeellista.

      Comment


      • #4
        Itse pyrin vaihtamaan niin että nesteet jäävät abs-yksikön sisään. Eli otan vain putket auki pääsylinteristä ja annan ne vähät nesteet valua siitä pois mitä ei imemällä saa (ja sitten runsaalla vedellä huuhtelee samantien). Uusi sylinteri nesteineen paikoilleen ja esi-ilmaa pääsylinterin putkista. Ei paljoa ilmaa silloin pääse järjestelmään.

        Comment


        • #5
          Ei vain tunnu pelaavan. Etuletkut uusittu tänään mutta ei apua. Poljin edelleen pehmeä ja ottaa tosi myöhään kiinni. Ilmattu ylipaineella, eikä kyllä pitäs ilmaa olla. Ja kaikki paitsi vasen takalevy kuumenee vaikka ei jarruta. Apua :)

          Comment


          • #6
            "Lisäks just huomasin et oikee etulevyki lämpiää aika helvetisti. Etujarrut ei oo ees ollu auki pariin vuoteen." - Olisiko liukutapit / sylinteri jumissa?

            Comment


            • #7
              Oikeella edes oli ulompi pala juntturas, ens hätään näytin palalle ja mirkeliä ja viilaa ja laitoin kuparitahnan kans kiinni. Parani aika hyvin sillä. Etujarrut on tarkotus uusia täs piakkoin, sen takia pitäs saada laahaus pois kokonaan.

              Ilmeisesti oikees takajarruputkes/letkus on jokin tukos koska kun satula on kiinni autossa niin mäntä menee helvetin kankeesti takas vaikka oon ostanu sen oman työkalun. Ku nyppää satulan käteen ja ruuvaa pöydällä mäntää takas ni ei oo mitään ongelmaa. Letku varmaan paskana. Mukavan hintasia oli vain marmorilla letkut..

              e: kyllä vika on ny hyvinki varmasti vain tuos oikees takapyöräs. Etulevyt lämpee nyt suurinpiirtein saman verran molemmat ja oletan sen johtuvan siitä ku niitä ei pahemmin oo herkistelty hetkeen. Uus kumisarja ja levyt + palat ni eikö se sillä mee. En tiedä vain selittäskö se viallinen letku takana tuota pehmeetä jarrupoljinta..
              Viimeksi muokannut horch; 29.9.2009, 14:31.

              Comment


              • #8
                Kytkin on ruvennu nariseen nyt sitte nesteiden vaihdon jälkeen, itseasias sillon heti ens polkasulla. Voiko johtua ilmasta tai vääränlaisesta nesteestä?

                Comment


                • #9
                  Jos jarrunestettä sinne laitoit, niin silloin on oikeaa nestettä riippumatta onko 3, 4 vai 5.1. Ellet nyt sitten mennyt laittamaan DOT5:sta, joka on silikonipohjaisena se ainoa mitä ei saa sekoitella muiden kanssa.

                  Comment


                  • #10
                    5.1 oli. Ihmettelen vain ku se alko heti nesteiden vaihdon jälkeen nariseen.

                    Comment

                    Working...